Motor / Transmisie
Am condus cel mai nou membru al familiei Astra într-o configuraţie care stârneşte invidie în rândul rivalilor. Este vorba despre o versiune ce va face deliciul economiştilor, contabililor şi tuturor celor care lucrează cu cifre. De ce? pentru că indicativul ecoFlex aplicat pe uşa portbagajului poate genera sute de calcule privind autonomia şi consumul.
Motorul de 1.7 CDTi este oferit în două versiuni ecoFlex, una de 110 şi alta de 130 cai putere. Nouă ne-a revenit cea mai puternică.
Cei patru cilindri garantează resurse decente pentru caroseria în trei volume. Cei 300 de Nm imprimă un spirit dinamic sedanului şi îndeamnă şoferul la exploatarea lor. Din păcate, plaja de cuplu pe care se resimte cuplul maxim este destul de îngustă, între 2000 şi 2500 de rotaţii. Asta face ca dincolo de această valoare dieselul să dea o senzaţie de oboseală sau, pe înţelesul tuturor, de gâtuire. Ajută mult în acest sens exploatarea eficientă a transmisiei cu şase trepte, cu o cursă lungă şi ezitantă, dar etajată perfect pentru obţinerea unui consum redus.
Izolarea fonică nu este dintre cele mai fericite, motorul fiind destul de expresiv şi cu un vibrato ce subliniază faptul că vorbim despre un diesel.
Tot mai cautat va fi viitorul Kia K3.Opelul si VW-ul sunt praf la motoare.Adica sunt prea sensibile nu rezista prea mult timp si nici Audi care tot aceleasi motoare are de la VW mai ales cele diesel.Audi nu inteleg ce marca premium se vrea a fi ,ca pare prea inofensiv si prea slabut fata si de jaguar ,care inca nu are un rival pt a6 la ora actuala.