Motor / Transmisie
Unitatea 3.0 V6 dCi a lui Pathfinder ne pune la dispoziţie 230 CP la 3.750 rpm. Nu vorbim de cel mai puternic motor din segment, titlu deţinut de Jeep Grand Cherokee - cu 241 CP, ci de un model care oferă puterea maximă la o turaţie mai joasă decât a rivalilor şi cu un cuplu maxim de 550 Nm, oferiţi la cea mai joasă valoare din segment - 1.750 rpm. Cele două valori se traduc prin reprize fără efort pe şosea, cu toate că Pathfinder 3.0 dCi nu este liderul clasamentului la sprint-ul 0-100 km/h. Cu toate acestea, motorul V6 dCi şi transmisia automată cu şapte trepte fac accelerarea să decurgă într-un mod natural, o simplă apăsare a pedalei de acceleraţie şi menţinerea sa la acelaşi nivel ducând rapid la o viteză peste pragul permis pe tronsonul respectiv de drum.
Motorul este destul de silenţios, cu toate că prezenţa sa se face auzită în habitaclu la turaţii mai mari. Spre deosebire de versiunea 2.5 dCi, şoferul versiunii de top a lui Pathfinder nu poate decupla tracţiunea integrală pentru a-şi reduce consumul de carburant. Partea bună este că a scăpat de schimbările de trepte manuale, obositoare dacă încerci să obţii un consum redus de carburant. Cutia automată este potrivită la schimbarea confortabilă a treptelor, dar pierde la capitolul rapiditate. Modul manual nu te ajută nici el foarte mult, schimbările nefiind efectuate urmărind cu stricteţe dorinţele şoferului. În unele cazuri, e o idee bună.
Urmărind masa totală a modelului, comportamentul rutier al lui Pathfinder este justificat. Vorbim de o bestie de 2.285 kilograme, care are nevoie de anumite resurse pentru a se pune în mişcare. Pentru cei care nu îşi cumpără un model din acest segment ca să "piloteze" pe şoselele mioritice din dorinţa de epatare, Pathfinder îşi face treaba cu sfinţenie.
ce retinem din acest drive test ca Touareg e mult mai bun la toate capitolele fata de Pathfinder (de parca nu stiam)