Motor / Transmisie
E ușor reduntant să vorbim a mia oară despre motorul dCi de 1.5 litri dezvoltat de Alianța Renault-Nissan, un propulsor cunoscut foarte bine de români de pe gama Renault și mai ales din linia Dacia. Dar, pentru că franco-japonezii își îmbunătățesc constant unul dintre cele mai trecute prin viață motoare din industria auto, suntem nevoiți ca fiecare reiterare a acestuia să fie analizată separat.
Motorul i se potrivește mănușă lui Note. De fapt, mi se pare că 1.5 dCi este potrivit perfect oricărui model de segment mic, cei 90 de cai putere și mai ales cei 200 de Nm reușind să pună pe șosea resursele corecte pentru a muta cele 1.1 tone în ritmul dorit de cel de la volan. Sigur, e ciudat faptul că Nissan vine cu 200 Nm și 90 de cai la 2000 rpm, în timp ce Sandero, de exemplu, aruncă în luptă cu 20 de Nm mai mult și 90 de cai disponibili mai jos, la 1750 rpm. Dar diferența nu se simte în practică așa cum pare pe hârtie.
Cutia - o manuală cu cinci trepte - este concepută pentru a putea fi utilizată în viața de zi cu zi de oricine. Nimic spectaculos, dar în același timp nimic greșit. Pe scurt, 1.5 dCi cu transmisia manuală sunt cuplul pe care trebuie să-l alegeți dacă vreți să pariați la o masă familiară, la care vă simțiți bine.
Hai ma... asta e masina de 19 mii?...