Consum
Dacă alăturăm termenii V6 şi consum scăzut, sunt şanse mari să obţinem un oximoron. Sintagma dCi ajută într-o mare parte la reducerea rezultatului final, deşi japonezii nu au luat nicio măsură în privinţa reducerii consumului de carburant prin tehnologia micro-hibridă. Pe scurt, Pathfinder nu vine cu niciun ”truc” de reducere a consumului de carburant, singurul responsabil fiind cel din spatele volanului.
Consumul mixt declarat de constructor este de 9.3 litri la sută, în timp ce valoarea pentru mediul urban este de 12.5 la sută, iar mediul extraurban prezintă un consum declarat de 7.5 litri la sută. În raport cu rivalii, situaţia nu este tocmai roz, cei de la Volkswagen beneficiind de cel mai economic model din segment - Touareg V6 TDI Bluemotion.
În cadrul testului nostru, am înregistrat un consum urban situat între 12.8 şi 13.6 litri la sută, care s-a stabilizat la 13.1 la sută după aproape 200 de kilometri parcurşi în oraş. Pe autostradă, Pathfinder rulează relaxat în treapta a şaptea la 2.000 rpm şi 120 km/h şi obţine un consum de 9.7 litri la sută. În regim extraurban, Pathfinder a consumat puţin peste 8 litri la sută, apropiat de valoarea anunţată de constructor.
ce retinem din acest drive test ca Touareg e mult mai bun la toate capitolele fata de Pathfinder (de parca nu stiam)