Tinuta de drum
Obişnuiţi cu o oarecare abordare spartană a acestui capitol în segmentul mini, nu ne aşteptam la prea multe artificii din acest punct de vedere pe Adam. Până la urmă, concurenţii direcţi ai modelului german vin toţi cu suspensii dure, demne de kart-uri de şosea, tocmai pentru a-şi sublinia spiritul sportiv. Normal ar fi fost ca Adam să nu fie departe. Câţi dintre clienţii acestui tip de modele apreciază cu adevărat o suspensie lucrată?
Ei bine, vor învăţa să o aprecieze. Adam nu seamănă cu nimic din ce am condus până acum în acest segment. Foarte echilibrat la capitolul ţinută de drum, modelul german stă bine pe virajele luate cu aplomb, dar reuşeşte să facă minuni în oraş. Am vizitat zone ale Lisabonei în care asfaltul şi liniile de tramvai erau foarte asemănătoare cu cele din Bucureşti, iar Adam a fost departe de suspensiile rigide ale lui 500 sau Mini. Treci peste imperfecţiunile din şosea fără a-ţi lăsa rinichii la uscat, iar asta nu poate fi decât o veste bună pentru noi, cei pentru care pachetul Drumuri Grele este mai comun decât comenzile pe volan.
Partea interesantă este că pe versiunea testată am avut jante de 17 inch şi şasiu sport. Partea şi mai interesantă este că toţi cei care vor totuşi să se autoflageleze prin gropi şi peste linii de tramvai uitate de lume au la dispoziţie şi jante de 18 inch, o altă noutate absolută în clasa mini.
În sfârşit, la capitolul direcţie, lucrurile nu sunt nici strălucite, nici triste. Avem un sistem care nu vine cu pretenţii sportive, dar care nu-ţi face probleme dacă nu-i ceri maşinii mai mult decât te-a anunţat că îţi oferă.
O jucarie chic pentru doamnele si domnisoarele care nu au posibilitati de mini sau alte hatchuri cu tenta premium si care nu sunt nici foarte pretentioase cand vine vorba de performante. Zic asta pt ca banuiesc ca n`o sa coste mai mult de 12-13 000 chiar cu ceva optionale adaugate.