Motor / Transmisie
Am mai testat versiunea de motorizare 740d, însă de această dată am vrut să vedem şi cum se simte limuzina bavareză atunci când cei 306 cai sunt ţinuţi în frâu de celebrul sistem de tracţiune integrală xDrive. Despre motor nu sunt multe de spus. Să defineşti o capodoperă a tehnicii în termeni tehnici e o blasfemie.
Cei şase cilindri în linie, bi-turbo, garantează celui din spatele volanului senzaţii greu de descris în cuvinte, mult mai uşor de redat prin onomatopee. Când ai 306 cai putere şi un cuplu motor de 600 Nm, disponibil imediat ce piciorul tău începe să mângâie timid acceleraţia (1500 de rpm), decorul devine deja un reper ce se succedă prea repede pentru a mai putea fi observat.
Lângă toate acestea vine o transmisie automată cu opt rapoarte, care are grijă ca tu să nu simţi schimbarea treptelor, ci doar să te bucuri de confort şi, din când în când, de explozii de putere, sinonime cu puseuri de adrenalină.
Şi pentru că orice cadru feeric trebuie să se desfăşoare pe o coloană sonoră aparte, cei şase cilindri vor avea grijă să-ţi ridice părul de pe mâini de fiecare dată când îi stârneşti.
O masina de exceptie. Intrebarea ar fi, ce trasura si-ar alege Carol I? S Class, Seria 7 sau A8? :)