Opel Meriva

1.4 120CP Cosmo

Motor / Transmisie

3.5

De această dată am stat la şueta cu sora mai mică a versiunii testate la Hamburg, motorul de 1.4 litri şi 120 de cai putere al modelului german, sosit în România pentru a convinge publicul că indicativul ”turbo” poate da un alt sens clasicelor motorizări pe benzină, aspirate normal. Unitatea Ecotec cu patru cilindri este capabilă să ofere un cuplu motor destul de timid, de numai 175 Nm, dar disponibil pe o plajă de turaţii foarte generoasă, cuprinsă între 1750 şi 4800 de rotaţii. Această caracteristică oferă celui de la volan o senzaţie de continuitate şi de lejeritate, mai ales în mediul urban, unde nu trebuie să cauţi cuplul în zona superioară a turometrului. Există însă situaţii, cum ar fi cele petrecute în afara oraşului, în care se simte nevoia unui cuplu ceva mai mare, având în vedere că vorbim şi despre o maşină dedicată familiei. Motorul pe benzină este asistat de o transmisie cu cinci rapoarte, etajate bine, dar care nu pot ajuta foarte mult versiunea atunci când vine vorba de consum. Nevoia celui de-al şaselea raport se simte, mai ales atunci când rulezi pe autostradă la aproape 3000 de rotaţii. Cele cinci trepte sunt destul de precise, cu excepţia marşarierului, care poate fi greu de găsit sau destul de zgomotos când nu se apasă corect butonul schimbătorului. Sunetul transmis de motor în habitaclu este insesizabil la ralanti, însă poate deveni destul de prezent atunci când rulaţi la peste 4000 de rotaţii.

  • gigel, luni, 18.10.2010 21:17

    copie dupa un cotet

  • gica, luni, 18.10.2010 21:28
    @gigel

    pun pariu ca tu iti imaginezi ca laptele este un derivat al petrolului iar ouale vin dintr-o fabrica din Taiwan ce face si mingile de golf. consumul mi se pare usor exagerat, nu vad progrese in materie, iar denumirea de Ecotec e usor nepotrivita.

  • Thor, marţi, 19.10.2010 01:38
    vulpea

    Acrii sunt strugurii

  • Faurelianu, marţi, 19.10.2010 04:54

    fara suparare dar este urata, mai apare un smecheras cu Logan care si normal ca zice ca Meriva arata bine.si inca ceva...un barbat adevarat nu ar alege niciodata asa ceva, nu are cum.

  • mihai, marţi, 19.10.2010 08:59
    @faurica fara frica

    Daca pentru tine nivelul "barbatiei" are vreo legatura cu dimensiunile masinii, chiar ai o problema! Probabil ca atunci cand erai in clasa a opta o luai zi de zi in bot de la pustii de clasa a patra si acum cand prietena ta s-a saturat de partidele de amor incredibil de scurte, nu-ti mai ramane decat masina sa te dai barbat. Cunosc oameni care detin mai multe masini care ti-ar reda increderea in tine si care nu se sfiesc sa utilizeze, atunci cand e cazul, o masina compacta si utila.

  • George, marţi, 19.10.2010 10:14
    @Automarket

    Consumul mi se pare putin cam maricel; insa cred ca acest lucru se datoreaza faptului ca masina nu avea foarte multi kilometri la bord. Din experienta proprie pot sa va spun ca un motor consuma diferit atunci cand are 5000 de kilometri rulati, sa zicem, fata de situatia cand are 30000. Diferenta de consum poate varia de la 0.5 litri/100 de km la motoare mici diesel pana la 3.5-4 litri/100 de km la benzinare de 2000-2200 cm cubi.

  • ironR, marţi, 19.10.2010 10:19
    crescendo

    Am vazut un exemplar pe sosea. Pot sa spun ca pozele te insala, masina parand mai mica in poze decat in realitate; exact acelasi lucru l-am simtit cand am vazut si peugeot 3008 - ambele in poze sunt relativ normale ca dimensiuni, dar pe strada sunt cam "explodate", cel putin meriva asta noua mi s-a parut ca parca vroiau sa o incadreze intr-o clasa intermediara B-C. Masina nu stiu daca merita punctajul 3.9, dar: garda la sol e una buna, volumul masinii e bun, portbagajul e mare avand in vedere modul de depozitare, pretul cam maricel... Kia Venga nu am vazut-o inca la treaba, dar sunt tare curios, mai ales ca are portbagajul mai mare cu 40litri iar pretul e imbatabil, numai cuvinte de lauda pt kia, cel putin canapeaua aia care se da 13cm in spate pare ireal pt pasagerii pretentiosi. Pt echipa Automarket: ar trebui sa pastrati parerile voastre: "Ne-a placut & Nu ne-a placut" la fiecare drive test. PS: o masina de familie trebuie sa fie de familie - e pt toata familia si o conduce cine vrea, cele barbatesti sunt altele la fel ca si cele de dama.

  • demin2609, marţi, 19.10.2010 16:36
    mamă ce consum are!

    sunt modele cu motoare de 2 litri care au consumul ăsta în oraş! Ce să mai spun în afară... este un consum ENORM! iar performanţele... lasă rău de dorit! LOGANul este mult peste această maşină!

  • Rio, marţi, 19.10.2010 17:17

    Am vazut masinuta asta in showroom la Radacini in BV, am urcat putin in ea, m-am jucat pe-acolo cu pedalele, butonasele si schimbatorul, etc. Mi-a placut spatiul interior. Adevarul este ca de la exterior masina pare micuta, poate doar inaltimea ii tradeaza categoria de monovolum. La interior insa este extrem de spatioasa, pozitia la volan este inalta, iar sistemul Flex Doors este ideal pentru pasagerii inalti sau varstnici care se luptau cu usa din spate. Consumul pe care l-ati obtinut este totusi destul de mare dar cum zicea cineva, se poate sa fie din cauza ca masina era noua. @ironR ai dreptate, la exterior pare mica, dar interiorul este ideal pentru familie. @Faurelian depinde ce intelegi tu prin barbatie. Eu am 21 de ani, o sotie, o fetita minunata, sunt programator si conduc o Solenza. Iar masina asta este candidata ca my next car. Asta inseamna ca nu sunt barbat adevarat? mai gandeste-te ;) @demin2609 nu uita ca este masina de familie, motorul este mic si nou, iar cutia este etajata in asa fel incat sa nu se gatuie cand iti iei toata familia + bagaje, catel, purcel, etc.

  • Mihai, miercuri, 20.10.2010 12:14
    interesanta

    arata fff bine, consumul si performantele sunt discutabile, si nu toti au nevoie de performante deosebite pt a demara de la semafor, nu stiu cu ce ar fi peste aceasta masinuta Logan-ul, poate doar cu pretul, care este singurul atu al acestei masini.

  • al, joi, 16.12.2010 14:23
    a

    Ba sa pastrati si sa continuati sa spuneti ce va placut si ce nu, e un ghid simplu dincolo de teoretizarile ulterioare din drive test.