Calitate / Pret
"Când ne gândeam noi la Mokka, în segment existau doar Suzuki SX4 şi Fiat Sedici", spuneau reprezentanţii Opel la conferinţa de presă a noului Mokka organizată odată cu testul internaţional. Între timp, segmentul a primit un jucător important, Nissan Juke, care a arătat lumii că se poate.
În ceea ce priveşte publicul ţintă, 60% din acesta este format din bărbaţi, dar reprezentanţii mărcii sunt de părere că o parte din aceşti clienţi se vor lăsa convinşi de "jumătatea lor mai bună" să aleagă noua maşină, deci Mokka încearcă să atragă atât domnii, cât şi doamnele.
Cei de la Opel ştiu deja că persoanele care vor să cumpere un Mokka nu au niciun interes să iasă de pe şosea, iar tracţiunea integrală nu este nici ea pe lista de dotări dorite. Dar se doreşte o gardă la sol mai ridicată, o poziţie la volan mai ridicată, un interior spaţios şi un consum mic de carburant. Până aici, toate bune, Opel a livrat fix aceste caracteristici.
Versiunea de bază a lui Mokka, un 1.6 benzină de 115 CP, pleacă de la 16.790 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Bestseller-ul va fi un 1.7 CDTI, aşteptat să fie ales de peste jumătate dintre clienţii de Mokka. Estimăm că această versiune va porni de la 19-20.000 de euro pe piaţa internă. Motorizarea 1.4 Turbo este aşteptată să fie aleasă de 20% dintre clienţi.
Ce inseamnă subiectivitatea ... Am citit ieri un articol despre Opel Mokka de la un site celebru (cu cei 3 prezentatori britanici) realizat la același eveniment de presă. În acel articol se spunea că dintre cele două motoare testate dieselul de 1.7 este vechi, puturos și gălăgios și nu merită comandat și dacă ar fi posibil toată lumea ar trebui să meargă pe varianta 1.4 turbo. Adică exact invers de ceea ce se spune aici. Morala ar fi să nu vă lăsați influențați prea mult de aceste teste și să mergeți să probați mașina!