Motor / Transmisie
Porsche nu a schimbat arhitectura de bază a modelului 911. Motor boxer cu şase cilindri opuşi amplasat în spate. Puterea este livrată roţilor din spate. Variantele cu tracţiune integrală Carrera 4 şi Carrera 4S nu au fost încă lansate. Pentru 991, Porsche a redus cilindreea motorului de bază. Pe generaţia anterioară folosea un boxer de 3.6 litri, dar pentru că trebuie ca marca să fie preocupată şi de mediul înconjurător, Porsche a adoptat motorul mai mic, care era folosit pe modelul Cayman. Acest boxer cu şase cilindri are 3.4 litri şi devoltă 350 CP la 7.400 rpm pentru modelul 911. Chiar dacă la prima vedere par puţini cai, sunt mai mult decât suficienţi. Iar avantajul este un consum aproape incredibil şi emisii mai mici de CO2. Cuplul maxim oferit de acest motor este de 390 Nm la 5.600 rpm.
Împreună cu noua generaţie 911, Porsche a inovat şi în domeniul transmisiilor. A introdus o nouă cutie de viteze manuală cu şapte trepte, dar despre această trasmisie v-a povestit Mircea aici. Modelul testat de noi era echipat cu cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj numită PDK - adică Porsche-DoppelKupplungsgetriebe, dacă vă întrebaţi de la ce vine acest acronim. Are şapte trepte şi este cea mai bună cutie automată cu dublu ambreiaj pe care am testat-o. Reacţionează fulgerător, schimbările de treaptă se fac mai rapid decât ar putea să o facă orice fiinţă umană şi se adaptează la stilul de mers al celui de la volan. Poate fi comandată şi manual, prin intermediul levierului sau a butoanelor de la volan. Păcat însă că Porsche insistă ca aceste comenzi să fie invers faţă de cum e natural. În modelul manual, trebuie să împingi levierul pentru a urca o treaptă şi să tragi pentru a retrograda. Lumea motorsportului şi alte maşini sport ne-au arătat că trebuie să fie invers. Tragi ca să urci o treaptă şi împingi ca să retrogradezi. Dar este oarecum irelevant, pentru că cutia face o trabă atât de bună în modul automat încât nu simţi nevoia să o treci în manual.
Daca si 911 e facut pentru autostrada, atunci limuzinele de clasa peste medie pentru ce mai sunt? Asta e masina pentru drum virajat, montan, circuit...nu pt autostrada! Ce sa faci pe autostrada cu ea? sa mergi cu 230km/h? asta faca si un 320D .... Du-o pe circuit la la munte si o sa vezi la ce-i buna masina asta ;)