Porsche Panamera

3.0 416CP Aut S E-Hybrid

Tehnologie

5.0

Trecând peste orice enumerare - mai mult sau mai puțin utilă - a sistemelor tehnologice de la bordul lui Panamera, nu te aștepți la puține de la vârful confortului în gama celei mai apreciate mărci germane. Dar, indiferent de ce aștepți de la Panamera, dorințele îți sunt îndeplinite cu vârf și îndesat.

Evident, Panamera beneficiază de aportul unor sisteme banale pentru acest nivel, precum cele de asistență a șoferului: avertizare la părăsirea benzii, cruise control adaptiv sau senzori de parcare și sistem de camere care te ghidează "de sus" atunci când garezi. Trecând peste acestea, Panamera oferă un sistem de acces fără cheie cu ajutorul senzorilor și codurilor unice criptate, Rear Seat Entertainment sau sisteme audio care îi vor fascina pe toți melomanii, indiferent de stilul pe care-l preferă. Ca idee, sistemul high-end semnat de compania Bose este de-abia al doilea ca valoare în lista celor oferite de Panamera, pentru că pachetul prezentat de Burmester, care vine cu 16 amplificatoare de 1000 W și cu un subwoofer adițional, este vedeta opţiunilor disponibile în această arie de interes. 

Toate acestea sunt comandate cu ajutorul PCM (Porsche Communication Manager), al cărui centru de comandă este display-ul tactil de 7 inch care poate fi însă activat și prin joystick-ul de pe consola centrală. De aici îți reglezi mașina după dorințe: ai TV Tuner dacă vrei să nu pierzi știrile, ai navigație dacă vrei să nu te pierzi în general și ai, special pe versiunea hibridă a lui Panamera, un set grafic care îți arată în timp real cum se întâmplă fluxul de energie prin părțile componente ale complexului sistemului de propulsie.

  • Carlos Sacalul, marţi, 06.08.2013 13:13

    Ei, dragii mosului, cam asa trebuie scris un test. Cu povesti din experienta autorului care sa coloreze testul tehnic, cu descrieri interesante si cu un pic de umor. Parca as fi citit un capitol dintr-o carte, si nu un articol pe internet. GG!

  • slVW_83, marţi, 06.08.2013 14:58

    Bun textul Mircea! Ai îmbinat istoria modernă cu cea recentă. Maşina e o capodoperă tehnologică ce demonstrează încă şi încă o dată că nemţii ştiu să construiască maşini, restul doar încearcă!

  • mircea, marţi, 06.08.2013 15:13

    Vă mulţumesc amândurora. Uneori, doar uneori, textele astea se cam scriu singure. :)

  • razvanis, marţi, 06.08.2013 15:43

    Bravo, de mult n-am mai citit un articol de-al vostru cap-coada, congrats !

  • dany, marţi, 06.08.2013 15:54

    @ all intr-adevar asa se face o masina... pacat de designul spatelui (aduce a Pobeda vs Warszawa...) PS stiu ca o sa spuneti ca nu se compara merele cu perele... insa de fiecare data cand vad interiorul acestei masini il compar prin antiteza cu cel al unui Hyundai Accent... inclusiv la culori acel interior se apropie de superlativul urateniei!...

  • Adrian, marţi, 06.08.2013 16:40

    @slVW_83 Nu e chiar asa....cum poti sa zici ca restu doar incearca ? Britanicii si italienii fac masini la fel de bune si poate mai luxoase. Rolls, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Aston Martin, Range Rover McLaren, Pagani etc. Toate mai bine ca Porsche (nu la topate capitolele si nu cu mut...dar sunt putin peste el). Asta o spune un fan Porsche (eu) :). Japonezii. americanii si suedezii sa zic ca incearca.....F231

  • slVW_83, marţi, 06.08.2013 17:14

    @Adrian Rolls e la BMW Bentley la VW Lambo la Audi, deci VW Ranga Rover la Tata Motors Aston e aproape de Daimler Pagani e motorizat de AMG Dacă cei din a doua coloană nu intrau în schemă, primii erau lângă Saab!

  • Adrian, marţi, 06.08.2013 23:35

    @slVW_83 Probabil ca da. Dar au avut ce cumpara si in ce sa bage bai. Nu au luat niste marci ci niste super brand-uri care au facut istorie in lumea automobilistica. Stilul la majoritatea a ramas...locatia unde se produc la fel. Calitatea este mai mare la unele din ele fata de cele nemtesti. Deci sunt si marci mai bune ca cele nemtesti chiar daca si ele sunt pe jumatete Made in Germany. Pagani cumpara de la AMG dar e ceva mai deosebit motorul...e un AMG special cu multe modificari. In rest Pagani e arta si aici Italienii isi merita laudele.

  • iuliu m., miercuri, 07.08.2013 03:52

    Tare frumos articolul! Bine scris! Un sincer bravo!

  • iuliu m., miercuri, 07.08.2013 04:02

    Pe de alta parte, trebuie sa adaug ca nu se vede vreun vitezometru la bordul acestei masini, ceea ce ar putea fi un minus....Sau nu?

  • mircea, miercuri, 07.08.2013 10:41

    @iuliu m. Viteza este indicată digital în zona inferioară a cadranului central, unde se vede şi turometrul. Deci nu e o problemă.

  • 3d, joi, 08.08.2013 20:59

    E imposibil sa nu recunosti calitatea germana.

  • Giant Frog, joi, 08.08.2013 23:00

    Volkswagen resapat...bleah... nu-l fac TDI ??