Tinuta de drum
Noul model este de departe cel mai bun 911 construit vreodată. Ţinuta de drum este impecabilă şi aproape imposibil de destabilizat pe viraje. Trebuie să fii mult prea brutal pentru a-l face să derapeze. În ciuda faptului că puterea este transmisă roţilor de pe spate şi motorul este tot în spate, raportul de greutate pe punţi pare egal. Nici un moment nu ai senzaţia că partea din faţă ar fi mai uşoară sau că spatele capătă o voinţă proprie. Tracţiunea este incredibilă, mai ales în momentul unui start lansat cu ajutorul sistemului launch control. Pentru a face un start perfect trebuie să punem maşina în modul Sport+, care automat trece şi suspensia în modul Sport. Asta înseamnă o suspensie mai fermă şi un motor cu simţuri ascuţite. Punem piciorul stâng pe frână şi mutăm levierul cutiei de viteze în D. Apoi apăsăm brusc acceleraţia până la fund. Maşina intră automat în modul Launch, acest lucru fiind semnalizat de un martor ce se aprinde în partea superioară a volanului. Turometrul rămâne unde în zona 6.000 rpm până în momentul în care eliberăm pedala de frână. Roţile din spate se luptă pentru aderenţă ajutate cu cutia PDK şi maşina pleacă ca din puşcă.
Poate singurul minus la acest capitol este feelingul din volan. Porsche a adoptat pentru modelul 911 direcţia asistată electric şi a renunţat la cea clasică hidraulică. Volanul este suficient de greu, iar direcţia este extrem de precisă, doar că parcă a dispărut ceva din comunicare. Direcţia a devenit un pic mai artificială faţă de generaţia 997. Nu este neapărat un lucru rău, ci mai degrabă un detaliu pe care puriştii Porsche îl vor critica aşa cum au criticat şi reunţarea la motoarele boxer răcite cu apă la finalul generaţiei 993.
Însă ce îmi place cel mai mult la noul 911 este că poate fi folosit fără probleme ca maşină de zi cu zi. Cu suspensia în modelul normal, denivelările sunt filtrare şi rinichii celui de la volan sunt menajaţi. Dacă suntem atenţi cu pedala de acceleraţie, cutia PDK schimbă jos şi eficient, iar sunetul este mascat. Evident, puterea este disponibilă imediat dacă avem nevoie de ea. Este suficient să apăsăm ferm pe acceleraţie şi totul se trasformă în mai puţin de o secundă. Cutia retrogradează instant două sau chiar trei trepte, iar bolborositul metalic atât de specific modelului 911 îi inundă urechiile celui de la volan.
Daca si 911 e facut pentru autostrada, atunci limuzinele de clasa peste medie pentru ce mai sunt? Asta e masina pentru drum virajat, montan, circuit...nu pt autostrada! Ce sa faci pe autostrada cu ea? sa mergi cu 230km/h? asta faca si un 320D .... Du-o pe circuit la la munte si o sa vezi la ce-i buna masina asta ;)