Opel Astra Sports Tourer

Motor / Transmisie

4.0
Am testat atât versiunea 1.4 Turbo de 140 CP a lui Astra ST, cât şi versiunea CDTI de 2.0 litri. Pentru că piaţa din România preferă diesel-urile, în special pentru această categorie de vehicul, am preferat să vorbim despre motorizarea ce a preluat numele lui Rudolf Diesel. Avem de a face cu cea mai puternică unitate din segment - cel puţin pe hârtie - cuplată unei transmisii manuale cu şase rapoarte. Cutia este precisă, dar etajată lung şi face motorul să pară leneş având în vedere aşteptările care se ridică odată cu nivelul de putere anunţat. Cuplul motor maxim este de 350 Nm şi vine de la 1.750 rpm, dar motorul oferă 380 Nm în regim overboost. În plus, Opel oferă o cutie de viteze automată alături de acest motor, iar cifrele anunţă o pereche potrivită pentru relaxare în călătorii. Cinicii ar spune că Astra ST 2.0 CDTI nu-i deosebit de sprinten, dar vă reamintim că break-urile de clasă compactă nu sunt pentru curse, ci pentru deplasarea unei familii în condiţii de siguranţă şi economie - rapiditatea fiind pusă pe ultimul loc în majoritatea cazurilor. În mod evident, trenul de propulsie al lui Astra ST 2.0 CDTI a fost orientat spre confort, respectiv înspre accelerarea confortabilă, cât mai lineară, în orice situaţie.
  • tzenu_bmw, luni, 15.11.2010 22:40
    24 de mii de euro.........

    ...............

  • Costi9b, luni, 15.11.2010 22:43
    frumoasa

    Frumoasa masina... In schimb am condus una si nu imi place cum se vede de la volan.

  • Lamborghini, marţi, 16.11.2010 01:38

    pretul este cam piperat...

  • bibi, marţi, 16.11.2010 08:56
    cum....

    cum de cele mai multe orii, europenele iau "note" mai mari decat asiaticele, chiar daca sunt mai performante, mai fiabile, ieftine, etc. reclama la europene??????????????

  • Poze, marţi, 16.11.2010 09:01
    6 poze cu potbagajul si 2 cu capacul de motor

    si nici una macar cu scaunele din fata si spate? Chiar asa de tare sunt unii obsedati de capace si potbagaje?

  • sebaa, marţi, 16.11.2010 10:11
    Astra ST

    Vă reamintim că preţul anunţat este o ESTIMARE a Automarket şi nu prezintă o valoare oficială a importatorului Opel în România. @Poze La fel ca la orice lansare care are loc în afara ţării, imaginile sunt furnizate de fotograful angajat de producătorul de automobile care ne invită la testul respectiv.

  • Dan, marţi, 16.11.2010 11:05
    Motoarele diesel de pe Opel sunt

    de provenienta Fiat......asa ca lauda asta cu ce o sa scoata Opel defapt e meritul celor de la Fiat,care dupa parerea mea fac cele mai evoluate motoare diesel.Verificati fisele tehnice de pe Fiat Bravo,Alfa 159 si restul modelelor.

  • George, marţi, 16.11.2010 11:05
    Motor

    Pe o masina de tipul asta (adica de familie), cu care nu faci foarte multi kilometri pe an, motorul de doi litri diesel mi se pare o investitie neinspirata. Mult mai potrivit este motorul pe benzina de 1.4 litri turbo (140 cp), motor ce ofera cel mai bun compromis performate-pret. Oricum, cred ca dealerii ar trebui sa ofera promotii consistente (reduceri de preturi) pt. a convinge persoanele care altfel s-ar orienta spre Skoda Octavia Combi, Renault Megane Sport Tourer sau Ford Focus Estate. Toate trei se evidentiaza prin anumite calitati: Octavia este fiabila si are costuri de intretinere reduse, Megane este aspectos si confortabil iar Focus are o tinuta de drum exceptionala. Desi Astra sta bine la toate aceste capitole, nu exceleaza la nici unul. Citeam undeva, intr-un comparativ auto la clasa compacta, faptul ca Astra este pe vesnicul loc doi...

  • dakgrup, marţi, 16.11.2010 13:47
    Frumos la Istanbul in perioada asta...

    Pozele sunt reuşite, dar cum zicea un coleg mai sus, puteau să mai facă vreo 2 si cu spaţiul pentru pasageri. @ George: care e problema cu locul 2? Cred că asta zice multe despre echilbrul acestei mărci, care vizează o anumită clientelă. De acord că nu se poate spune că este foarte bună la ceva anume, dar şi ca să obţii un punctaj bun la toate capitolele este o realizare.

  • vcip, marţi, 16.11.2010 18:22
    Optiune Volan incalzit_o mica precizare

    "Volanul este şi el încălzit - element oferit ca opţiune adițională la nivelul superior de echipare Cosmo." - Trebuie sa va spun ca este disponibil optional pe Enjoy, Sport si Cosmo - doar in trimul de baza Essentia nu este disponibil. Aceasta optiune - este foarte mult apreciata de reprezentantele sexului frumos de aceea Opel a ales sa introduca aceasta optiune dupa succesul pe care l-a avut pe Corsa.

  • George, marţi, 16.11.2010 20:38
    @dakgrup

    Nu am nimic ipotriva locului 2. Bineinteles cu conditia ca si pretul sa fie unul pt. locul doi. Asta incercam sa spun. Daca lucrurile ar sta in felul asta, as spune ca e o varianta demna de luat in seama in momentul in care doresti sa achizitionezi o masina din aceasta clasa.

  • unckle, miercuri, 17.11.2010 08:09

    frate ce preturi pot sa scoata astia ... in curand o sa cumperi un clio pe mai multi bani decat un bmw..

  • Raul, miercuri, 17.11.2010 18:56
    o mare dilema...

    am testat masina si chiar nu inteleg de ce e cotata asa bine automarket... tinuta de drum aproape 5 stele !?!! hai sa fim seriosi

  • sdf, marţi, 23.11.2010 15:25
    Pret prea mare?

    Voi astia care spuneti ca este prea scumpa masina la 24000€, tineti cont ca e vorba de o versiune aproape de top. Ia configurati voi o masina de la concurenta asemanator si sa vedem ce va iese. Vorbiti numai ca sa va aflati in treaba.

  • Fra, sâmbătă, 27.11.2010 00:40
    Portbagaj...

    Nu este cel mai mare volum al portbagajului din segment (lider fiind Kia Cee'd SW cu 534 litri)... Octavia 2 Combi - 605 litri. Si probabil mai sunt si altele cu portbagajul mai mare decat Cee'd.

  • leu, joi, 21.04.2011 08:43
    masina mea

    atata timp cat astra euro3 fuge pe drumurile noastre in taximetrie la 280.000km la bord fara probleme in caroserie si motor vreau sa intreb pe domnii opozanti cand vomm vedea la acesti kilometrii un taxi de renault , bmw, sau alti japonezi...

  • SARAC, sâmbătă, 30.07.2011 15:52

    TOTI SMECHERII VORBESC CA ASTRA ST NU ESTE MASINA SI CA EI CUNOSC MULTE VERSIUNI MAI BUNE DAR OARE CITI DINTRE EI AU BANI SA ACHIZITIONEZE O MASINA SAU VORBESC CRED EU UITINDUSE LA POZE SI LASIND BALE CUM LEAR PLACE SI LOR O ASTFEL DE MASINA DACA AR AVEA BANI.EU AM REUSIT SA ACHIZITIONEZ UN ASTRAST 1.6 SI DEOCAMDATA SUNT MULTUMIT DE EA SI ADEVARUL ESTE CA O MASINA NOUA ESTE O MASINA NOUA SI POTI SPUNE CA ESTE PESTE ORICARE MASINA CARE ARE PESTE 6-7 ANI SI ASTA O SPUN PENTRU CA INAINTE AM AVUT PASAT SI LAM VINDUT DEOARECE ERAM MAI MULT CU EL IN SERVIS DECIT PE SOSEA ASA CA LUATI AMINTE :CE II NOU II NOU SI PE MINE NU MA INTERESEAZA MARCA CI SA MEARGA,SA NU AM PROBLEME CU EA,SA MA SIMT BINE IN EA,SA NU FIU INGHESUIT, IAR VA SPUN EU CA CEI CARE ACHIZITIONEAZA UN ASTRA ST NU O SA AIBA PARERE DE RAU PENTRU CA MASINA ARATA REMARCABIL ATIT IN INERIOR CIT SI IN EXTERIOR SI TE SIM TI IN EA EXTRAORDINAR DE BINE SI DE SIGUR.

  • SARAC, sâmbătă, 30.07.2011 16:00

    SI APROPO DE MANIACII DE VW,BMW,AUDI,MERCEDES:VREAU SA LE TRANSMIT CA SI EU MIAS PUTEA LUA ORICARE DINTRE ACESTE MARCI BINENTELES CA NU NOI DAR AM OBSERVAT CA TOTI SMECHERII AU ASA CEVA(MANELISTII,HOTII,TOTI CEI CARORA NU LE PLACE SA MUNCEASCA,ADICA PUTORILE) ASA CA EU NU VREAU SA FAC PARTE DIN CATEGORIA ACEASTA.