Nissan Juke Nismo

1.6 Turbo 200CP 4x2 Man

Motor / Transmisie

4.5

Obişnuiţi-vă cu Nismo aşa cum v-aţi obişnuit cu M. Sau cu AMG. Sau cu RS, dacă e să vorbim despre fraţii francezi de la Renault. Nismo - un nume arhicunoscut în SUA şi Japonia - vine în Europa ca divizie sport a celor de la Nissan pentru a turna puţin gaz pe focul deja ţinut aprins de modele precum 370Z sau GT-R. Totuşi, primul model apărut în noua gamă Nismo este Juke, iar versiunea sportivă a lui Juke dezvăluie mai multe decât pare despre ceea ce vrea Nissan să facă cu brand-ul său devenit divizie de performanţă.

Cu 200 de cai putere dezvoltaţi din acelaşi motor 1.6 turbo pe care îl avem sub capotă pe versiunea de top a gamei clasice Juke (190 CP), am fi tentaţi să spunem că diferenţele sunt minore. Matematic, aşa e. De la 190 la 200 de cai putere (şi de la 240 la 250 Nm) se ajunge rapid în termeni auto, iar distanţa mică între cele două este virtual inedită pentru o versiune de performanţă nou apărută. Şi totuşi, lucrurile sunt ceva mai adânci decât pare. Diferenţele se simt pe şosea, răspunsul pedalei de acceleraţie e evident mai rapid, iar cutia a fost optimizată, cu trepte mai scurte. Am fi cerut puţin mai mult sunet, dar nu ne-a întrebat nimeni înainte de dezvoltare.

Dacă vreţi, Juke Nismo este ceea ce Cristiano Ronaldo sau Messi sunt pentru Real Madrid, respectiv Barcelona. Într-o echipă bună există un jucător care face diferenţa. Şi asta se vede cu ochiul liber pe "teren". Singurul păcat al lui Nissan Juke Nismo este faptul că, pe versiunea 4x4 (pe care nu am testat-o, dar care va veni în test în România), nu ai la dispoziţie decât o cutie CVT care lasă de dorit şi e departe de "clasica" manuală. Dar, pe versiunea testată de noi în jurul Barcelonei, lucrurile au stat bine. 

În sfârşit, dacă nu sunteţi mulţumiţi de cifre, la anul vine Juke Nismo RC, care va avea 220 de cai putere. Am testat şi un prototip al acestei versiuni, iar sentimentul este că Nismo e un Juke dopat, iar Nismo RC este un Lance Armstrong al segmentului B. Cu o excepţie: aici totul e legal şi mai ales moral.

  • Thor, marţi, 05.02.2013 12:00

    Aratarea asta pe 4 roti zgarie la ochi

  • Adi, marţi, 05.02.2013 12:48

    Urata masina :(

  • cenzurat0005, marţi, 05.02.2013 12:58

    urata cu spume

  • exact, marţi, 05.02.2013 13:19

    daca avea 4 cerculete era frumoasa cu.........................crengi.

  • 2-10, marţi, 05.02.2013 13:34

    funky

  • gabi_o, marţi, 05.02.2013 13:53

    Un "Urat - Fioros". Poate ca in realitate va arata mai bine, cine stie!

  • je_, marţi, 05.02.2013 14:20

    Multi vad,putini pricep ;)

  • George, marţi, 05.02.2013 15:43

    Ce gluma de masina...si cu 500 de cp si tot hidoasa ar fii. Parerea mea.

  • juke, marţi, 05.02.2013 16:21

    foamea vine mancand

  • AndreiRN, marţi, 05.02.2013 16:46

    Barbati care se uita mai degraba la frumusetea unei masini decat performantele sunt .............. metrosexuals. Oricum pt ei s-au pus si leduri.

  • slVW_83, marţi, 05.02.2013 17:35

    Urata cu crengi! I-ar sta bine intr-un helesteu, alaturi de alti brotaci!!!

  • V., marţi, 05.02.2013 20:09

    Eu zic mai avea nevoie de un rand de proiectoare fata, ca nu prea se vede.

  • JAG, marţi, 05.02.2013 20:51

    Daca nu avea farurile alea mari rotunde si lateralul era mai normal era o masina ok. Nu stiu cum pot unii sa dea banii pe asemenea aratare de masina .

  • zarnesteanu, marţi, 05.02.2013 20:58

    Se inscrie perfect in noua linie de design "Tot Mai Urat" a lui nissan.

  • copac, miercuri, 06.02.2013 00:23

    imi place.

  • gogu, miercuri, 06.02.2013 11:04

    care e asemanarea dintre un juke si un bordel? iti e rusine cand intri si cand iesi din el, dar inauntru te simti destul de bine :))

  • cucu, luni, 11.02.2013 13:17

    vrabia mihai viteazu......................l