Consum
Când sub capotă se află un motor capabil să ofere 205 CP cu siguranță n-o să te bucuri de un consum de carburant redus. Și asta în ciuda faptului că Renault a încercat să "limiteze daunele" prin introducerea modului Confort cu ale sale setări eco.
Am parcurs peste 1.500 de kilometri cu Renault Megane GT Estate, iar valorile afișate de computerul de bord nu au fost prea prietenoase cu conturile bancare. Spre exemplu, consumul mediu pe care l-am obținut în oraș a fost de 11.2 litri/100 de kilometri, în condițiile în care nu am forțat nota inutil. În afara localității, Megane GT Estate a avut un consum mediu de 6.8 litri/100 de kilometri. Până la final, consumul mediu mixt afișat de computerul de bord a fost de 8.3 litri/100 de kilometri.
În fișa tehnică, Renault a trecut 4.9 litri/100 de kilometri în regim extraurban, 7.8 litri/100 de kilometri parcurși în oraș. Media anunțată de Renault este de 6.0 litri/100 de kilometri.
Deși Megane GT Estate folosește câteva "trucuri" dezvoltate de inginerii RenaultSport, atunci când am ales rivalii ne-am axat exclusiv pe versiuni cu un nivel de putere apropiat. Chiar și așa, lista rivalilor este una scurtă.
Am pus în aceeași urnă noul Ford Focus Wagon echipat cu motorul de 1.5 litri de 175 CP, Opel Astra Sports Tourer cu unitatea de 1.6 litri turbo de 200 CP și Seat Leon ST (2.0 TSI de 190 CP). Cel mai bun consum mixt îl găsim în dreptul lui Focus Wagon (5.6 litri/100 de kilometri). La celălalt capăt al listei se află Opel Astra Sports Tourer care promite 6.5 litri/100 de kilometri în regim mixt.
Aveti in vedere si si un test cu Megane Sedan avand noua motorizare tce 140 atunci cand veti avea masina disponibila?