
Interior
Japonezii făcuseră deja o treabă excelentă în ceea ce privește ergonomia lui Nissan Qashqai. De asta nici nu au schimbat prea multe în zona respectivă, lucrurile fiind în proporție de 99% neschimbate. Acel 1% este reprezentat de mutarea butonului pentru pornirea/oprirea motorului, din dreapta volanului, pe consola centrală. Totuși, au fost mai multe voci care au spus de-a lungul timpului că Nissan Qashqai are materiale ceva mai „spartane”.
Japonezii au ascultat și au acționat. Aceștia au vrut să ofere o experiență îmbunătățită, de asta vei observa mult Alcantara. Foarte mult. Și enumăr: partea mediană a bordului și a ușilor, cotierele de pe uși, dar și cotiera centrală. Desigur, Alcantara găsim și pe scaune, cel puțin pe echiparea noastră N-Design. Apropo, pe N-Design primești piele neagră matlasată și numele modelului pe spătarele scaunelor față.
Scaunele au venit cu funcție de încălzire, dar acestea pot veni și cu funcție de masaj. Singurele locuri unde vei găsi un plastic tare sunt zonele inferioare ale ușilor și ale bordului. Totuși, nu este un lucru ieșit din comun pentru acest segment de preț.
Pe bancheta spate, pot spune că am avut destul loc la cap și picioare, chiar dacă am 1.85 metri. Tunelul median este destul de înalt, dar nu reprezintă o problemă atât de mare, astfel că pe banchetă pot sta chiar și 3 adulți.
Alcantara găsim și pe ușile din spate. Din păcate, diferența de calitate între ușile față și cele spate a rămas și pe facelift. Dacă în partea superioară a ușilor față avem un material moale, în spate ne întâlnim cu unul simțitor mai tare.
Din punct de vedere al izolării fonice, Nissan Qashqai se descurcă bine, cel puțin la viteze de sub 100-110 km/h. La viteze de autostradă vântul își face simțită prezența. Totodată, pot spune că motorul are câteva intervenții gălăgioase.
Volumul portbagajului este cuprins între 455 și 504 de litri, în funcție de alegerea ta de a-ți echipa modelul cu o roată de rezervă sau nu. Totodată, în portbagaj regăsim o podea falsă, modulară, formată din 2 elemente diferite. Acestea acționează ca un separator foarte practic de bagaje.
Renault Austral oferă un portbagaj ceva mai mare, de 555 de litri, în timp ce Hyundai Tucson vine cu și mai mult spațiu, adică 577 de litri. Totuși, Mazda CX-5 vine cu cel mai mare portbagaj din această comparație, cu un volum de 583 de litri.
Comparația consumului cu Mazda Cx5 este un pic forțată. În primul rând pentru că vorbim de turbo vs. aspirat și în al doilea rând pentru că noul CX5 are o capacitate de 2.5 litri, tot aspirat, deci aproape dublu față de Qashqai. Da, la cp și Nm sunt aproape identice.