Motor / Transmisie
Am testat varianta diesel entry-level în oferta Peugeot 208 facelift. Vorbim despre un motor 1.6 BlueHDi, de 75 CP și 230 Nm. Unitatea nu este cea mai puternică din segment, dar are omologi în gamele multor producători care au modele în această clasă.
De la Dacia până la Volkswagen, există câte un competitor cu diesel comparabil în ograda fiecărui constructor care activează și în clasa mică. Peugeot oferă alte două niveluri de putere pentru acest propulsor: 99 și 120 CP. Cele două sunt recomandate celor care vor ceva mai mult dinamism de la un model de clasă mică.
Motorizarea diesel de 75 CP a lui 208 este o unitate rafinată, care asigură un nivel acustic redus și estompează cu succes vibrațiile asociate acestui tip de propulsor. Întocmai acest rafinament i-a asigurat punctajul mai ridicat decât ar fi primit în mod normal o motorizare de 75 CP în acest segment. Transmisia asociată variantei testate este o unitate manuală, cu cinci trepte, care angrenează roțile din față. Rapoartele acesteia sunt optimizate pentru un consum cât mai redus de carburant. Levierul are o cursă relativ scurtă și o acționare precisă.
Având în vedere nivelul de putere al acestei variante, reprizele nu te împing în scaun, varianta de 75 CP a lui 208 fiind suficientă pentru cei care preferă un stil de condus temperat. Apreciem în mod special nivelul cuplului maxim, unul dintre cele mai ridicate din segment, livrat la 1.750 rpm. Este egalat doar de propulsoarele 1.4 TDI de 90 CP ale lui Skoda Fabia și Seat Ibiza.
Un model frumos, insa exagerati cu calitatea interiorului. M-am uitat chiar la SAB la el si are numai materiale tari :-( si subtiri (adica suna a gol daca le dai un bobarnac). Doar volanul si schimbatorul de viteze au meteriale moi.