Nissan Pathfinder

3.0 dCi 230CP 7 locuri LE

Motor / Transmisie

4.5

Unitatea 3.0 V6 dCi a lui Pathfinder ne pune la dispoziţie 230 CP la 3.750 rpm. Nu vorbim de cel mai puternic motor din segment, titlu deţinut de Jeep Grand Cherokee - cu 241 CP, ci de un model care oferă puterea maximă la o turaţie mai joasă decât a rivalilor şi cu un cuplu maxim de 550 Nm, oferiţi la cea mai joasă valoare din segment - 1.750 rpm. Cele două valori se traduc prin reprize fără efort pe şosea, cu toate că Pathfinder 3.0 dCi nu este liderul clasamentului la sprint-ul 0-100 km/h. Cu toate acestea, motorul V6 dCi şi transmisia automată cu şapte trepte fac accelerarea să decurgă într-un mod natural, o simplă apăsare a pedalei de acceleraţie şi menţinerea sa la acelaşi nivel ducând rapid la o viteză peste pragul permis pe tronsonul respectiv de drum.

Motorul este destul de silenţios, cu toate că prezenţa sa se face auzită în habitaclu la turaţii mai mari. Spre deosebire de versiunea 2.5 dCi, şoferul versiunii de top a lui Pathfinder nu poate decupla tracţiunea integrală pentru a-şi reduce consumul de carburant. Partea bună este că a scăpat de schimbările de trepte manuale, obositoare dacă încerci să obţii un consum redus de carburant. Cutia automată este potrivită la schimbarea confortabilă a treptelor, dar pierde la capitolul rapiditate. Modul manual nu te ajută nici el foarte mult, schimbările nefiind efectuate urmărind cu stricteţe dorinţele şoferului. În unele cazuri, e o idee bună.

Urmărind masa totală a modelului, comportamentul rutier al lui Pathfinder este justificat. Vorbim de o bestie de 2.285 kilograme, care are nevoie de anumite resurse pentru a se pune în mişcare. Pentru cei care nu îşi cumpără un model din acest segment ca să "piloteze" pe şoselele mioritice din dorinţa de epatare, Pathfinder îşi face treaba cu sfinţenie.

  • liviu, luni, 31.10.2011 19:51
    DrivetestNissan Pathfinder

    ce retinem din acest drive test ca Touareg e mult mai bun la toate capitolele fata de Pathfinder (de parca nu stiam)

  • antonny, luni, 31.10.2011 20:21
    *****

    Rusine domnilor pentru nota pe care ati dato !!!!!

  • zarnesteanu, luni, 31.10.2011 20:27
    Ai dreptate antoane

    Nota e foarte indulgenta pentru o masina urata, proasta si necompetitiva.

  • Patrol, luni, 31.10.2011 21:11
    o masina pentru cunoscatori

    Daca nici Nissan nu stie sa faca 4x4, atunci nimeni nu stie... Pathfinder e un 4x4 plin de atitudine, robust, impunator si foarte capabil in infruntarea naturii... e o masina buna la toate... distractie maxima in offroad, motor puternic si spatiu berechet catsa-ti cari tot familionul din Maramures la Constanta in deplina siguranta

  • AlexP, luni, 31.10.2011 21:47
    Aprox 55000 Euro!!

    Costa un pic pentru nivelul nostru de cumparare!!Dar e si calumea mai ales ca are 7 locuri!!

  • Cristy, luni, 31.10.2011 22:16
    pt marii experti de mai sus

    kum draq sa zici ca nissan pathfinder e proasta si necompetitiva?!?!? poate ca e urata da pentru Dumnezeu e o masina facuta special pt off-road !!! cand mai comentati aiurea makar ganditi ce scrieti!!! si daca nu stiti NU COMENTATI sau INFORMATIVA!!!

  • bibi, marţi, 01.11.2011 08:35

    asti sunt fanii vag, sau ia bani de la vag, cum d..ku, dai lui Pathfinder 3.9

  • sandman, marţi, 01.11.2011 08:52
    nissan

    e o nota cam mare pt o masina inutila. nu ati trecut punctele care v-au placut si care nu.

  • sa fim realisti, marţi, 01.11.2011 11:56

    Fata de un Touareg, e mult mai spatioasa si mai capabila in off-road. Pentru asta dau banii.

  • Nea Gogu, marţi, 01.11.2011 16:20

    Cam scump! La banii astia iei Jeep Grand Cherokee care arata mai bine si este mai potent.

  • iulianiulianb, marţi, 01.11.2011 16:32

    Cum sa mai fie nissan pathfinder?, mai bine spus, renou pathfinder ...

  • Anonim, marţi, 01.11.2011 23:05

    Am avut la firma doua masini de acest tip pentru accesul in teren greu. Dar baietii din teren tot cu Aro mergeau, pentru ca Nissan-ul consuma mult (tot diesel). Masina iesea din parcare doar cand veneau sefii de la Bucuresti, in rest era jale la consum. Interorul- tipic aliantei Renault- Nissan: plasticul sa traiasca!

  • luciano79, miercuri, 02.11.2011 18:20
    vw off-road ?!!!!! o mare eroare

    touareg e o masina care se apropie de un SUV premium, dar care nu se pune problema sa se compare cu Pathfinder la capitolul off-road. Aici meseriasi sunt Land Rover , Land Cruiser, Pathfinder. touareg mai are de invatat in seg. 4x4.