Motor / Transmisie
Testat în Grecia în versiunea Turbo, Porsche Cayenne ne-a rămas dator şi cu o experienţă autohtonă. De această dată am stat la volanul subalternului Cayenne S, o variantă mai "cuminte" a SUV-ului din Stuttgart, care se laudă cu "doar" 400 de cai putere şi 500 de Nm. Toate aceste resurse sunt stoarse dintr-un motor V8 de 4.8 litri, care impresionează din momentul în care te uiţi pe hârtie. În viaţa reală, cifrele prind viaţă imediat ce ai călcat pedala de acceleraţie, galopul ameţitor al hergheliei resimţindu-se undeva pe la 6500 de rotaţii. Distracţia începe însă mult mai devreme, pe la 3500 de rpm, când cuplul motor trezeşte la viaţa "matahala" de peste două tone. Nu există reproşuri la adresa unui asemenea motor. Nici măcar din punct de vedere sonor nu se poate reproşa nimic, simfonia cilindrilor fiind redată mai clar decât un sistem Bang & Olufsen. Pentru ca ecuaţia să devină perfectă, constructorul din Stuttgart a gândit o simbioză perfectă între motorul V8 şi transmisia Tiptronic S, cu opt rapoarte. Cutia de viteze automată este într-o permanentă căutare a punctul în care resursele sunt exploatate la maxim, turometrul urcând rapid în zona roşie, ori de câte ori piciorul gâdilă acceleraţia. Atunci când e nevoie însă de un ritm domol, cele opt rapoarte se succed pe nesimţite, pentru a oferi un consum redus. În unele situaţii, şoferul va fi surprins să observe că rulează cu 50 de km/h în treapta a şaptea. Există şi opţiunea "Sport", sinonimă de fiecare dată cu dezlănţuirea necontrolată a Cerberului de două tone. Acul turometrului se sufocă la aproape 7000 de rotaţii, decorul se succedă rapid iar evacuarea urlă necontrolat.
ar fi superb daca n-ar aduce a hyundai din spate...stopurile alea si eleronul acela masiv deasupra lunetei...