Interior
Un scaun cu "aripi" laterale bine profilate și cu un spătar arcuit și desenat după regulile anatomice ale corpului uman. Acesta este peisajul care te întâmpină imediat ce ai deschis portiera lui Megane RS. Ca să nu uiți că ai te-ai urcat într-un model care poartă semnătura diviziei RenaultSport, francezii țin să-ți amintească asta prin logo-urile RS amplasate pe tetierele integrate, pe volan și chiar și pe praguri.
Volanul gros garnisit cu Alcantara și "inelul" roșu amplasat la 12 fix sunt alte detalii care îți spun direct că mașina pe care te pregătești să o conduci nu-i pentru oricine. Poziția la volan este joasă, iar suportul lateral oferit de scaune este unul excelent, mai ales că vei avea nevoie de îmbrățișări ferme în momentele în care virajele se succed cu rapiditate. Un sigur lucru aș avea de adăugat: spațiul pentru cap nu este cel mai generos din segment.
Renault a îmbinat o serie de materiale plastice de calitate bună cu accesorii dintr-un material mai puțin plăcut la atingere. Dar cu siguranță vei trece cu vederea peste aceste mici neajunsuri în momentul în care privirea se oprește asupra butonului pe care scrie RS. Prin intermediul acestuia vei putea comuta direct în modul Sport (o apăsare rapidă) sau în modul Race (o apăsare mai lungă).
Partea digitală a mașinii a fost transplantată de pe varianta "civilă" a lui Megane, ceea ce înseamnă că șoferii vor găsi un ecran tactil poziționat pe verticală. Sistemul pregătit de Renault are momente în care ezită, iar comenzile amplasate în locul butoanelor fizice clasice nu fac decât să te încurce. O bilă neagră în dreptul ergonomiei.
O realizare de exceptie a diviziei RenaultSport care chiar si in declinarea mai putin fertila de *doar* 280 CP reuseste sa convinga pe deplin.De salutat deasemenea optiunea pentru cutia manuala pentru cei care mai considera ca (si) EDC -ul se face vinovat de aparitia platfusului la piciorul stang :-)) in abordarea RS. Personal m-as fi asteptat ca la recent incheiatul salon auto sa fie facuta publica *prestatia* pe Ring,ce-i drept pentru varianta Trophy ,doar si pentru a certifica odata in plus beneficiile si implicit utilitatea 4Control , punand totusi aceasta absenta,sper eu :-)) pe sufocarea generata de SUV-urile din Muntii Eiffel si nicidecum pe neputinta celor din Dieppe de a detrona cu ultima lor creatie compacta japoneza.