Opel Adam

Tinuta de drum

4.5

Obişnuiţi cu o oarecare abordare spartană a acestui capitol în segmentul mini, nu ne aşteptam la prea multe artificii din acest punct de vedere pe Adam. Până la urmă, concurenţii direcţi ai modelului german vin toţi cu suspensii dure, demne de kart-uri de şosea, tocmai pentru a-şi sublinia spiritul sportiv. Normal ar fi fost ca Adam să nu fie departe. Câţi dintre clienţii acestui tip de modele apreciază cu adevărat o suspensie lucrată?

Ei bine, vor învăţa să o aprecieze. Adam nu seamănă cu nimic din ce am condus până acum în acest segment. Foarte echilibrat la capitolul ţinută de drum, modelul german stă bine pe virajele luate cu aplomb, dar reuşeşte să facă minuni în oraş. Am vizitat zone ale Lisabonei în care asfaltul şi liniile de tramvai erau foarte asemănătoare cu cele din Bucureşti, iar Adam a fost departe de suspensiile rigide ale lui 500 sau Mini. Treci peste imperfecţiunile din şosea fără a-ţi lăsa rinichii la uscat, iar asta nu poate fi decât o veste bună pentru noi, cei pentru care pachetul Drumuri Grele este mai comun decât comenzile pe volan.

Partea interesantă este că pe versiunea testată am avut jante de 17 inch şi şasiu sport. Partea şi mai interesantă este că toţi cei care vor totuşi să se autoflageleze prin gropi şi peste linii de tramvai uitate de lume au la dispoziţie şi jante de 18 inch, o altă noutate absolută în clasa mini.

În sfârşit, la capitolul direcţie, lucrurile nu sunt nici strălucite, nici triste. Avem un sistem care nu vine cu pretenţii sportive, dar care nu-ţi face probleme dacă nu-i ceri maşinii mai mult decât te-a anunţat că îţi oferă. 

  • MadaI, luni, 19.11.2012 20:36

    O jucarie chic pentru doamnele si domnisoarele care nu au posibilitati de mini sau alte hatchuri cu tenta premium si care nu sunt nici foarte pretentioase cand vine vorba de performante. Zic asta pt ca banuiesc ca n`o sa coste mai mult de 12-13 000 chiar cu ceva optionale adaugate.

  • ztele, luni, 19.11.2012 21:56

    Ce anume are tehnologic in plus fata de Fiat 500 (de exemplu)? Faptul ca se poate conecta telefonul la el? Fiat 500 are Blue&Me care-i cam tot aceeasi chestie. Deci nu vad unde anume "lasa clar in spate" Fiatul. Frumusica masina, dar 95% din design e copie dupa 500, iar poza aceea cu interiorul (spartan si simplu, cu scaune desebit de atragatoare) e generata pe computer. Mie personal nu imi place, dar asta conteaza mai putin, oricum nu fac parte din target-ul lor.

  • adi, marţi, 20.11.2012 13:09

    O parere personala: e urat. Puteti sa ma huliti cat vreti, asta e parerea mea. Fiat 500 e net superior la capitolul imagine si stil. Cine vrea o masina mica chic, nu o sa se indeparteze de Fiat 500 sau Mini.

  • eu, marţi, 20.11.2012 13:51

    mie imi plac enorm interioarele sunt super marfa

  • Andy, marţi, 20.11.2012 14:49

    O masinuta chic pentru domnisoare pana in 25 de ani. E adevarat ca se aseamana cu Fiat 500 insa mai mult ca sigur ca materialele interioare sunt de 10 ori mai bune decat plasticul tare stil anii 90 regasit in Fiat. Asteptam motoare mai performante si mai putin gurmande!

  • ADAM !, marţi, 20.11.2012 23:33

    super masinuta....e peste orice din aceasta clasa....arata mult mai bine decat anemicul fiat 500 care e si putin mai mic sau asa pare ....cand ma gandesc cum arata adam si cum arata up , nu-mi vine sa cred ca amandoua sunt modele noi din 2012.....up e depasit rau si fata de 500 . Un singur motor imi vine in minte pe Adam - 1.6 tubo 192 cp de pe corsa opc :) ...ar fi o nebunie !