Citroen C2

Motor / Transmisie

3.5
Atunci cand vorbim de o masina din clasa mini un motor pe benzina, cu o cilindree mica si un pachet timid de cai putere par a fi ingredientele perfecte pentru traseele urbane cotidiene. Citroen se pare ca a vrut insa sa ofere si o doza de masculinitate pe segmentul dominat in ultima vreme de femei. Asa a luat nastere C2, un model urban, mai mic decat C3 dar mai mare decat C1, care incearca sa se adreseze tinerilor si sa inspire sportivitate. Reteta nu ar fi fost insa completa fara un motor puternic care sa ofere si ceva senzatii tari pasagerilor. Francezii au optat pentru un motor pe benzina de 1.6 litri capabil sa livreze 110 cai putere. Desi poate parea prea mult pentru o caroserie de asemenea dimensiuni, motorul se potriveste perfect masinii care cantareste numai o tona. Resursele de sub capota sunt generoase: un cuplu motor de 147 de Nm, atins abia la 4000 de rotatii, si o putere totala, asa cum am mai spus de 110 cai, disponibili la 5750 de turatii. Motorul este completat de o cutie Senso Drive cu cinci rapoarte, care nu face insa "casa buna" cu unitatea pe benzina. Marele dezavantaj al transmisiei este cursivitatea sau liniaritatea schimbarii treptelor de viteza, senzatia fiind una de pierdere a puterii in momentul cuplarii. Chiar si asa, aceasta trasatura poate fi estompata daca soferul se obisnuieste cu folosirea padelelor din spatele volanului, un element foarte util in cazul acestei versiuni.
  • DVictor, marţi, 07.04.2009 23:39
    Si fiat ?

    14.600 :)) auzi tu 14600 pt c2. Si Fiat500 ce mai zice?

  • ion, miercuri, 08.04.2009 10:13
    @DVictor

    Pai tu compari Citroen-ul cu Fiat ma? 500-le sucks rau de tot...tot ce place la el e designul....in c2 ai personalitate si dotari mai bune

  • R, miercuri, 08.04.2009 11:37
    @ion

    Ioane, nu prea agreez Fiatul dar pe design si optiuni ii rupe capul lui C2 la 14600 EUR. Iar 500-le chiar are ceva de spus la capitolul design, in comparatie cu C2. Si sa nu mai vb. Citroen e cam pe acolo cu Fiat ca brand.

  • LauCalin, miercuri, 08.04.2009 13:33
    C2

    Dar nu numai prin design este peste C2 ci si prin calitatea materialelor. Am urcat intr-un 500 si materialele mi s-au parut de calitate, finisarile perfecte, la fel si imbinarile. In privinta comparatiei cu acest C2 nu uitati de versiunea Abarth a lui 500.

  • Ion, miercuri, 08.04.2009 15:31
    @LauCalin

    Hai sa nu vb de Abarth...poate nu stii ca C2-ul face fata cu brio in CNR si alte competitii din motorsport...desi no comment... Nu stiu cum ai reusit tu sa gasesti materiale de buna calitate in 500. e plastic din acela prost de se faceau soldateii pe vremea lu ceasca. @R Citroen-ul e peste 500 ca brand...parerea mea...e brandul francez care tinde cel mi mult spre premium, in special cu verisunile Exclusive.

  • asdfgh, miercuri, 08.04.2009 15:38
    profesionalism cat cuprinde...lol

    Domnilor de la automarket, poate nu ar fi rau sa atasati si o fisa tehnica pentru masinile pe care le testati! Sunteti siguri ca motorul ala avea 110CP ca eu nu-l gasesc nici pe www.citroen.fr? Consumul extraurban nu se calculeaza la 120-150Km/h de aia nu corespunde cu cel dat de producator....poate nu stiati...

  • Tequila, miercuri, 08.04.2009 16:49
    @ asdfgh

    http://www.citroen.ro/c2 N-o fi existand pe citroen.fr verziune cu 110cp. DAR, exista pe citroen.ro Din pacate sau din fericire, suntem romani, nu francezi ;)

  • bogdanm, miercuri, 08.04.2009 17:51
    lamurire @asdfgh

    Pentru ca suntem in Romania ar fi bine sa te uiti pe site-ul cu extensia ".ro" Daca nu gasesti te ajut eu cu un link desi nu ar trebui http://www.citroen.ro/c2/lista-preturi Poate asa te vei convinge de profesionalismul tau in a posta comentarii si iti vei reevalua pozitia fata de noi. In ceea ce priveste consumul extraurban, inregistrat de noi pe autostrada nu-ti spun decat atat: vorbim de un test normal si nu de unul de consum. 99% dintre romani merg cu viteza aia pe autostrada asa ca e mult mai relevant modul in care noi am testat consumul si nu cel pe care l-ai subinteles tu. Daca vrei test de consum cauta la noi pe site Polo BlueMotion.

  • marius, vineri, 19.06.2009 18:46
    aoleeeuuuu

    daca si pentru c2 dati 73 de pct si lui kia ii dati doar 62 apoi sunteti la pamant da' ma scuzati e marca europeana e din franta citroen normal hai sa-i ridicam in slavi ehh asa e romanu obisnuitiva

  • crick, marţi, 04.08.2009 10:24
    C2 sau 500 sau altceva la 14.000E

    Desi pare un motor puternic pe o caroserie mititica si inghesuita, timpul 0-100 nu impresioneaza cu absolut nimic. Este ceva mediocru dar poate datorita cutiei. Pretul este aberant de mare si nu stiu cat de premium te poti simti intr-o masinuta fara prea multa personalitate. Pe langa C2, Fiat 500 este o bijuterie care inglobeaza, stil, isotrie si eleganta. Trebuia sa fi insistat macar sa testati C2 VTR. Pretul este aberant de ridicat, ba 14000E, iti poti cumpara o gama larga de masini mai dotate decat buburuza care nu e nici macar atomica. La banii astia iti iei Bravo echipare Dynamic care are de toate si un motor turbo benzina :) dar pasiunea pentru buburuze nu se discuta. Stiu ca e practica la parcat dar si un Matiz e la fel de practic daca asta urma sa fie un argument. Dovada celor spuse mai sus este numarul scazut de C2 de pe strazi comparativ cu Fiat 500