Tehnologie
Întrucât la baza lui Megane RS se află un hatchback destinat maselor, francezii au avut de unde să preia tehnologii gata să impresioneze atât audiența tânără, cât și pe cei cu ștate vechi care încă se lasă gâdilați de bolboroseala unui sistem de evacuare proiectat corect.
Standard, noul Hot Hatch dezvoltat de Renault vine cu instrumentar digital cu o diagonală de 7 inch. În funcție de modurile de condus, acesta oferă teme diferite. Sistemul Renault Multi-Sense oferă o scurtătură către meniul care controlează răspsunsul motorului sau pe cel al accelerației. Tot standard, francezii oferă sistemul de infotainment R-Lynk 2 cu ecran tactil de 7 inch (pentru cel de 8.7 inch vei plăti suplimentar), dar și sistemul RS Vision (luminile amplasate în spoiler care au forma steagului de finish folosit în motorsport).
Pe lista de opționale, Renault plusează cu un sistem audio semnat de Bose, cu un Head-Up Display color și cu un pachet denumit simplu Drive Safely. Acesta din urmă este disponibil pentru suma de 700 de euro și oferă sistem de frânare activă de urgență, alertă cu privire la depășirea limitei de viteză cu sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, alertă la depășirea benzii de rulare, faruri cu funcție automată, sistem de avertizare cu privire la păstrarea distanței de siguranță și pilot automat adaptiv.
Și pentru că avem în față un Hot Hatch, trebuie să amintim de funcția Launch Control, dar și de sistemul RS Monitor (sistem asemănător cu cel de telemetrie folosit în motorsport).
O realizare de exceptie a diviziei RenaultSport care chiar si in declinarea mai putin fertila de *doar* 280 CP reuseste sa convinga pe deplin.De salutat deasemenea optiunea pentru cutia manuala pentru cei care mai considera ca (si) EDC -ul se face vinovat de aparitia platfusului la piciorul stang :-)) in abordarea RS. Personal m-as fi asteptat ca la recent incheiatul salon auto sa fie facuta publica *prestatia* pe Ring,ce-i drept pentru varianta Trophy ,doar si pentru a certifica odata in plus beneficiile si implicit utilitatea 4Control , punand totusi aceasta absenta,sper eu :-)) pe sufocarea generata de SUV-urile din Muntii Eiffel si nicidecum pe neputinta celor din Dieppe de a detrona cu ultima lor creatie compacta japoneza.