Tinuta de drum
Spre deosebire de vechiul Megane RS, actualul Hot Hatch dezvoltat de producătorul din Hexagon are câțiva ași în mânecă. Pentru început vom vorbi despre sistemul de direcție integrală 4Control. Tehnologia nu reprezintă o noutate absolută în gamă, fanii brandului fiind obișnuiți cu acest sistem încă de la apariția lui Megane GT, "veriga lipsă" între versiunile normale și acest RS. Dar, spre deosebire de varianta GT, tehnologia implementată de Renault a fost recalibrată, astfel încât performanțele să fie îmbunătățite mai ales atunci când lucrurile se întâmplă la limită, cum e pe circuit. În plus, francezii se laudă că au reușit să vină cu un software care nu alterează senzațiile oferite.
Sistemul 4Control dedicat lui Megane RS virează roțile de pe puntea spate în direcția opusă celor din față atunci când viteza de deplasare este mică. Unghiul maxim este de 2.7 grade, iar mișcarea mai puțin "naturală" poate fi simțită atunci când execuți manevre de parcare.
La viteze ceva mai mari (de la 100 km/h în modul Race sau de la 60 km/h în celelalte moduri de rulare), roțile de pe puntea spate virează foarte ușor în aceeași direcție cu cele de pe față. Astfel, virajele rapide vor putea fi abordate cu o viteză superioară. Noul comportament dinamic este susținut de amortizoarele care, cu noua generație, primesc o componentă hidraulică gândită pentru a limita efectele în momentul destinderii.
Trecerea peste denivelări se realizează destul de agresiv și dur pentru pasageri, iar în cele 3 zile în care ne-am învârtit în Capitală am realizat că rigiditatea suspensiilor este destul de ridicată. În plus, denivelările scurte generează și sunete mai puțin plăcute la nivelul habitaclului.
Renault Megane RS a fost construit pentru a oferi plăceri pure, iar atunci când ai în față un Hot Hatch poți trece cu vederea anumite reacții din traficul obișnuit. În modurile Sport și Race vei simți cum modelul producătorului francez îți poate provoca zâmbete adânci, iar dacă te gândești că odată cu introducerea sistemului 4Control a dobândit un oarecare comportament supravirator, tot ce-ți rămâne de făcut este să pui mâna pe telefon și să închiriezi pentru câteva ore cel mai apropiat circuit.
O realizare de exceptie a diviziei RenaultSport care chiar si in declinarea mai putin fertila de *doar* 280 CP reuseste sa convinga pe deplin.De salutat deasemenea optiunea pentru cutia manuala pentru cei care mai considera ca (si) EDC -ul se face vinovat de aparitia platfusului la piciorul stang :-)) in abordarea RS. Personal m-as fi asteptat ca la recent incheiatul salon auto sa fie facuta publica *prestatia* pe Ring,ce-i drept pentru varianta Trophy ,doar si pentru a certifica odata in plus beneficiile si implicit utilitatea 4Control , punand totusi aceasta absenta,sper eu :-)) pe sufocarea generata de SUV-urile din Muntii Eiffel si nicidecum pe neputinta celor din Dieppe de a detrona cu ultima lor creatie compacta japoneza.