Interior
Trecând peste motoare, transmisii, consumuri şi performanţe, aici este locul unde un monovolum trebuie să exceleze. Indiferent cât de mare este. Trebuie să fie fratele mare şi spaţios al compactei pe care este bazat, cu soluţii inteligente pentru toată familia, peste spiritul practic al compactei de la care s-a pornit.
Scenic XMOD face destul de bine o parte din aceste îndatoriri. Are un portbagaj de 437 de litri, în media segmentului, dar sub competitorii de la Ford, Toyota, Volkswagen şi Peugeot (toate în configuraţie cu cinci locuri) şi semnificativ mai mic decât al regelui segmentului, Zafira Tourer cu cinci locuri, care anunţă 710 litri de sobrietate germană pentru orice familie.
Scaunele din faţă sunt destul de confortabile, au reglare electrică şi oferă un nivel potrivit de suport lateral, cu toate că nu excelează la acest capitol. La fel ca fratele său mai mare, bancheta din spate este fracţionată 40:20:40 şi scaunele respective pot glisa faţă-spate, după necesităţi şi dorinţe. Nu prea este loc de glisat în faţă şi de găzduit un adult în acelaşi timp, dar se poate mări o parte a portbagajului în cazul în care acest lucru este necesar. Spaţiul pentru cap este potrivit şi pentru ocupanţii locurilor din spate dacă aceştia sunt adulţi.
Materialele se încadrează în registrul găsit pe o versiune de top a lui Megane sau Fluence, în cazul în care nu aţi experimentat până acum un Scenic de niciun fel. Aşadar, finisaje corecte pentru un model de volum, materiale agreabile şi nimic care să lase senzaţia de ieftin.
Ce nu ne-a plăcut la interiorul lui Scenic XMOD? Goana după "tunarea" exteriorului a dus la o lipsă de atenţie la interior. Ajunşi la interior, am descoperit că nu avem prea multe opţiuni în materie de spaţii de depozitare şi suporturi de pahar, lucru care n-a venit prea bine după ce îmi căutasem deja un loc pentru telefonul mobil.
Cu excepţia spaţiului din faţa afişajului de pe mijlocul bordului, nu mi-a trecut prin cap un loc mai bun în care să-mi las telefonul. Iar suportul de pahar pentru cei doi pasageri din faţă avea un singur loc, nu foarte adânc de felul său, ceea ce poate fi frustrant atunci când vrei să savurezi o cafea. În caz că recipientul tău are dop, avem şi o veste bună: buzunarele portierelor sunt spaţioase şi au un profil special pentru PET-uri.
Nu inteleg de ce sustineti ca trebuie "evitate" pe cât posibil situaţiile de genul ... (noroi), deoarece anvelopele restricţionează până şi maşinile cu 4x4 la acest capitol. Din cate stiu eu masina vine echipata cu anvelope m+s.