Consum
Pentru că a avut mai mult de un deceniu pentru a-și face temele pe subiectul diesel de clasă mică, Nissan aruncă în luptă un 1.5 dCi mai frugal ca niciodată. Media de consum anunțată oficial de constructorul japonez este de doar 3.6 litri, o cifră excelentă în raport cu principalii concurenți din segment. Dacă Note și Clio au căzut la pace, afișând același consum egalat și de Opel Corsa, toate celelalte modele din segment echipate cu motoare asemănătoare nu reușesc să coboare mai jos. Cu o excepție: Ford Fiesta facelift, cu un științifico-fantastic 3.3 litri/100 km.
Partea bună este însă faptul că matematica se regăsește în timp real și pe șosea. Pentru că, odată trecut în modul Eco printr-o simplă apăsare de buton (comutator poziţionat de altfel foarte prost, pe consola centrală lângă levierul frânei de mână), Nissan Note se transformă într-un ghid viu. Cu LED-uri verzi care apar deasupra ceasurilor de bord în funcție de cât de ușor apeși pedalele și cu un consum care scade văzând cu ochii.
În oraș, Nissan anunță 4.3 litri/100 km, iar nouă ne-a ieșit un 5.1 sănătos după câteva zile de rulare. Fără să ne chinuim prea tare.
Hai ma... asta e masina de 19 mii?...