Tinuta de drum
Clio RS s-a transformat într-un automobil gândit pentru uzul zilnic şi pentru asta a fost conceput cu un tren de rulare mai "iertătător". Graţie amortizoarelor cu tampon de compresie hidraulic, suspensia absoarbe mai bine denivelările fără ca spatele pasagerilor să le mai simtă ca înainte.
Exemplarul testat de noi reprezintă varianta cu şasiu Cup, care poate fi recunoscut după etrierele roşii, frânele supradimensionate şi jantele de 18 inch. Şasiul Cup aduce o gardă la sol redusă cu 3 mm şi o suspensie mai rigidă cu 25%. Aceasta din urmă a devenit mai uşor de controlat în regim sportiv, chiar şi când este condusă la limită cu controlul tracţiunii decuplat.
Direcţia este intuitivă şi mai uşor de manevrat, iar şasiul transmite din vreme intenţia de a rupe aderenţa. Feeling-ul furnizat de direcţie este aproape la fel de fidel ca la generaţia precedentă, noua configuraţie a acesteia fiind optimizată pentru viaţa de zi cu zi. Maşina se simte mai "unitară" decât modelul precedent, de parcă ar fi fost sculptată cu un aparat cu comandă numerică dintr-un bloc mare de metal. Jantele de 18 inch şi anvelopele aferente îşi fac prezenţa simtiţă în viraje, Clio fiind mai stabil decât predecesorul său.
Însă am simţit la fiecare viraj că ne lipseşte sentimenul de implicare pe care ni-l aducea transmisia manuală. EDC-ul te lasă să controlezi integral treptele de viteză abia pe modul RACE, când micile greşeli de pilotaj nu mai sunt corectate de sistemul de control al stabilităţii.
"de banii astia"... cu siguranta nu gasesti nimic de 200CP :) O s-o testez cu prima ocazie!