Mitsubishi Outlander PHEV

2.0 203CP 4x4 Aut Intense+

Consum

4.0

Cât consumă? A fost întrebarea pe care am primit-o cel mai des în cele trei zile în care am condus Outlander PHEV. Şi a fost extrem de dificil de răspuns. Să detaliez. În primul rând cifrele oficiale: zero litri/100 km în mod electric, 5.8 litri/100 cu bateriile descărcate, 1.9 litri/100 km în mod combinat pe prima sută de kilometri. Greu de spus cum a calculat Mitsubishi aceste cifre.

În mod normal, dacă încărcăm bateriile seara şi eventual în timpul zilei, vom avea mereu o autonomie electrică ipotetică de 50 km. În acest mod, singurul cost ar fi cel al energiei electrice. Mitsubishi Outlander PHEV oferă şi două moduri suplimentare de rulare pentru a conserva energia din baterii sau chiar le poate încărca folosind motorul pe benzină. Două butoane amplasate lângă joystick-ul cutiei de viteze şi marcate cu "Save" şi Charge" permit conservarea energiei electrice pentru când ajungem în oraş, respectiv încarcă bateriile în mers sau lăsând motorul să meargă la relanti. Modul Charge este chiar foarte eficient în mers, dar consumul de benzină creşte simţitor când îl folosim. În acest mod şi în trafic urban, computerul de bord a indicat chiar şi 13 litri/100 km. Folosind doar bateriile şi eventual modul Save pentru perioade scurte de timp, consumul mediu indicat a fost de 2.7 litri/100 km, iar un drum în Bucureşti luni dimineaţă cu bateriile descărcate a dus computerul de bord în zona 8.9 litri/100 km. 

Consumul se dovedeşte a fi un lucru relativ la bordul lui Outlander PHEV. Rezervorul de benzină are 45 litri din care poţi să nu consumi nimic dacă vei încărca bateriile sau îl poţi devora relativ rapiddacă vei rula în modul Charge. 

  • Sam, marţi, 19.08.2014 14:56

    N-am nimic de zis in afara de penibil. Tre' sa fi prost sa dai 50k pe porcaria asta.

  • mbz, marţi, 19.08.2014 15:07

    doar 13% in oras , rezonabil pt 121cp si 50.000 euro :))))

  • Andy, marţi, 19.08.2014 15:17

    O masina pe care nici fitosii nu o vor cumpara....Poate doar ecologistii idioti de la Hollywood care nu stiu ca poluarea realizata de automobile e infima in comparatie cu cea realizata industrial, inclusiv de SUA intr-un mod spectaculos...

  • kk, marţi, 19.08.2014 15:37

    din pacate mitsu are o imagine destul de proasta pe piata noastra; si daca ar fi la juma de pret tot n-ar cumpara-o nimeni:)

  • Sam@Andy, marţi, 19.08.2014 15:38

    Ce ai spus tu ii exact tinta demografica pentru masina asta. Ecologistii fitosi de Hollywood care vor sa lase impresia ca salveaza planeta, desi in realitate faptul ca detin o masina hibrida ii egal cu zero. Pret premium, pentru o masina non-premium hibrida, la care iti trebuie banii pe care ii economisesti pe benzina in 20 de ani ca sa iti recuperezi investitia comparativ cu o masina normala din aceasta clasa.

  • dan_grc, marţi, 19.08.2014 18:36

    Sunt curios care este tara normala unde acest model este o prezenta constanta pe strazi, apoi sunt curios cati sunt cu adevarat invidiosi pe cei ce detin acest model? Introducerea este o exagerare:).

  • vianu, marţi, 19.08.2014 21:25

    nu am gasit o statistica separata pentru hibrizii Outlander, dar vanzarile de acest model, in 2014, sunt aproape duble fata de 2013 care au fost aproape duble fata de 2012 Realitatea din vest pare sa fie usor diferita fata de opiniile celor de mai sus. Inteleg ca europenii sunt niste prosti iar diamantele sunt in noroiul din Romania. Ca design nici pe mine nu ma da pe spate + ca e SUV (alta chestie care imi repugna) iar sistemul hibrid imi pare a fi o necunoscuta dar observ ca de criticat se critica potentialul client mai putin masina. Cred ca site-ul ar putea sa-si schimbe profilul....

  • ShelbyV8, marţi, 19.08.2014 21:39

    Imi pare rau ca Mitsubishi, producatorul japonez cu cea mai mare traditie, a ajuns in aceasta situatie. Parca incearca sa copieze Toyota, si sa creasca in acest fel vanzarile. In urma cu 15-20 de ani, modelele Mitsubishi erau chiar ,,cool", insa acum parca fiecare generatie si fiecare model sunt din ce in ce mai anoste.

  • octav71, marţi, 19.08.2014 22:56

    Nu contest valoarea celor de la Mitsubishi, produc de la metal pana la roboti, dar: - face-liftul este un downgrade ca si aspect, predecesorul arata mai bine. Am vazut exact masina asta live pe autostrada si daca nu scria ceva pe portiere, nu ii dadeam atentie, este anost! - este SUV, deci mare si greu, combinatia de motor pe benzina cu electrice, nu e perfecta, mergea un diesel hybrid; - din nou, este SUV, de ce hybrid? Pentru oras am inteles din articol, dar in oras ar trebui ceva de dimensiuni mici si automat consum mic, costuri mici, etc. - cutia CVT... hm, nu sunt fan al acesteia; - numele este prea lung si prea complicat. Pentru o secunda, imaginati-va ca va intreaba cineva ce masina aveti si ii raspundeti ca Outlander, din asta nou, hybrid. Ca sa ii spui intreg numele dureaza ceva; - care este sensul PHEV si S60? - pretul, face toti banii. Clar nu imi permit si nu imi doresc Outlanderul asta, iar cele de mai sus reprezinta parerea mea.

  • P&T, miercuri, 20.08.2014 09:40

    Pretul e aberant de mare probabil ca profita ca e singurl SUV de genul acesta, incearca si ei marea cu degetul. La modelul "normal" pretul este destul de bun si este o masina care se apropie mult de FULL SUV cred ca e printre putinele asta mi s-a parut un punct atractiv cat si 4x4.

  • mm, miercuri, 20.08.2014 12:07

    cred ca mai degrama acest model a brevetat niste patente care vor sta la baza generatiilor viitoare de tractiuni integrale, si spun asta referindu-ma la tractiunea asigurata de motoare electrice independente pe fiecare punte, in practica asta inseamna cuplu maxim pe toate rotile incepand de la 0, ideal pt. off road. Sunt convins ca acest phev poate aborda suprafete mult mai dificile decat suvurile obisnuite.

  • Andrius, vineri, 22.08.2014 14:35

    E destul de clar ca nu este un model creat pentru Romania ci pentru vestul Europei. Tari ca Danemarca care au taxa de inmatriculare de cateva ori pretul masini dar ofera reduceri foarte mari la automabilele hybride/electrice. In Olanda in toate parcarile firmelor exista prize si mereu gasesti un Tesla sau PHEV la incarcat. De asemnea ei ofera reduceri mari la inmatricularea unei masini hybride si taxeaza motoarele conventionale!

  • goe, joi, 05.02.2015 10:02

    cam uratica, oare asta e pretul pe care tre' sa-l platim pentru hibrizi? culmea e ca are si versiune doar pe benzina