Renault Megane

1.8 Benzina Turbo (TCe) 279CP Aut6 RS

Tinuta de drum

4.5

Spre deosebire de vechiul Megane RS, actualul Hot Hatch dezvoltat de producătorul din Hexagon are câțiva ași în mânecă. Pentru început vom vorbi despre sistemul de direcție integrală 4Control. Tehnologia nu reprezintă o noutate absolută în gamă, fanii brandului fiind obișnuiți cu acest sistem încă de la apariția lui Megane GT, "veriga lipsă" între versiunile normale și acest RS. Dar, spre deosebire de varianta GT, tehnologia implementată de Renault a fost recalibrată, astfel încât performanțele să fie îmbunătățite mai ales atunci când lucrurile se întâmplă la limită, cum e pe circuit. În plus, francezii se laudă că au reușit să vină cu un software care nu alterează senzațiile oferite.

Sistemul 4Control dedicat lui Megane RS virează roțile de pe puntea spate în direcția opusă celor din față atunci când viteza de deplasare este mică. Unghiul maxim este de 2.7 grade, iar mișcarea mai puțin "naturală" poate fi simțită atunci când execuți manevre de parcare. 

La viteze ceva mai mari (de la 100 km/h în modul Race sau de la 60 km/h în celelalte moduri de rulare), roțile de pe puntea spate virează foarte ușor în aceeași direcție cu cele de pe față. Astfel, virajele rapide vor putea fi abordate cu o viteză superioară. Noul comportament dinamic este susținut de amortizoarele care, cu noua generație, primesc o componentă hidraulică gândită pentru a limita efectele în momentul destinderii.

Trecerea peste denivelări se realizează destul de agresiv și dur pentru pasageri, iar în cele 3 zile în care ne-am învârtit în Capitală am realizat că rigiditatea suspensiilor este destul de ridicată. În plus, denivelările scurte generează și sunete mai puțin plăcute la nivelul habitaclului.

Renault Megane RS a fost construit pentru a oferi plăceri pure, iar atunci când ai în față un Hot Hatch poți trece cu vederea anumite reacții din traficul obișnuit. În modurile Sport și Race vei simți cum modelul producătorului francez îți poate provoca zâmbete adânci, iar dacă te gândești că odată cu introducerea sistemului 4Control a dobândit un oarecare comportament supravirator, tot ce-ți rămâne de făcut este să pui mâna pe telefon și să închiriezi pentru câteva ore cel mai apropiat circuit.

  • SIMPLE MINDS, miercuri, 24.10.2018 15:08

    O realizare de exceptie a diviziei RenaultSport care chiar si in declinarea mai putin fertila de *doar* 280 CP reuseste sa convinga pe deplin.De salutat deasemenea optiunea pentru cutia manuala pentru cei care mai considera ca (si) EDC -ul se face vinovat de aparitia platfusului la piciorul stang :-)) in abordarea RS. Personal m-as fi asteptat ca la recent incheiatul salon auto sa fie facuta publica *prestatia* pe Ring,ce-i drept pentru varianta Trophy ,doar si pentru a certifica odata in plus beneficiile si implicit utilitatea 4Control , punand totusi aceasta absenta,sper eu :-)) pe sufocarea generata de SUV-urile din Muntii Eiffel si nicidecum pe neputinta celor din Dieppe de a detrona cu ultima lor creatie compacta japoneza.

  • PMC, miercuri, 24.10.2018 20:47

    Bestiala masina. E wow oricat de partinitor ai fi fata de concurenta. Respect Renault!

  • Andrei, joi, 25.10.2018 08:46

    Am condus un RS acum cativa ani pe un circuit F1. Foarte buna masina si te implica mult in condus. Frane, sasiu, directie, motor, totul bine. De interior nu imi aduc aminte absolut deloc, dar nici nu conteaza la genul asta de masina.

  • adi_10, joi, 25.10.2018 14:39

    32.000 euro pret de pornire :))))))...da da stiu, are 280 de cai. ne ajuta f mult in trafic mai ales pe autostrada...UPSSS..stai ca noi nu prea avem asa ceva am uitat:)

  • Kirotractor, vineri, 26.10.2018 09:36

    @adi_10: Cam ai dreptate cu autostrăzile-fantomă, dar prețul de pornire e 30.600 € pentru versiunea cu c.v. manuală - preferabilă după mine nu doar fiindcă-i ceva mai ușoară și bagă 255. :-) Deși părerea unanimă e că EDC-ul lui MRS4 e c-o clasă peste cel cam indecis de pe Clio RS. Comparativ cu scorurile din Vest, prețul *românesc* e oricum un adevărat chilipir, cu 20-30% mai mic - inclusiv suplimentul de numai 1.500 € pt EDC. Clar însă că nici cu discount nu va fi la noi un succes fulminant, chiar dac-ar rupe asfaltul pe Nurburgerking. :-) Culmea că nici la el acasă nu se va vinde grozav, *malus*-ul francez fiind criminal pentru segmentul *hot*. În rest, pînă l-oi conduce (poate), n-am ce adăuga comentariilor de la *prima descălecare*.

  • adi_10, vineri, 26.10.2018 11:08

    @kirotractor - nu te pot contrazice, ceea ce vrei tu sa spui este ca "se poate si mai rau de atat" nu?Adica sa dai si mai multi bani pe o masina doar pt ca are multi cai sub capota. Este un subiect pe care pe mine ma deranjeaza, acela de a da dublu pe o masina doar pt ca atunci cand pleaca de pe loc ii lasi pe toti in urma. Da stiu, senzatia este frumoasa, dar pt mine tot un Renault ramane. si nu am nimic cu marca Renault, chiar conduc in Laguna 3 de care sunt f multumit. De aici si comentariul meu de mai sus, inca nu pot pricepe mania asta pentru caii putere si sumele foarte mari cerute pt astfel de masini. In rest, desi nu am condus ceva de genul, sunt convins ca senzatia este una interesanta atunci cand calci acceleratia. Toate cele bune!

  • Kirotractor, luni, 29.10.2018 13:16

    @adi_10: Da, parțial și asta voiam să zic. Totuși, produsele diviziei Renault Sport nu cred c-ar trebui asimilate cu Renault-urile *simple*, din f. multe motive. E doar părerea mea poate și asta, clar - ca și-n și-n cazul tău, neinfluențată de faptul c-am posedat acu două decenii un Clio Williams. Deloc perfect -- cu fiabilitate vraiște :-) da-n fine, cumpărat SH devine discutabilă treaba -- însă cu o personalitate pregnantă ascunsă sub aspectul modest. ...În fine, nu-i loc aici de RS-povești - poate, cînd mi-oi scrie memoriile. :-)