Porsche Panamera

3.0 416CP Aut S E-Hybrid

Motor / Transmisie

5.0

Sub capota lui Panamera S e-Hybrid se întâmplă lucruri complicate. Fii atent preţ de un paragraf şi vei înţelege cum funcţionează maşina asta.

În primul rând, trebuie să ne lămurim cu toţii că avem de-a face cu două motoare legate între ele de un ambreiaj. Unul este pe benzină - un V6 de 333 de cai putere de şi 440 Nm, iar celălalt este un motor electric de 95 CP şi 310 Nm. Acesta din urmă este alimentat de un set de baterii Litiu-Ion care pot fi alimentate în vreo trei moduri: în primul rând de la priză, printr-un cablu special care vine odată cu maşina (secretul principal al saltului enorm în ceea ce priveşte autonomia este posibilitatea alimentării la priză), în al doilea rând prin recuperarea energiei utilizate la frânare şi în al treilea rând de către motorul pe benzină, care funcţionează atât ca propulsor pentru roţi, cât şi ca generator pentru baterii. Puterea este transmisă roţilor printr-o cutie PDK cu opt trepte care funcţionează ireproşabil şi care te face să priveşti cutiile manuale ca pe exponate de muzeu cu ajutorul cărora oamenii preistorici săpau tranşee prin neuroni în traficul aglomerat din oraşe.

Tu alegi cum vrei să rulezi. Dacă porneşti maşina fără a apăsa vreun buton de pe bord, mergi hibrid. Motorul pe benzină e ajutat de cel electric la sarcină pentru a scoate o putere maximă de 416 CP şi pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în 5.5 secunde. Aceste cifre sunt atinse cu pedala la podea şi în modul Sport, iar personalitatea de tip "bestie" a lui Panamera S e-Hybrid se vede în aceste condiţii.

Apasă butonul e-Charge, iar motorul pe benzină nu va împinge doar maşina, ci va alimenta şi bateriile. Vei consuma ceva mai mult, pentru că, în aceste condiţii, o mână hrăneşte două guri. Bineînţeles, la fiecare frână de motor vei pune curent adiţional în baterii, pentru că sistemele sun gândite astfel încât energia cinetică să fie recuperată şi transformată în energie utilă.

Dacă mergi însă pe modul e-Power, totul se linişteşte în jurul rău, iar singurul lucru pe care îl vei auzi va fi un bâzâit cu care ar trebui să ne obişnuim pentru ca maşinile electrice să nu ne ia pe nepregătite. Când ne-or lua. Poţi merge între 16 şi 32 de kilometri aşa, iar viteza maximă pe care o poţi atinge e de 135 km/h. Numai bine pentru o autostradă liberă.

Trei maşini într-una singură. Dacă locuieşti la 10 kilometri de birou, vei putea să mergi electric dus-întors, iar benzinăriile vor fi un reper util doar în cazul în care uiţi să-ţi încarci maşina noaptea. Dacă familia a plecat în vacanţă, maşina merge în modul hibrid, cu putere de V8 şi consum SF de diesel. Dacă ai scăpat de lesă pe serpentine, pedala de acceleraţie ne-a fost martoră că lucrurile devin foarte rapid spectaculoase.

  • Carlos Sacalul, marţi, 06.08.2013 13:13

    Ei, dragii mosului, cam asa trebuie scris un test. Cu povesti din experienta autorului care sa coloreze testul tehnic, cu descrieri interesante si cu un pic de umor. Parca as fi citit un capitol dintr-o carte, si nu un articol pe internet. GG!

  • slVW_83, marţi, 06.08.2013 14:58

    Bun textul Mircea! Ai îmbinat istoria modernă cu cea recentă. Maşina e o capodoperă tehnologică ce demonstrează încă şi încă o dată că nemţii ştiu să construiască maşini, restul doar încearcă!

  • mircea, marţi, 06.08.2013 15:13

    Vă mulţumesc amândurora. Uneori, doar uneori, textele astea se cam scriu singure. :)

  • razvanis, marţi, 06.08.2013 15:43

    Bravo, de mult n-am mai citit un articol de-al vostru cap-coada, congrats !

  • dany, marţi, 06.08.2013 15:54

    @ all intr-adevar asa se face o masina... pacat de designul spatelui (aduce a Pobeda vs Warszawa...) PS stiu ca o sa spuneti ca nu se compara merele cu perele... insa de fiecare data cand vad interiorul acestei masini il compar prin antiteza cu cel al unui Hyundai Accent... inclusiv la culori acel interior se apropie de superlativul urateniei!...

  • Adrian, marţi, 06.08.2013 16:40

    @slVW_83 Nu e chiar asa....cum poti sa zici ca restu doar incearca ? Britanicii si italienii fac masini la fel de bune si poate mai luxoase. Rolls, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Aston Martin, Range Rover McLaren, Pagani etc. Toate mai bine ca Porsche (nu la topate capitolele si nu cu mut...dar sunt putin peste el). Asta o spune un fan Porsche (eu) :). Japonezii. americanii si suedezii sa zic ca incearca.....F231

  • slVW_83, marţi, 06.08.2013 17:14

    @Adrian Rolls e la BMW Bentley la VW Lambo la Audi, deci VW Ranga Rover la Tata Motors Aston e aproape de Daimler Pagani e motorizat de AMG Dacă cei din a doua coloană nu intrau în schemă, primii erau lângă Saab!

  • Adrian, marţi, 06.08.2013 23:35

    @slVW_83 Probabil ca da. Dar au avut ce cumpara si in ce sa bage bai. Nu au luat niste marci ci niste super brand-uri care au facut istorie in lumea automobilistica. Stilul la majoritatea a ramas...locatia unde se produc la fel. Calitatea este mai mare la unele din ele fata de cele nemtesti. Deci sunt si marci mai bune ca cele nemtesti chiar daca si ele sunt pe jumatete Made in Germany. Pagani cumpara de la AMG dar e ceva mai deosebit motorul...e un AMG special cu multe modificari. In rest Pagani e arta si aici Italienii isi merita laudele.

  • iuliu m., miercuri, 07.08.2013 03:52

    Tare frumos articolul! Bine scris! Un sincer bravo!

  • iuliu m., miercuri, 07.08.2013 04:02

    Pe de alta parte, trebuie sa adaug ca nu se vede vreun vitezometru la bordul acestei masini, ceea ce ar putea fi un minus....Sau nu?

  • mircea, miercuri, 07.08.2013 10:41

    @iuliu m. Viteza este indicată digital în zona inferioară a cadranului central, unde se vede şi turometrul. Deci nu e o problemă.

  • 3d, joi, 08.08.2013 20:59

    E imposibil sa nu recunosti calitatea germana.

  • Giant Frog, joi, 08.08.2013 23:00

    Volkswagen resapat...bleah... nu-l fac TDI ??