Calitate / Pret
La capitolul preţ nu sunt prea mult socoteli de făcut. Publicul din România are doar două variante. Una pe benzină, propulsată de motorul V6 de 252 de cai putere, care porneşte de la 49.190 de euro, în nivelul de echipare mediu, Elegance. Cealaltă alternativă, dieselul testat de noi, pleacă de la 42.790 de euro, etichetă aplicată pe versiunea entry-level Confort. Pentru cei care vor nivelul de mijloc preţul este de 46.790 de euro, iar pentru cei care "nu se pot descurca decât cu varianta de top", Ultimate, valoarea urcă până la 50.290 de euro. Comparativ cu ceea ce găsim actulmente pe piaţa SUV-urilor, Murano poartă o etichetă destul de piperată. Dacă aruncăm o privire la modelele mai mult sau mai puțin concurente, observăm că Hyundai ix55 pleacă de la 33.256 de euro, preţ valabil pentru versiunea diesel entry-level de 240 de cai putere, singura de altfel disponibilă în gamă. Pentru un nivel de echipare de top clientul este obligat să plătească 35.581 de euro cu TVA, o valoare cu mult mai mică decât cea a lui Murano. Fratele de concern, Kia Sorento propune o afacere şi mai bună. Versiunea diesel de 2.2 litri şi 194 de cai putere pleacă de la 27.776 de euro. Tracţiunea integrală, cutia automată şi nivelul de echipare de vârf vor duce însă preţul până la 36.921 de euro cu TVA. SsangYong percepe ceva mai mult pentru al său Rexton, motorizarea diesel de 165 de cai putere şi nivelul de echipare superior urcând preţul la 40.374 de euro cu TVA. Chiar dacă Volkswagen îşi doreşte să joace în altă ligă cu Touareg, cea a constructorilor premium, îndrăznim să includem în calculul nostru şi dieselul entry-level al SUV-ului din Wolfsburg. Versiunea 3.0 TDI, de 204 cai putere, a modelului german pleacă de la 43.755 de euro, un preţ foarte apropiat celui de la care porneşte şi Nissan Murano.
parca ar fi un bondar...