Motor / Transmisie
Noul Note este disponibil alături de trei motorizări, două pe benzină şi un diesel. Dacă cele pe benzină nu par să fie destul de convingătoare în materie de resurse, dieselul dCi de 1.5 litri, pus la dispoziţie de Alianţă, se dovedeşte a fi cea mai convingătoare alegere. Am ales-o şi eu de-a lungul unui traseu care a şerpuit pe aproape 150 de kilometri între Viena şi Bratislava.
Unitatea cu patru cilindri livrează 90 de cai putere la 4000 de rotaţii şi un cuplu motor de 200 Nm. Acesta din urmă îşi face apariţia devreme, la 1750 de rotaţii şi te însoţeşte până când acul turometrului depăşeşte 2500 rpm. Cei 200 de Nm sunt suficienţi, însă ar fi fost nevoie de ceva mai mult cuplu pentru ca dinamica să se potrivească cu designul agresiv.
Dincolo de 2500 de rotaţii, Note pare că pierde din suflu, însă partea bună este că zgomotul dieselului nu se face simţit.
Dieselul Alianţei este însoţit de o cutie manuală cu cinci rapoarte. Timoneria este destul de relaxată, iar treptele sunt lungi pentru a favoriza consumul.
EXCEPTIONALA TRANSFORMARE ! Nissan are un viitor stralucit !