Nissan Note

1.5L 90CP MT5 Visia

Interior

4.0

Interiorul lui Note a evoluat mult faţă de generaţia trecută. Cu toate acestea, designerii nu au uitat spiritul uşor jovial al maşinii, motiv pentru care nu s-au axat pe linii conservatoare.

Planşa de bord se concentrează în jurul părţii centrale, unde au fost adunate toate funcţiile. Acestea pot fi proiectate pe un ecran tactil care înviorează atmosfera. Şi tot pentru a mai însufleţi habitaclul comenzile sistemului de climatizare sunt dispuse în cerc, neconvenţional, dar în acelaşi timp corect din punct de vedere ergonomic. Şi tot cu viziune ergonomică corectă sunt plasate şi comenzile pe volanul cu inserţii argintii şi generos dimensionat pentru o maşină mică.

În spatele lui se ascunde un instrumentar de bord destul de colorat, semn că în acest segment ai nevoie de o paletă animată pentru a fura inima clientului tânăr. Culorile alternează în funcţie de stilul de condus ales.

Materialele nu sunt chiar cele mai prietenoase, fiind destul de tari. Textura lor este însă plăcută la atingere, iar inserţiile lucioase mai repară din aspectul monoton. Spaţiile de depozitare sunt numeroase. Utile cele pentru băuturi, însă nu atât de util cel pentru telefon mobil, plasat la baza consolei centrale. Orice aparat uitat acolo alunecă uşor afară. Interesant şi torpedoul, cu deschidere dublă, destul de generos.

Cât priveşte locul pentru pasagerii spate, aici Note păstrează caracteristicile unui MPV. Te simţi ca într-un monovolum. Pe locurile din spate ai suficient loc pentru pasageri şi la nivelul capului, unde plafonul a fost uşor înălţat.

Inginerii au înălţat chiar şi bancheta, aceasta fiind poziţionată mai sus decât scaunele faţă pentru a permite pasagerilor aflaţi aici să beneficieze de un câmp vizual generos, dincolo de umărul şoferului. Este o idee bună, reminiscenţă a caracterului de MPV.

Portbagajul oferă 295 de litri, una dintre cele mai mari capacităţi din segment, la egalitate cu Ford Fiesta şi uşor mai mic decât Renault Clio. Dacă renunţaţi la roata de rezervă, capacitatea acestuia poate creşte până la 325 de litri.

  • Skyline, joi, 11.07.2013 11:52

    EXCEPTIONALA TRANSFORMARE ! Nissan are un viitor stralucit !

  • Stefan, joi, 11.07.2013 12:20

    Imi place! Mai ales ca ofera destul loc la picioare pt pasagerii din spate! :D Si portbagajul e generos! Nu stiu, dar nu cred ca celelalte din clasa ofera la fel, atata spatiu!

  • eee, joi, 11.07.2013 12:34

    @Automarket: de ce polo nu figureaza in lista din dreapta, cea cu note? Aveti 3 teste cu polo de generatie actuala, fara note toate.

  • mircea, joi, 11.07.2013 12:37

    @eee Notele dispar din testele noastre după doi ani de la apariţia pe site a textului. Nu mai sunt relevante după această perioadă din cauza faptului că notele au fost date la ora respectivă în urma unor comparaţii cu concurenţii din acel moment. Iar modelele din segmente, versiunile şi cifrele se schimbă radical în 24 de luni în lumea auto a anului 2013. Rămâne textul, e acolo, poate fi consultat de oricine. Dar cifrele nu mai sunt relevante după doi ani.

  • eee, joi, 11.07.2013 12:39

    @Automarket: heheee, cred ca v-am vazut in Bratislava Joia trecuta pe la 4 ... sau cel putin am vazut o armata de Nissan Note! chiar m-am holbat si m-am mirat ce e cu atatea Note de-alea noi! arata fain in trafic!

  • SS, joi, 11.07.2013 13:24

    Japoneza sta bine la consum, confort, spatiu si tehnologie, avand cateva chestii pe care le gasesti in premiera pe segmentul ei . Masina buna.

  • ScorpyonVAG, joi, 11.07.2013 14:00

    Schimare radicala fata de modelul precedent, insa mie nu-mi place ca are motor de Renault. Deja astia sunt ca un virus... ofera Dci-u ala incepand de la DACIA, pana la Mercedes. Mi-ar placea sa aibe o motorizare facuta de Nissan sa sti ca ii japoneza in totalitate nu renault.

  • @ScorpyonVAG, joi, 11.07.2013 14:14

    Motorul se comporta bine, e silentios, consuma putin, livreaza performante decente. Ce spui tu tine mai mult de prejudecatile personale. La motoarele concepute dupa 2007, exista o colaborare intre Renault si Nissan, asadar daca vrei un diesel cu aport Nissan, iti recomand sa astepti un 1.6 dCi sau 2.0 dCi. Sau poti sa alegi un benzinar 1.2 DIG-S la ~100 CP care consuma la fel de putin.

  • dap, joi, 11.07.2013 16:01

    Sper sa apara si o varianta NISMO. O cumpar !

  • @ScorpionFiat, joi, 11.07.2013 16:31

    La ora actuala, raportat la cilindreea si caii putere pe care-i are, a fost si inca este cel mai bun motor diesel de pe piata. Decat sa investeasca intr-un motor pe care nu-l au si sa-ti bage 1000 de euro in plus la masina nu mai bine apeleaza la sora Renault?

  • Alpine77, joi, 11.07.2013 17:05

    @ScorpyonVAG-doar din curiozitate-de ce trebuie sa fie motorul japonez?Chiar crezi ca persoanele responsabile cu dezvoltarea modelelor echipate cu acest motor sunt niste amatori si l-au ales din greseala? Nu vreau sa intru intr-o polemica, doar vreau sa vad logica a ceea ce ai spus. Poate ma convingi ca ai dreptate cu argumente potrivite.

  • Vasilica, vineri, 12.07.2013 12:44

    Ce le mai place Jazz-uu!

  • lorinczi.thomas, vineri, 12.07.2013 14:02

    @Automarket, @eee Oricum, trebuie sa vina si Polo Facelift, deci stati linistiti!

  • @Automarket, sâmbătă, 13.07.2013 16:10

    Uitati o opinie diferita baieti: "Like its predecessor, the latest Note has a well-judged suspension set-up. The car stays composed in fast corners, yet it also manages to suppress all but the biggest bumps in the road. The way the diesel Note handles isn't exactly fun, but the steering is consistently weighted and precise. It’s also light enough around town to allow for easy manoeuvring. The supercharged 1.2-litre petrol model - which we’re yet to try - comes with a handling pack as standard, which brings a slightly stiffer setup to complement the extra power on offer." Sursa: whatcar.com

  • Eko, duminică, 14.07.2013 09:20

    Ar fi frumos un test si cu motorul turbo benzina 1.2 de 98cp, ca de 1.5dci sunt satul :))