Porsche Cayenne

4.8 S Tiptronic

Motor / Transmisie

4.5
Testat în Grecia în versiunea Turbo, Porsche Cayenne ne-a rămas dator şi cu o experienţă autohtonă. De această dată am stat la volanul subalternului Cayenne S, o variantă mai "cuminte" a SUV-ului din Stuttgart, care se laudă cu "doar" 400 de cai putere şi 500 de Nm. Toate aceste resurse sunt stoarse dintr-un motor V8 de 4.8 litri, care impresionează din momentul în care te uiţi pe hârtie. În viaţa reală, cifrele prind viaţă imediat ce ai călcat pedala de acceleraţie, galopul ameţitor al hergheliei resimţindu-se undeva pe la 6500 de rotaţii. Distracţia începe însă mult mai devreme, pe la 3500 de rpm, când cuplul motor trezeşte la viaţa "matahala" de peste două tone. Nu există reproşuri la adresa unui asemenea motor. Nici măcar din punct de vedere sonor nu se poate reproşa nimic, simfonia cilindrilor fiind redată mai clar decât un sistem Bang & Olufsen. Pentru ca ecuaţia să devină perfectă, constructorul din Stuttgart a gândit o simbioză perfectă între motorul V8 şi transmisia Tiptronic S, cu opt rapoarte. Cutia de viteze automată este într-o permanentă căutare a punctul în care resursele sunt exploatate la maxim, turometrul urcând rapid în zona roşie, ori de câte ori piciorul gâdilă acceleraţia. Atunci când e nevoie însă de un ritm domol, cele opt rapoarte se succed pe nesimţite, pentru a oferi un consum redus. În unele situaţii, şoferul va fi surprins să observe că rulează cu 50 de km/h în treapta a şaptea. Există şi opţiunea "Sport", sinonimă de fiecare dată cu dezlănţuirea necontrolată a Cerberului de două tone. Acul turometrului se sufocă la aproape 7000 de rotaţii, decorul se succedă rapid iar evacuarea urlă necontrolat.
  • dany, miercuri, 14.07.2010 21:50

    ar fi superb daca n-ar aduce a hyundai din spate...stopurile alea si eleronul acela masiv deasupra lunetei...

  • Lamborghini, miercuri, 14.07.2010 23:17

    motorul ce'i de el atat...in rest...bheaaac

  • Hadouken, miercuri, 14.07.2010 23:20
    @automarket

    eu nu inteleg, care e treaba cu numerele care apar dupa ce votezi?

  • Hadouken, miercuri, 14.07.2010 23:21

    nevermind...

  • ............., joi, 15.07.2010 02:21
    ............

    prea tare....as vrea unul

  • black_ink, joi, 15.07.2010 10:52
    hmmm!

    @automarket : voi spuneti ca balanta segmentului cand vine vorba de pret, se inclina spre X5 ca e cu 2000 euro mai ieftin! hellou! poate daca articolul asta nu era scris pt Romania !:) Adevarul e ca daca am 105.000 euro sa dau pe o masina, precis nu voi alege in functie de gust si de preferinte. O voi cumpara pe cea de 103.000 euro ca sa-mi ramana si bani de tigari si de o bere la plastic :D ...

  • black_ink, joi, 15.07.2010 10:53
    2000 eur

    ...pai da, ca poate berea aia vreau sa o beau pe plaja la Ibiza! ;)

  • Darius, joi, 15.07.2010 14:04
    Greseala

    "Dacă ne raportăm la evoluţia lucrurilor şi la succesul de care s-a bucurat Porache Cayenne". Ar trebui sa corectati greseala asta de tipar, nu e prea profi sa stiti.....auzi, Porache :)

  • dany, vineri, 16.07.2010 10:20

    are reductor ca vechiul model?

  • ZerM, joi, 30.12.2010 12:08
    Porsche

    Parca aratat mai bine vechiul cayenne.. cel putin din fatza si din spate... nu stiu de ce.... seamana acesta din spate cu o japoneza coreana sau ma rog o asiatica. Probabil e destinata pentru piata respectiva. Cu putin noroc sper sa gasesc una Sh(vechiul S ) la bani buni doar de fun' . Cu toate ca e criza... nush de e o invesitie buna sau nu , dar e Porsche.. isi mentine o oarecare valoare indiferent de an.