Interior
Vorbim de un model destinat familistilor, firi pretentioase, care tin la confort si sunt foarte atenti la detalii. Se pare ca Renault a invatat aceasta lectie de-a lungul timpului si a perfectionat interiorul modelelor sale de la o generatie la alta. Grand Scenic apare acum ca un domn grizonat, la patru ace, cu un costum scrobit, atent mereu cu familia sa. Habitaclul abunda in materiale de calitate, plasticul moale, frumos texturat si prietenos la atingere invelind plansa de bord, portierele si consola centrala. Doar partea inferioara a bordului lasa loc de interpretari. Butoanele mangaie simtul tactil iar afisajul color pozitionat in centrul plansei de bord (trasatura specifica modelelor de familie) incanta ochiul cu un afisaj placut, cu o grafica de calitate si culori odihnitoare. Doar sistemul de navigatie pare ceva mai rudimentar. Pielea de culoare bej sau neagra poate imbraca de la volan si schimbator pana la fetele usilor si cele sapte scaune, sporind astfel senzatia de confort. Grand Scenic ni s-a prezentat ca un monovolum foarte versatil, gata sa ia forma pe care si-o doresc pasagerii si soferul: de la mini-autobuz pana la utilitara. Daca rabatam ambele randuri de scaune, Grand Scenic dezvaluie o suprafata de incarcare lunga de doi metri, ce poate inghiti pana la 2063 de litri. In conditii normale, atunci cand calatoresc doar 5 pasageri, portbagajul ofera numai 563 de litri, o capacitate suficient de generoasa pentru o familie mica. Generozitatea este o consecinta a cresterii in dimensiuni, Grand Scenic fiind mai lung decat predecesorul sau cu 62 de mm si mai lat cu 26 de mm. Ampatamentul a crescut si el cu 34 de mm, ceea ce se oglindeste in spatiul pentru pasagerii de pe locurile din spate. Si fiindca tot am ajuns la spatiul rezervat pasagerilor se cuvine sa spunem ca Grand Scenic nu este un pseudo model cu sapte locuri. Francezul promite loc pentru sapte si se tine de cuvant. Al treilea rand de scaune, ascuns foarte bine in podeaua portbagajului, poate oferi suficient spatiu pentru picioare daca cele trei locuri reglabile individual, de pe a doua bancheta, renunta la cativa centimetri in plus. Asadar, cu o reglare optima a banchetelor si a scaunelor, sapte adulti pot calatori in confort la bordul lui Grand Scenic. Nu comparam spatiul pentru picioare existent pe al doilea rand de scaune cu cel de pe al treilea rand de scaune, insa, spre deosebire de alte modele, acesta exista. Un alt amanunt care tine de compartimentarea spatiului este cotiera centrala fata mobila, care poate deveni, printr-o simpla miscare, si cotiera spate. In plus, accesoriul nu are nevoie de un canal special pe care sa gliseze, podeaua fiind plata pentru locurile din spate.
mama frate ca francezi(si nici nemti) astia zici ca nu mai au inspiratie............ azi maine construiesc masini pt familisti in forma de autobuz....... lasatile dracu de dube oameni buni si construiti sedanuri si estate-uri..........