Consum
Când mergi să comanzi un Renault Megane RS, cu siguranță nu vei ține cont de valorile de consum trecute de producătorul francez în fișa tehnică. Și asta pentru că niciodată nu vei încerca să atingi acele valori când sub talpa piciorului drept stau 280 CP gata să-i dezlegi de păcate și să-i stârnești împotriva întregului Univers.
Așa cum am menționat mai sus, testul cu Megane RS a inclus atât trasee cu un trafic pe care în trecut îl vedeam doar în filmele produse în India, dar și zone de autostradă sau drumuri naționale. În aceste condiții, computerul de bord a afișat un consum mediu mixt de 12.9 litri la 100 de kilometri. Pe tot parcursul testului am alternat modurile de rulare.
Așa cum spuneam anterior, Renault a introdus un filtru de particule în urma modificărilor apărute prin noile teste WLTP. Astfel, valorile trecute de francezi în dreptul consumului de carburant au suferit modificări. În regim mixt, Renault spune că Megane RS consumă acum 7.4 litri/100 de kilometri (+0.4 litri față de versiunea ante-filtru de particule). Valoarea anunțată de producătorul francez a fost calculată conform noului standard WLTP.
Efectul WLTP este resimțit de toți producătorii care activează în Europa, iar în perioada următoare multe configuratoare nu vor afișa anumite modele până în momentul în care constructorii nu obțin omologarea Euro6d-TEMP. Cu toate acestea, noi ne achităm de datorii și luăm sub lupă toate acele modele care pot fi trecute în dreptul rivalilor lui Megane RS.
În ceea ce privește consumul de carburant, doar Honda Civic Type R este mai gurmand decât Hot Hatch-ul francez (7.7 litri/100 de kilometri). Cu toate acestea, nu trebuie să uităm că modelul producătorului nipon oferă peste 40 CP în plus și propune și o cutie manuală cu șase trepte.
Toate celelalte Hot Hatch-uri asemănătoare oferă cifre ceva mai mici la capitolul consum. Campion este Volkswagen Golf GTI Performance cu 6.2 litri/100 de kilometri.
O realizare de exceptie a diviziei RenaultSport care chiar si in declinarea mai putin fertila de *doar* 280 CP reuseste sa convinga pe deplin.De salutat deasemenea optiunea pentru cutia manuala pentru cei care mai considera ca (si) EDC -ul se face vinovat de aparitia platfusului la piciorul stang :-)) in abordarea RS. Personal m-as fi asteptat ca la recent incheiatul salon auto sa fie facuta publica *prestatia* pe Ring,ce-i drept pentru varianta Trophy ,doar si pentru a certifica odata in plus beneficiile si implicit utilitatea 4Control , punand totusi aceasta absenta,sper eu :-)) pe sufocarea generata de SUV-urile din Muntii Eiffel si nicidecum pe neputinta celor din Dieppe de a detrona cu ultima lor creatie compacta japoneza.