Porsche 911

3.4 Carrera Coupe

Motor / Transmisie

4.5

Porsche nu a schimbat arhitectura de bază a modelului 911. Motor boxer cu şase cilindri opuşi amplasat în spate. Puterea este livrată roţilor din spate. Variantele cu tracţiune integrală Carrera 4 şi Carrera 4S nu au fost încă lansate. Pentru 991, Porsche a redus cilindreea motorului de bază. Pe generaţia anterioară folosea un boxer de 3.6 litri, dar pentru că trebuie ca marca să fie preocupată şi de mediul înconjurător, Porsche a adoptat motorul mai mic, care era folosit pe modelul Cayman. Acest boxer cu şase cilindri are 3.4 litri şi devoltă 350 CP la 7.400 rpm pentru modelul 911. Chiar dacă la prima vedere par puţini cai, sunt mai mult decât suficienţi. Iar avantajul este un consum aproape incredibil şi emisii mai mici de CO2. Cuplul maxim oferit de acest motor este de 390 Nm la 5.600 rpm.

Împreună cu noua generaţie 911, Porsche a inovat şi în domeniul transmisiilor. A introdus o nouă cutie de viteze manuală cu şapte trepte, dar despre această trasmisie v-a povestit Mircea aici. Modelul testat de noi era echipat cu cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj numită PDK - adică Porsche-DoppelKupplungsgetriebe, dacă vă întrebaţi de la ce vine acest acronim. Are şapte trepte şi este cea mai bună cutie automată cu dublu ambreiaj pe care am testat-o. Reacţionează fulgerător, schimbările de treaptă se fac mai rapid decât ar putea să o facă orice fiinţă umană şi se adaptează la stilul de mers al celui de la volan. Poate fi comandată şi manual, prin intermediul levierului sau a butoanelor de la volan. Păcat însă că Porsche insistă ca aceste comenzi să fie invers faţă de cum e natural. În modelul manual, trebuie să împingi levierul pentru a urca o treaptă şi să tragi pentru a retrograda. Lumea motorsportului şi alte maşini sport ne-au arătat că trebuie să fie invers. Tragi ca să urci o treaptă şi împingi ca să retrogradezi. Dar este oarecum irelevant, pentru că cutia face o trabă atât de bună în modul automat încât nu simţi nevoia să o treci în manual.

  • adi, vineri, 23.03.2012 13:44
    Facuta pentru - Autostrada ?????

    Daca si 911 e facut pentru autostrada, atunci limuzinele de clasa peste medie pentru ce mai sunt? Asta e masina pentru drum virajat, montan, circuit...nu pt autostrada! Ce sa faci pe autostrada cu ea? sa mergi cu 230km/h? asta faca si un 320D .... Du-o pe circuit la la munte si o sa vezi la ce-i buna masina asta ;)

  • Adi, vineri, 23.03.2012 13:52
    @adi Asa este !!

    Dar pana la munte te rupe de spate....de aia pt. Romania e bun Cayenne si pe viitor Macan. 911 este emblema marcii dar nu ai ce face cu ea in tara fara sosele. Pe Transalpina sau Transfagarasan ar fi sinucidere curata pt. un conducator mai putin talentat....

  • Dorin, vineri, 23.03.2012 14:27
    lipsa de obiectivitate

    Nu vi se pare cam scurta maneta de viteze domnu Dragos?

  • danutz9393, vineri, 23.03.2012 14:40
    Porsche 911

    Probably the best car in the world

  • Ferdinand, vineri, 23.03.2012 14:46
    @Dorin Si ce ai vrea ? Coda de lopata ?

    Cand o sa pui mana pe o maneta de 991 o sa vezi ca nu e scurta deloc.

  • Dorin, vineri, 23.03.2012 15:01
    @Ferdinand

    Daca nu stii despre ce este vb, de ce te bagi? Citeste si un alt test al domnului Dragos si apoi vezi la ce m-am referit.

  • slv83, vineri, 23.03.2012 16:32
    911

    Porsche 911...probably the best sport car in the world!

  • constantin, vineri, 23.03.2012 18:59
    super

    prietene slv83 Pagani Huaya.probably the best sport car in the world!

  • ISUS, sâmbătă, 24.03.2012 10:38
    Prietene constantin

    Pagani HUYARA, nu huaya face parte din alta categorie de masini si o clasificare de genul "best sports car" nu are numai in vedere "cat baga"sau "cati cai " Ci si pretul, utilitatea, confortul e.t.c. Acestea fiind spuse exprimarea "probably the best sportscar in the world" este cel mai probabil corecta!

  • constantin, sâmbătă, 24.03.2012 11:19
    Prietene ISUS

    daca asta face parte in categoria "best sports car" atunci bugatti veyron,Koenigsegg Trevita,Lamborghini Reventón,Leblanc Mirabeau aceste masin di ce gama fac parte,Most Popular Cars ca nu te inseleg prietene sa nu imi zic best exotic sport car ca o da-m deja in floarea soarelui cu atatea titluri

  • ISUS, sâmbătă, 24.03.2012 15:35
    Ca idee

    Supercar, hipercar . Doua denumiri folosite in domeniu. Te legi prea mult de nume si omiti criteriile care definesc o astfel de masina. Te rog, nu te mai incapatana ca nu ai dreptate.

  • LauCalin, sâmbătă, 24.03.2012 17:36

    Comutatoarele de lumini sunt exact la la Polo. Inca ceva: a nu se face confuzie intre masinile sport (gen M3), masinile supersport (gen Porsche 911) si exotice (exclusiviste), gen Koenigsegg Trevita,Lamborghini Reventón, Bugatti Veyron sau, din ograda Porsche, Carrera GT (e drept insa ca a cam trecut vremea ei). A se observa ca si preturile sunt foarte diferite.

  • adrian78, sâmbătă, 24.03.2012 19:24
    LauCalin

    LauCalin de ce 911 e supersport si BMW M3 sport ca 911 are motor boxer in spate si are un portbagaj minuscul in fata?M3 are 420 cu cutia PDK aceleasi performante si este si mai ieftin cu vreo 40000 de euro!!

  • Adi, sâmbătă, 24.03.2012 20:36
    Pt cei de mai sus ! Exista trei clase de masini sport.

    Clasa sport: Porsche 911, Alfa Romeo 8C Competizione etc Clasa supersport: Lamborghini Aventador, Ferrari F12 Berlinetta, Clasa supercar: Pagani Huyara, Pagani Zonda Cinque Roadster, Bugatti Veyron Super Sport, Koenigsegg etc., ps. daca gresesc sa ma corecteze cineva. Am auzit si de ' hypercar ' ... e cumva sinonim supercar?

  • Moshu, sâmbătă, 24.03.2012 22:12
    Pentru Dragos Baltateanu

    Nu este deloc relevanta aprecierea ta ca Porsche "ïnsista" ca + si - sa fie altfel decat vrei tu raportat la media celorlalti producatori. Te exprimi fara sa ai experienta si asta se vede. Ca sa-ti traduc, la secventiale asocierea este cu viteza 1 si pentru ca la 99% dintre masini viteza 1 este inainte, atunci toate plusurile sunt "ïnainte", iar cele inferioare, la cerere, sunt inapoi, stii tu, plus inainte, minus, inapoi. Asa este normal si firesc si fizic. Este ca la interfata "mouse", unele jocuri te intreaba daca vrei ...invers. Nu media dicteaza ce este firesc, ci normalul definit de progresie fizica, logica si naturala. Sa nu mai faci aceeasi greseala data viitoare, ca nu-ti mai scriu nimic, ever si n-o sa stii unde n-ai nimerit-o..

  • LauCalin, sâmbătă, 24.03.2012 23:48

    Adi, zic asta pentru faptul ca pe piata cam asa sunt catalogate BMW si Porsche. Un 911 nu va fi niciodata la fel de spatios sau practic precum un M3 (si probabil nici la fel de economic), asta face parte din "deliciul" daca pot spune asa al masinilor supersport. de exemplu un 911 iti va rupe spatele le un drum cu denivelari, un M3 iti va placea mai mult, iar pe circuit te va face sa te simti rege. Dar cu toate astea Porsche inseamna masini in primul rand rapide si cel putin la o prima idee ar putea fi alegerea de moment.

  • unckle, luni, 26.03.2012 00:46

    ehe .. cale lunga mai tata ma ... superbe aceste noi 911 ... 911turbo va fi belea .. GT2 si mai belea :) @sleahta de mai sus ... ma baieti, cand o sa va luati voi si o sa vi se pare nush-cum-nasol sa ne dati si noua sa facem o tura.. sa vedem si noi de ce nu-i buna