Motor / Transmisie
De această dată am stat la şueta cu sora mai mică a versiunii testate la Hamburg, motorul de 1.4 litri şi 120 de cai putere al modelului german, sosit în România pentru a convinge publicul că indicativul ”turbo” poate da un alt sens clasicelor motorizări pe benzină, aspirate normal. Unitatea Ecotec cu patru cilindri este capabilă să ofere un cuplu motor destul de timid, de numai 175 Nm, dar disponibil pe o plajă de turaţii foarte generoasă, cuprinsă între 1750 şi 4800 de rotaţii. Această caracteristică oferă celui de la volan o senzaţie de continuitate şi de lejeritate, mai ales în mediul urban, unde nu trebuie să cauţi cuplul în zona superioară a turometrului. Există însă situaţii, cum ar fi cele petrecute în afara oraşului, în care se simte nevoia unui cuplu ceva mai mare, având în vedere că vorbim şi despre o maşină dedicată familiei. Motorul pe benzină este asistat de o transmisie cu cinci rapoarte, etajate bine, dar care nu pot ajuta foarte mult versiunea atunci când vine vorba de consum. Nevoia celui de-al şaselea raport se simte, mai ales atunci când rulezi pe autostradă la aproape 3000 de rotaţii. Cele cinci trepte sunt destul de precise, cu excepţia marşarierului, care poate fi greu de găsit sau destul de zgomotos când nu se apasă corect butonul schimbătorului. Sunetul transmis de motor în habitaclu este insesizabil la ralanti, însă poate deveni destul de prezent atunci când rulaţi la peste 4000 de rotaţii.
copie dupa un cotet