Mitsubishi Outlander

2.2 DI-D 176CP Intense Plus 4WD

Tinuta de drum

3.5

Mitsubishi Outlander încearcă să preia pedigree-ul 4x4 al fratelui mai mare, Pajero, şi să-l transmită unui public care preferă ieşirile uşoare în off-road. SUV-ul nu îşi propune să facă o carieră de necontestat printre şleauri, cărări de munte, pante abrupte şi vaduri pline cu apă. La nevoie însă, poate face faţă şi acestor provocări.

Garda la sol este decentă, însă unghiurile de atac şi de degajare nu favorizează Outlander într-un teren accidentat cu dificultate medie spre mare. Extensiile de plastic din zona inferioară a caroseriei pot cădea pradă uşor unui teren deloc prietenos. De apreciat tracţiunea integrală permanentă, care odată cuplată te poate scoate uşor dintr-un şleau plin cu noroi sau apă. Ca să nu mai vorbim de o pantă acoperită cu iarbă.

Pe drumuri forestiere, ca şi pe asfalt, Outlander se dovedeşte a fi o maşină confortabilă, ce absoarbe bine neregularităţile. Exact ce trebuie unei familii care ţine la confortul său.

Pe segmente de drum virajat însă, Outlander îşi arată slăbiciunile. În modul 4x2 stabilitatea pe viraje este îndoielnică, abia atunci când cuplaţi 4x4 lucrurile devenind ceva mai ţepene. În plus, ruliul caroseriei este destul de mare şi poate inspira o uşoară senzaţie de nesiguranţă.

Direcţia nu este nici ea printre cele mai precise şi în plus resimte cuplul generos transmis doar punţii faţă în modul 4x2, fenomen cunoscut de toţi sub denumirea englezească ”torque steer”.

  • slVW_83, miercuri, 22.08.2012 13:14

    Noua generatie arata ca un monovolum, specific pietei SUA! Prefer actualul model, insa cilindreea e cu 0,2 mai mare decat ar fi cazul! Motorul de 1.8 DiD ar fi fost mult mai potrivit.

  • antonny, miercuri, 22.08.2012 17:47

    un test echilibrat fata de concurenta ......bravo Domnule Mirica Bogdan

  • unckle, miercuri, 22.08.2012 19:28

    da .... unde-i Mafia? japonezii de la Mitsu nu merita stima la fel ca toaet celelalte fiabilitati supertehnologizate japoneze ? (despre fiabilitate nu am indoieli pentru ca detin un mitsu ... cu tehnologia este discutabil)

  • civalco, joi, 23.08.2012 10:09

    Acest model a fost o mixtura interesanta pentru a exista pe piata Europei. Din pacate pretul chiar si cel de pornire a fost este si cu siguranta va fi unul mare. Tot din pacate Mitsu a pierdut mult in ultimii 10 ani in ce inseamna tehnologia PROPRIE si a folosit masiv solutii preluate de la alti constructori pentru a putea tine pasul cu piata. Degradarea a coborat pana la a dota propriile autoturisme cu motoare VW. E bine ca au renuntat si cu eforturi foarte mari ( sustinute de pretul de vanzare al produselor) au inceput sa reina la solutiile personale sau colaborari cu constructori mai seriosi.