Motor / Transmisie
Poate că ideea cu care am început testul este ambiguă, dar clarificăm imediat lucrurile. Materialul de astăzi este despre Renault Megane GT Estate. Break-ul constructorului francez ascunde sub capotă un motor turbo pe benzină de 1.6 litri capabil să livreze 205 cai putere la 6.000 rpm și 280 Nm începând cu 2.400 rpm.
Motorul pe care francezii l-au pregătit îți demonstrează încă din primele clipe că este unul cu resurse bune atât pentru activitățile de zi cu zi, cât și pentru o duminică petrecută pe circuit. În funcție de modul de rulare ales, unitatea oferită de Renault promite reacții diferite. Spre exemplu, în modul Comfort motorul vine cu o setare care favorizează un consum redus de carburant și o reacție ușor anesteziată, în timp ce în modul Sport software-ul a fost gândit să stoarcă toate resursele unității turbo într-un timp cât mai scurt.
Sunetul pe care motorul de 1.6 litri reușește să îl producă este unul plăcut, însă francezii vin și cu o tehnologie care "îmbunătățește" graiul unității turbo cu ajutorul sistemului audio. Din fericire, software-ul responsabil de acest lucru poate fi redus la tăcere prin intermediul unor comenzi care pot fi accesate prin sistemul de infotainment.
Cei 205 CP sunt exploatați cu ajutorul unei transmisii automate EDC. Unitatea cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte se descurcă bine și oferă și ea reacții diferite în funcție de modul de rulare ales. În modul Comfort, alternarea rapoartelor are loc pe nesimțite, în timp ce în modul Sport vei avea parte de retrogradări brutale. Cu alte cuvinte, un comportament gata să mulțumească pe toată lumea. Atunci când vrei să ai total controlul asupra cutiei, poți miza fără probleme pe padelele amplasate în spatele volanului.
Modurile de rulare oferite de Megane GT Estate pot fi accesate fie din ecranul sistemului de infotainment, fie cu ajutorul unui buton fizic amplasat pe tunelul median. Cei care nu vor să piardă timpul pot trece direct în modul Sport prin intermediul butonului dedicat RS Drive.
Aveti in vedere si si un test cu Megane Sedan avand noua motorizare tce 140 atunci cand veti avea masina disponibila?