Peugeot 208 facelift

1.6 Diesel Turbo (BlueHDI) 75CP Man5 Active

Motor / Transmisie

4.0

Am testat varianta diesel entry-level în oferta Peugeot 208 facelift. Vorbim despre un motor 1.6 BlueHDi, de 75 CP și 230 Nm. Unitatea nu este cea mai puternică din segment, dar are omologi în gamele multor producători care au modele în această clasă.

De la Dacia până la Volkswagen, există câte un competitor cu diesel comparabil în ograda fiecărui constructor care activează și în clasa mică. Peugeot oferă alte două niveluri de putere pentru acest propulsor: 99 și 120 CP. Cele două sunt recomandate celor care vor ceva mai mult dinamism de la un model de clasă mică.

Motorizarea diesel de 75 CP a lui 208 este o unitate rafinată, care asigură un nivel acustic redus și estompează cu succes vibrațiile asociate acestui tip de propulsor. Întocmai acest rafinament i-a asigurat punctajul mai ridicat decât ar fi primit în mod normal o motorizare de 75 CP în acest segment. Transmisia asociată variantei testate este o unitate manuală, cu cinci trepte, care angrenează roțile din față. Rapoartele acesteia sunt optimizate pentru un consum cât mai redus de carburant. Levierul are o cursă relativ scurtă și o acționare precisă.

Având în vedere nivelul de putere al acestei variante, reprizele nu te împing în scaun, varianta de 75 CP a lui 208 fiind suficientă pentru cei care preferă un stil de condus temperat. Apreciem în mod special nivelul cuplului maxim, unul dintre cele mai ridicate din segment, livrat la 1.750 rpm. Este egalat doar de propulsoarele 1.4 TDI de 90 CP ale lui Skoda Fabia și Seat Ibiza.

  • Andy, marţi, 06.10.2015 13:30

    Un model frumos, insa exagerati cu calitatea interiorului. M-am uitat chiar la SAB la el si are numai materiale tari :-( si subtiri (adica suna a gol daca le dai un bobarnac). Doar volanul si schimbatorul de viteze au meteriale moi.

  • Madalescu_Georgian, marţi, 06.10.2015 13:33

    @Andy, perfect de acord cu tine. M-am urcat si eu la SAB in el si materialele nu mi s-au parut chiar atat de placute la atingere precum in Mazda 2 sau Ford Fiesta. Totusi la 13.700 as recomanda Yaris HSD cu 100 CP nu 75CP .

  • die Luge, marţi, 06.10.2015 13:55

    si io m-am urcat in Yaris...complet dezamagit

  • Performante mediocre, marţi, 06.10.2015 14:03

    Deci avem 0-100 km/h in 13.3 sec si vit max. de 171 km/h cu un motor de 75 CP. Mie mi se par cifre cat se poate de bune pentru acest nivel de putere. Daca asa ceva are performante mediocre inseamna ca un Logan de 1.2 care de-abea ajunge la 160 km/h si ajunge la 100 km/h in peste 15 secunde, inseamna ca e melc. Uneori nu va inteleg.

  • mircea, marţi, 06.10.2015 16:04

    @Performante mediocre Este foarte posibil să nu înţelegi sensul termenului mediocru :) Asta e tot.

  • Madalescu_Georgian, marţi, 06.10.2015 17:45

    @Performante mediocre. Are dreptate domnul @mircea, este posibil sa nu intelegi aceasta notinune, si iti voi da eu un exemplu dc . O masina de acum 20 de ani scoate performante mai bune cu aceiasi cai decat acest Peugeot. Un Cielo din 94' echipat cu cel mai slab motor 1.5 75CP OHC ( atentie nu DOHC ) face 0-100 in 12,5 sec si asta cu un cuplu de 123Nm , deci mult mai slab. Unde mai pun ca 208 este mai usor . I-a zi matale ? @die Luge, si eu am fost dezamagit de calitatea lui Yaris. In schimb cand mi-am amintit de scandalul ''dieselgate'' , am zis ca un Yaris hybrid este la ani lumina distanta de un competitor la acest segment. Dc ? Fiindca este singura subcompacta hybrid din segment, una dintre cele mai eco si economice citadine.

  • aha, miercuri, 07.10.2015 00:18

    Madalescule, daca masina asta are performante mediocre, atunci un Yaris de 1.0 cum e? O Fabia de 1.0 si 60 CP, un Clio de 1.2 75 CP, un Logan de 1.2 75 CP cum sunt? Ca toate ca dinamica stau mai slab ca masina asta si nimeni nu spune ca au performante dinamice mediocre. Asta ca sa nu o dau in balarii cu Cielo si alte bazaconii cu mecanica de la inceputul anilor '80. Iar daca nu inteleg sensul cuvantului "mediocru", rog respectuos sa mi se explice. Dar nu de Georgica.

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 07.10.2015 12:47

    Pe aceeasi gandire puteti modifica va rog si la testul vostru cu VW Polo? Da, acolo unde ati dat 5 stele si ridicati in slavi modelul, va citez "Cu 10.8 secunde scurse până la 100 de km/h, modelul german lasă mult în urmă orice alt rival", va aduc aminte ca Mazda 2 90 CP face 0-100 km/h in 9.4 sec conform spuselor dvs. pe site, asa ca asta face si VW Polo foarte mediocru, va astept sa ii dati si lui 2 stele jumatate la performante bazate pe aceeasi gandire, daca nu, inseamna ca ne-am convins cu totii de impartialitatea dvs. jurnalistica. O zi buna!

  • deh, miercuri, 07.10.2015 13:29

    230 Nm la motor de 1560 e bine, mai lasati-ma cu mediocritatea, la o asemenea masinuta nici nu-ti trebuie mai mult. Vreti instant power ? Orientati-va catre altceva, va propun Tesla !

  • Andy, miercuri, 07.10.2015 17:08

    Pe vremea Auto Pro imi amintesc clar ca redactorii spuneau despre orice masina care avea o acceleratie de la 13 sec in sus ca e submotorizata, insa doar daca era vorba de compacte sau medii. La mini si mici (in cazul hb-uri) nu conteaza, pentru ca in 90% din timp sunt folosite in oras. Exista si motorizari mai potente pentru cine iese mai mult in afara orasului deci chiar nu are rost sa ne plangem...

  • r, marţi, 13.10.2015 16:12

    Banc mai tare ca ăsta în domeniu auto nu există. O fi moda vintage dar să retrogradezi motorul ăsta la parametri din mileniul II denotă că frica de noxe le-a pătruns în oase.

  • Mihai, sâmbătă, 17.10.2015 20:51

    @aha Comparatia benzina versus diesel e stupida !! Compara performantele motoarelor prin compresie! Modelul testat e un DIESEL

  • ion, miercuri, 12.10.2016 11:49

    @automarket asta e modelul fabricat in Slovacia?