Motor / Transmisie
Atunci cand vorbim de o masina din clasa mini un motor pe benzina, cu o cilindree mica si un pachet timid de cai putere par a fi ingredientele perfecte pentru traseele urbane cotidiene. Citroen se pare ca a vrut insa sa ofere si o doza de masculinitate pe segmentul dominat in ultima vreme de femei. Asa a luat nastere C2, un model urban, mai mic decat C3 dar mai mare decat C1, care incearca sa se adreseze tinerilor si sa inspire sportivitate. Reteta nu ar fi fost insa completa fara un motor puternic care sa ofere si ceva senzatii tari pasagerilor. Francezii au optat pentru un motor pe benzina de 1.6 litri capabil sa livreze 110 cai putere. Desi poate parea prea mult pentru o caroserie de asemenea dimensiuni, motorul se potriveste perfect masinii care cantareste numai o tona. Resursele de sub capota sunt generoase: un cuplu motor de 147 de Nm, atins abia la 4000 de rotatii, si o putere totala, asa cum am mai spus de 110 cai, disponibili la 5750 de turatii. Motorul este completat de o cutie Senso Drive cu cinci rapoarte, care nu face insa "casa buna" cu unitatea pe benzina. Marele dezavantaj al transmisiei este cursivitatea sau liniaritatea schimbarii treptelor de viteza, senzatia fiind una de pierdere a puterii in momentul cuplarii. Chiar si asa, aceasta trasatura poate fi estompata daca soferul se obisnuieste cu folosirea padelelor din spatele volanului, un element foarte util in cazul acestei versiuni.
14.600 :)) auzi tu 14600 pt c2. Si Fiat500 ce mai zice?