Porsche 911

3.4 Carrera Coupe

Tinuta de drum

4.5

Noul model este de departe cel mai bun 911 construit vreodată. Ţinuta de drum este impecabilă şi aproape imposibil de destabilizat pe viraje. Trebuie să fii mult prea brutal pentru a-l face să derapeze. În ciuda faptului că puterea este transmisă roţilor de pe spate şi motorul este tot în spate, raportul de greutate pe punţi pare egal. Nici un moment nu ai senzaţia că partea din faţă ar fi mai uşoară sau că spatele capătă o voinţă proprie. Tracţiunea este incredibilă, mai ales în momentul unui start lansat cu ajutorul sistemului launch control. Pentru a face un start perfect trebuie să punem maşina în modul Sport+, care automat trece şi suspensia în modul Sport. Asta înseamnă o suspensie mai fermă şi un motor cu simţuri ascuţite. Punem piciorul stâng pe frână şi mutăm levierul cutiei de viteze în D. Apoi apăsăm brusc acceleraţia până la fund. Maşina intră automat în modul Launch, acest lucru fiind semnalizat de un martor ce se aprinde în partea superioară a volanului. Turometrul rămâne unde în zona 6.000 rpm până în momentul în care eliberăm pedala de frână. Roţile din spate se luptă pentru aderenţă ajutate cu cutia PDK şi maşina pleacă ca din puşcă. 

Poate singurul minus la acest capitol este feelingul din volan. Porsche a adoptat pentru modelul 911 direcţia asistată electric şi a renunţat la cea clasică hidraulică. Volanul este suficient de greu, iar direcţia este extrem de precisă, doar că parcă a dispărut ceva din comunicare. Direcţia a devenit un pic mai artificială faţă de generaţia 997. Nu este neapărat un lucru rău, ci mai degrabă un detaliu pe care puriştii Porsche îl vor critica aşa cum au criticat şi reunţarea la motoarele boxer răcite cu apă la finalul generaţiei 993. 

Însă ce îmi place cel mai mult la noul 911 este că poate fi folosit fără probleme ca maşină de zi cu zi. Cu suspensia în modelul normal, denivelările sunt filtrare şi rinichii celui de la volan sunt menajaţi. Dacă suntem atenţi cu pedala de acceleraţie, cutia PDK schimbă jos şi eficient, iar sunetul este mascat. Evident, puterea este disponibilă imediat dacă avem nevoie de ea. Este suficient să apăsăm ferm pe acceleraţie şi totul se trasformă în mai puţin de o secundă. Cutia retrogradează instant două sau chiar trei trepte, iar bolborositul metalic atât de specific modelului 911 îi inundă urechiile celui de la volan.

  • adi, vineri, 23.03.2012 13:44
    Facuta pentru - Autostrada ?????

    Daca si 911 e facut pentru autostrada, atunci limuzinele de clasa peste medie pentru ce mai sunt? Asta e masina pentru drum virajat, montan, circuit...nu pt autostrada! Ce sa faci pe autostrada cu ea? sa mergi cu 230km/h? asta faca si un 320D .... Du-o pe circuit la la munte si o sa vezi la ce-i buna masina asta ;)

  • Adi, vineri, 23.03.2012 13:52
    @adi Asa este !!

    Dar pana la munte te rupe de spate....de aia pt. Romania e bun Cayenne si pe viitor Macan. 911 este emblema marcii dar nu ai ce face cu ea in tara fara sosele. Pe Transalpina sau Transfagarasan ar fi sinucidere curata pt. un conducator mai putin talentat....

  • Dorin, vineri, 23.03.2012 14:27
    lipsa de obiectivitate

    Nu vi se pare cam scurta maneta de viteze domnu Dragos?

  • danutz9393, vineri, 23.03.2012 14:40
    Porsche 911

    Probably the best car in the world

  • Ferdinand, vineri, 23.03.2012 14:46
    @Dorin Si ce ai vrea ? Coda de lopata ?

    Cand o sa pui mana pe o maneta de 991 o sa vezi ca nu e scurta deloc.

  • Dorin, vineri, 23.03.2012 15:01
    @Ferdinand

    Daca nu stii despre ce este vb, de ce te bagi? Citeste si un alt test al domnului Dragos si apoi vezi la ce m-am referit.

  • slv83, vineri, 23.03.2012 16:32
    911

    Porsche 911...probably the best sport car in the world!

  • constantin, vineri, 23.03.2012 18:59
    super

    prietene slv83 Pagani Huaya.probably the best sport car in the world!

  • ISUS, sâmbătă, 24.03.2012 10:38
    Prietene constantin

    Pagani HUYARA, nu huaya face parte din alta categorie de masini si o clasificare de genul "best sports car" nu are numai in vedere "cat baga"sau "cati cai " Ci si pretul, utilitatea, confortul e.t.c. Acestea fiind spuse exprimarea "probably the best sportscar in the world" este cel mai probabil corecta!

  • constantin, sâmbătă, 24.03.2012 11:19
    Prietene ISUS

    daca asta face parte in categoria "best sports car" atunci bugatti veyron,Koenigsegg Trevita,Lamborghini Reventón,Leblanc Mirabeau aceste masin di ce gama fac parte,Most Popular Cars ca nu te inseleg prietene sa nu imi zic best exotic sport car ca o da-m deja in floarea soarelui cu atatea titluri

  • ISUS, sâmbătă, 24.03.2012 15:35
    Ca idee

    Supercar, hipercar . Doua denumiri folosite in domeniu. Te legi prea mult de nume si omiti criteriile care definesc o astfel de masina. Te rog, nu te mai incapatana ca nu ai dreptate.

  • LauCalin, sâmbătă, 24.03.2012 17:36

    Comutatoarele de lumini sunt exact la la Polo. Inca ceva: a nu se face confuzie intre masinile sport (gen M3), masinile supersport (gen Porsche 911) si exotice (exclusiviste), gen Koenigsegg Trevita,Lamborghini Reventón, Bugatti Veyron sau, din ograda Porsche, Carrera GT (e drept insa ca a cam trecut vremea ei). A se observa ca si preturile sunt foarte diferite.

  • adrian78, sâmbătă, 24.03.2012 19:24
    LauCalin

    LauCalin de ce 911 e supersport si BMW M3 sport ca 911 are motor boxer in spate si are un portbagaj minuscul in fata?M3 are 420 cu cutia PDK aceleasi performante si este si mai ieftin cu vreo 40000 de euro!!

  • Adi, sâmbătă, 24.03.2012 20:36
    Pt cei de mai sus ! Exista trei clase de masini sport.

    Clasa sport: Porsche 911, Alfa Romeo 8C Competizione etc Clasa supersport: Lamborghini Aventador, Ferrari F12 Berlinetta, Clasa supercar: Pagani Huyara, Pagani Zonda Cinque Roadster, Bugatti Veyron Super Sport, Koenigsegg etc., ps. daca gresesc sa ma corecteze cineva. Am auzit si de ' hypercar ' ... e cumva sinonim supercar?

  • Moshu, sâmbătă, 24.03.2012 22:12
    Pentru Dragos Baltateanu

    Nu este deloc relevanta aprecierea ta ca Porsche "ïnsista" ca + si - sa fie altfel decat vrei tu raportat la media celorlalti producatori. Te exprimi fara sa ai experienta si asta se vede. Ca sa-ti traduc, la secventiale asocierea este cu viteza 1 si pentru ca la 99% dintre masini viteza 1 este inainte, atunci toate plusurile sunt "ïnainte", iar cele inferioare, la cerere, sunt inapoi, stii tu, plus inainte, minus, inapoi. Asa este normal si firesc si fizic. Este ca la interfata "mouse", unele jocuri te intreaba daca vrei ...invers. Nu media dicteaza ce este firesc, ci normalul definit de progresie fizica, logica si naturala. Sa nu mai faci aceeasi greseala data viitoare, ca nu-ti mai scriu nimic, ever si n-o sa stii unde n-ai nimerit-o..

  • LauCalin, sâmbătă, 24.03.2012 23:48

    Adi, zic asta pentru faptul ca pe piata cam asa sunt catalogate BMW si Porsche. Un 911 nu va fi niciodata la fel de spatios sau practic precum un M3 (si probabil nici la fel de economic), asta face parte din "deliciul" daca pot spune asa al masinilor supersport. de exemplu un 911 iti va rupe spatele le un drum cu denivelari, un M3 iti va placea mai mult, iar pe circuit te va face sa te simti rege. Dar cu toate astea Porsche inseamna masini in primul rand rapide si cel putin la o prima idee ar putea fi alegerea de moment.

  • unckle, luni, 26.03.2012 00:46

    ehe .. cale lunga mai tata ma ... superbe aceste noi 911 ... 911turbo va fi belea .. GT2 si mai belea :) @sleahta de mai sus ... ma baieti, cand o sa va luati voi si o sa vi se pare nush-cum-nasol sa ne dati si noua sa facem o tura.. sa vedem si noi de ce nu-i buna