SEAT Ibiza ST

1.4l 85CP Style

Consum

4.0
Ca de obicei, când vorbim de un model destinat familiilor cu un buget restrâns, consumul de carburant este un element extrem de important. Trecând peste alegerea mai puţin optimă a unui motor pe benzină în această clasă, a venit momentul să comparăm valorile oficiale anunţate de constructorii care se luptă în acest segment. Potrivit detaliilor tehnice oficiale, Seat Ibiza ST 1.4 16v are un consum urban de 8.0 litri la sută şi un consum extraurban de 4.7 litri la sută. Împreună, cele două valori duc la un consum mediu de 5.9 litri la sută. Toate cele trei valori ale consumului de carburant sunt cele mai bune din segment, iar cel mai apropiat rival este Peugeot 207 SW 1.4 E. Subcompacta break din Sochaux are un consum urban de 8.2 litri la sută şi un consum extraurban de 5.2 litri la sută. Astfel, Peugeot 207 SW 1.4 E are un consum mediu de 6.3 litri la sută, cea de-a doua valoare în segment. Pe locul trei vine Renault Clio 1.4 16v 100 CP, cu un consum mediu de 6.6 litri la sută, un consum urban de 8.7 litri la sută şi un consum extrauban de 5.4 litri la sută. Cei de la Skoda prezintă valori identice cu Ibiza ST în materie de consum şi performanţe dinamice. În timpul testului nostru, cel mai redus consum de carburant pe care l-am înregistrat în mediul urban a fost de 8.6 litri la sută, în timp ce valoarea cea mai ridicată a fost de 12 litri la sută. Evident, totul depinde de cât de tare apăsaţi pedala de acceleraţie şi cât de aglomerat este oraşul. Pe autostradă, rulând cu o viteză constantă de 120 km/h în treapta a cincea, având o turaţie de 3.300 rpm, veţi înregistra un consum de 7.7 litri la sută. Dacă veţi urca acul turometrului la 3.500 rpm, veţi rula cu 130 km/h şi veţi obţine un consum de 8.3 litri la sută. Consumul extraurban anunţat de spanioli pentru această versiune de motorizare este foarte greu de atins, o valoare mult mai apropiată de realitate fiind în jurul a 6 litri la sută în condiţiile în care nu depăşiţi 90-100 km/h. Modelul este depunctat la acest capitol de existenţa unor versiuni diesel mult mai economice şi deci mai prietenoase cu buzunarul unei familii tinere.
  • fff, vineri, 13.08.2010 08:27
    ffffff

    frumusel

  • unckle, vineri, 13.08.2010 08:43

    80-120km/h in 18 secunde ( am citit de 3 ori aia ca sa fui sigur ) ... durere 8,3% mergand cu 130km/h ... durere ( ar trebui sa faceti treaba asta cu consumul la diferite viteze incluzand si 90km/h .. nu uitati ca romaniK nu prea are autostrazi :P ) si totusi va avea clienti ;) in rest: frumusica masinutza, dotari tipice VAG, probabil sta destul de bine pe drum . . . si este nerecomandat sa o cumperi fara 1.2TSI, sau 1.6TDI-CR . . . defapt.. este nerecomandat sa cumperi o masina sub 100cp ( parerea mea evident )

  • LUCCI, vineri, 13.08.2010 10:20
    asta nu e cool

    Bate-ma dar de cand a aparut n-am suportat-o.E pur si simplu ....STRAMBA.Toata.Numai muchii,colturi samd.Vechea geneatie era muuuult mai faina,cu stopurile gen Toyota Supra,cu interiorul f.f.f.f.misto,aerisirile alea ce aminteau de ale lui Maserati GT,textura bordului si multe altele.La asta au ingramadit toate comenzile pe 5 cmp din bord ,usa spate e mica ,lampile spate zici ca le-au luat de la Exeo si cum necum le-au impins in locasul acela si tot bat campii in reclame ca,,,vai, ce haine fumoase are imparatul'' Da de fapt ele era dezbracat. Prosteala cu forta...

  • ironR, vineri, 13.08.2010 10:21
    ne-am lamurit!

    Achizitie La pret de achizitie ne recomandati sa plecam de la 1.2 tsi la peste 14,943 euro versiunea style (facand un calcul cum ati spus: 14,109 + 834), nu mai e cazul sa spun ca nu face banii astia. Tinuta de drum: Mi-a placut urmatoarea expresie: "comportamentul general al modelului prezintă un indiciu extrem de subtil de sportivitate" - pe principiul exista dar lipseste cu desavarsire. La performante as fi dat o stea jumate, totusi 207 si Clio sunt apropiate si ca viteza max si ca 0-100. Ma mir de renault ca are viteza max mai mica cu toti aia 100cp fata de 95. 18,6 secunde 80-120km/h...in ce conditii? in conditiile in care mergea AC-ul si era masina plina plus bagaje, sau doar 1-2 persoane...Ibiza ST te iubesc! De fapt cel mai indicat e motorul diesel 1.6 TDI-(in sfarsit)CR. Voi ati incercat sa o prezentati cat mai bine, pacat ca nu prea ati avut ce. Nu vreau sa stiu ce senzatie ati avut cand va uitati la cronometru si vitezometru nu arata inca 120km/h...probabil radeati cu lacrimi. Sunt mirat totusi cum naiba nici cu viteza a 3-a nu a reusit sa va multumeasca hopul 80-120km/h, de aici imi dau seama ca e jalnica. In cazul asta nici nu ma mir de ce nu i-au pus 6 trepte, cel putin la versiunea testata de voi era mai indicat un 4 trepte atata timp cat ati schimbat de la a 5-a la a 3-a direct, banuiesc ca daca schimbati intr-a 4-a era cam acelasi lucru poate cu 1-2 sec in minus. Personal in materie de clasa mini sport ca si performanta/pret e swift-ul, macar acolo putem vb de performanta la 0-100 in 8.9s si 125cp plus pretul de 15.100, bine...nu putem compara intru-cat aici e vb de varianta combi.

  • George, vineri, 13.08.2010 10:21
    @ fff

    Pt. o masinuta mica pe care o cumperi doar ca sa o folosesti prin oras si eventual la cumparaturile de sfarsit de saptamana e ok si un motor de 80 de cai sa zicem. Dar aici avem de-a face cu varianta break, ceea ce presupune si drumuri destul de dese in afara localitatii cu masina incarcata. Asa ca si eu cred ca sa-ar impune motorul 1.2 TSI sa cel diesel de 1.6 litri. Intr-adevar, in Romania nu avem autostrazi si deci nu vad unde ar putea fi folosita la capacitate o masina cu un motor de peste 150 de cai, dar pe soselele din Transilvania care sunt destul de virajate ai nevoie totusi de o masina cu care sa poti depasi intr-un spatiu scurt.

  • .............., vineri, 13.08.2010 13:16
    ...............

    frumoasa masina

  • unckle, vineri, 13.08.2010 14:56

    @george -- peste tot in romania ai nevoie de o masina in care sa poti face depasiri rapide. Nu avem drumuri la nivelul secolului in care ne aflam . . . iar alea pe care le avem sunt cu o banda pe sens si is pline de viraje, sate, gropi, carute, etc. Motiv pentru care o masinuta d'asta este un chin la drum lung. O experienta personala.. repetata de cateva ori , este mersul de la bucuresti la T Mures intr-o Astra 1.7 diesel . . . depasirile intre Brasov si TM sunt o aventura. Schimband masina cu un pejo 1.6i sau cu a mea, tot 1.6i dar mai slabuta , situatia se schimba dramatic , poti merge pe drum.. poti depasi un tir chiar daca undeva in zare se vede o masina pe celalalt sens... poti sa accelerezi pe un deal unde exista banda pentru masini lente.. etc ... situatia se schimba foarte mult cand sub capota ai mai mult de 100 de cai si un motor mai elastic. Si acest 1.4 din test poate sa faca fata unor depasiri, cum au spus si baietii de la AM, dar folosind treapta 3 si accceleratia la podea ... dar sa nu te astepti sa ai consum ca in carte ;)

  • George, vineri, 13.08.2010 16:06
    @unckle

    Pai, daca nu ma insel eu, acest motor e destul de vechi d.p.d.v. al conceptiei. Nu cumva e motorul care a echipat ani buni varianta cea mai slab dotata a golfului si skodei octavia, fiind acum inlocuit cu 1.2 TSI? Sincer sa fiu, nu l-am condus dar, daca e vorba despre acel motor, lipsa de elasticitate este perfect explicabila. In conditiile actuale de trafic mi se pare potrivit doar pt. oras.

  • unckle, vineri, 13.08.2010 21:43

    1.2tsi este inlocuitor pentru 1.6mpi din cate stiu... dar nu am facut o pasiune din a memora care ce motoare are :) un lucru este clar insa : dacia 1300 avea 50-60 de cai si vre-o 900 de kile in functie de versiune ceea ce vine undeva pe la 15-17kg/cp masinutele astea cu 65cp(logan, clio ) sau 70-75cp( VAG,PSA ) au cam 1100kg => un raport cam de 15-17kg/cp. deci : daca dacia aia obosita ti se pare "fasneata" si "agila" in trafic ... o sa fii foarte multumit si de o astfel de masina ... daca nu ... inseamna ca faci parte dintre aia care nu-s de acord cu asemenea motoare ;)

  • ...., sâmbătă, 14.08.2010 09:52
    alta petarda VAG

    nu pricep cine ar da atatia bani pe aceasta masina , si se mai mira de ce sunt pe piedere cu seat. @ george - sa sti ca si in romania ai cateva drumuri unde poti sa mergi cu peste 150/km

  • George, sâmbătă, 14.08.2010 10:29
    @unckle

    Dacia 1300 avea exact 42 de cai. Tata a avut si am condus masina aia cand eram la parinti. Cand am spus ca 1.2 tsi inlocuieste motorul de 1.4 l, m-am referit la strict la versiuni; adica vorbim aici de versiunile entry-level. De altfel daca ai avea curiozitatea sa faci un test cu motorul de 1.2 l tsi si apoi ai conduce 1.6 aspirat ai observa inca de la inceput ca motorul asistat de turbina 'trage" mult mai bine si e mult mai elastic, in ciuda ciliendreei mai reduse. Revenind la 1.4 aspirat, nu am spus niciodata ca e "fisneata" sau "agila" in traficul urban, ci doar ca e cel mult potrivit pt. traficul urban si in nici un caz pt. drumuri in afara localitatii. Acesta e lucrul care ma deranjeza oarecum la seat: prezinta de multe ori doar o masca de sportivitate, fara a avea ceva consistent in spate.

  • unckle, sâmbătă, 14.08.2010 12:27

    @automarket mergeam aseara e drumul spre giurgiu gandindu-ma la testul ala cu acceleratia in treapta 5-a de la 80 la 120 ... ceva nu se lega... si cand ma uit la joarsa personala, rula cu 90, 2500rpm ... si, din cate stiu, motorul de pe masina mea are o putere de 73kW la 5000si ceva si un cuplu de 140Nm intre 4400si vre-o 5000, ceea ce inseamna ca , daca vreau sa accelerez de la 80 la 120 , intr-a 5-a ar trebui sa ridic de la 2300rpm la 3500rpm, mult sub turatiile in care motorul imi da tot ce are ... sau "tipic pentru un tedei" concluzia ar fi ca ... nu stiu de ce a fost facut "testul" ... pentru ca-i irelevant, ca sa acceleerzi cu o masina pe benzina tre sa-i dai in goarna si sa mergi cu 4-5000 de ture... adica intr-a 3-a bafta ;)

  • flavius, sâmbătă, 14.08.2010 22:47
    Pacat

    O caroserie reusita,pe o motorizare kk,la un pret nesimtit.Bine ca nu sunt toate Seaturile asa, dar VAG da.

  • sebaa, marţi, 17.08.2010 10:18
    @Unckle

    Testul despre care vorbim noi a fost făcut în treapta a 3-a. Evident, am încercat şi treptele 4 şi 5. Am specificat timpul respectiv în treapta a cincea deoarece acesta era măsurat de cei de la Seat şi publicat în fişa tehnică a modelului.

  • unckle, vineri, 20.08.2010 10:56

    tot aiurea mi se pare "testul" ala de acceleratie ... intelegeam daca era la un diesel, ca ala chiar trage la turatiile alea, dar motorasul ala pe benzina nu are nici o treaba ... ce sa facem , marketingul dicteaza mult pre multe .. si "cleentul tipic" nu are habar ... si il fenteaza aia de le merg fulgii...

  • danutz, marţi, 31.08.2010 21:33
    descriere

    Este frumoasa masina da e pacat ca e benzinara.... Va dau un sfat ca motoru diesel nu este nici unul ...

  • catalin, luni, 15.11.2010 16:20

    pt. cei cu capul pe umeri si care stiu pt. ce vor o masina, modelul asta este foarte bun.Nu le poti avea pe toate la un pret de 15000 euro. hj ca sa atinga viteza maxima undeva peste 200 km/h,sa accelereze de la 80 la 120 km/h in treapta 5-a in mai putin de 15 secunde si sa mai consume si putin....................nu este imposibil dar trebuie sa mai scoti 15000 de euro sau mai mult din buzunar sa-ti cumperi asa o masina

  • Dan, sâmbătă, 05.03.2011 09:20
    intretinere

    plus la seat: costurile de intretinere cu aproximativ 20% mai mici decat la vw (polo vs ibiza)

  • om, marţi, 06.12.2011 02:27
    SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP(175Nm) 5 usi

    Incercati 1.2 TSI si mai vorbim ;) :d

  • ion, vineri, 10.02.2012 19:24
    seat ibiza 6 j 1,4 benzinz

    am masina an fabricatie 2009 cuparata din Germania, seat ibiza 1,4 style. forte multumit ok calitate /pret ok consum ok tinuta de drum chiar si pe drumurile din Romnia .