Mitsubishi Outlander PHEV

2.0 203CP 4x4 Aut Intense+

Motor / Transmisie

4.0

Sistemul ales de Mitsubishi pentru SUV-ul său cu propulsie hibridă este unul destul de complex. Astfel, inginerii japonezi au ales să unească două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte, cu un motor termic de 2.0 litri şi un set de acumulatori. Acumulatorii pot fi încărcaţi şi de la o priză normală de 230 V sau un un supercharger (cablul de încărcare pentru încărcare rapidă este accesoriu separat). Cu bateriile pline, Outlander PHEV poate parcurge aproximativ 50 km în mod full-electric, dar autonomia variază în funcţie de stilul de condus, de temperatura ambientală şi de uzul aerului condiţionat.

Motorul pe benzină de 1.998 cmc cu patru cilindri în linie dezvoltă 121 CP la 4.500 rpm şi satisface normele de poluare Euro5. Cele două motoare electrice mai dezvoltă şi ele câte 82 CP fiecare. Cuplul maxim al motorului termic este de 190 Nm, în timp ce motorul electric faţă dezvoltă 137 Nm, iar cel din spate 195 Nm. Transmisia este complet automată, fiind asigurată de o cutie CVT comandată de un joystick amplasat în locul schimbătorului normal. Pe lângă modul Drive, cutia mai oferă şi modul Brake, ce amplifică frânarea la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleraţie. Modul poate fi folosit ca frână de motor şi măreşte cantitatea de energie recuperată la frânare. 

În modul normal de rulare, Outlander PHEV foloseşte energia electrică din baterii şi se pune în mişcare folosind cele două motoare electrice. Dacă bateriile sunt consumate, motorul termic se va trezi la viaţă şi va încărca bateriile pentru ca motoarele electrice să poată funcţiona în continuare, sistemul fiind asemănător până acii cu celebrul Voltec al celor de la General Motors, regăsit pe Chevrolet Volt şi Opel Ampera. La viteze mari sau dacă accelerăm puternic, puterea motorului pe benzină va fi transmisă direct punţii faţă. De remarcat că, deşi avem de-a face cu un SUV 4x4, nu există sistemul clasic de transmisie integrală, cele două punţi fiind motrice însă prin faptul că cele două motoarele electrice învârt, fiecare, axa proprie. 

Pachetul hibrid este omogen şi îşi face bine treaba. Outlander PHEV nu se simte nici un moment submotorizat şi poate deveni chiar foarte sprinten dacă e nevoie. Trecerea de la motoarele electrice la cel termic se face insesizabil, singurul lucru care trădează trecerea fiind zumzetul motorului termic şi animaţia de pe displayul central. 

  • Sam, marţi, 19.08.2014 14:56

    N-am nimic de zis in afara de penibil. Tre' sa fi prost sa dai 50k pe porcaria asta.

  • mbz, marţi, 19.08.2014 15:07

    doar 13% in oras , rezonabil pt 121cp si 50.000 euro :))))

  • Andy, marţi, 19.08.2014 15:17

    O masina pe care nici fitosii nu o vor cumpara....Poate doar ecologistii idioti de la Hollywood care nu stiu ca poluarea realizata de automobile e infima in comparatie cu cea realizata industrial, inclusiv de SUA intr-un mod spectaculos...

  • kk, marţi, 19.08.2014 15:37

    din pacate mitsu are o imagine destul de proasta pe piata noastra; si daca ar fi la juma de pret tot n-ar cumpara-o nimeni:)

  • Sam@Andy, marţi, 19.08.2014 15:38

    Ce ai spus tu ii exact tinta demografica pentru masina asta. Ecologistii fitosi de Hollywood care vor sa lase impresia ca salveaza planeta, desi in realitate faptul ca detin o masina hibrida ii egal cu zero. Pret premium, pentru o masina non-premium hibrida, la care iti trebuie banii pe care ii economisesti pe benzina in 20 de ani ca sa iti recuperezi investitia comparativ cu o masina normala din aceasta clasa.

  • dan_grc, marţi, 19.08.2014 18:36

    Sunt curios care este tara normala unde acest model este o prezenta constanta pe strazi, apoi sunt curios cati sunt cu adevarat invidiosi pe cei ce detin acest model? Introducerea este o exagerare:).

  • vianu, marţi, 19.08.2014 21:25

    nu am gasit o statistica separata pentru hibrizii Outlander, dar vanzarile de acest model, in 2014, sunt aproape duble fata de 2013 care au fost aproape duble fata de 2012 Realitatea din vest pare sa fie usor diferita fata de opiniile celor de mai sus. Inteleg ca europenii sunt niste prosti iar diamantele sunt in noroiul din Romania. Ca design nici pe mine nu ma da pe spate + ca e SUV (alta chestie care imi repugna) iar sistemul hibrid imi pare a fi o necunoscuta dar observ ca de criticat se critica potentialul client mai putin masina. Cred ca site-ul ar putea sa-si schimbe profilul....

  • ShelbyV8, marţi, 19.08.2014 21:39

    Imi pare rau ca Mitsubishi, producatorul japonez cu cea mai mare traditie, a ajuns in aceasta situatie. Parca incearca sa copieze Toyota, si sa creasca in acest fel vanzarile. In urma cu 15-20 de ani, modelele Mitsubishi erau chiar ,,cool", insa acum parca fiecare generatie si fiecare model sunt din ce in ce mai anoste.

  • octav71, marţi, 19.08.2014 22:56

    Nu contest valoarea celor de la Mitsubishi, produc de la metal pana la roboti, dar: - face-liftul este un downgrade ca si aspect, predecesorul arata mai bine. Am vazut exact masina asta live pe autostrada si daca nu scria ceva pe portiere, nu ii dadeam atentie, este anost! - este SUV, deci mare si greu, combinatia de motor pe benzina cu electrice, nu e perfecta, mergea un diesel hybrid; - din nou, este SUV, de ce hybrid? Pentru oras am inteles din articol, dar in oras ar trebui ceva de dimensiuni mici si automat consum mic, costuri mici, etc. - cutia CVT... hm, nu sunt fan al acesteia; - numele este prea lung si prea complicat. Pentru o secunda, imaginati-va ca va intreaba cineva ce masina aveti si ii raspundeti ca Outlander, din asta nou, hybrid. Ca sa ii spui intreg numele dureaza ceva; - care este sensul PHEV si S60? - pretul, face toti banii. Clar nu imi permit si nu imi doresc Outlanderul asta, iar cele de mai sus reprezinta parerea mea.

  • P&T, miercuri, 20.08.2014 09:40

    Pretul e aberant de mare probabil ca profita ca e singurl SUV de genul acesta, incearca si ei marea cu degetul. La modelul "normal" pretul este destul de bun si este o masina care se apropie mult de FULL SUV cred ca e printre putinele asta mi s-a parut un punct atractiv cat si 4x4.

  • mm, miercuri, 20.08.2014 12:07

    cred ca mai degrama acest model a brevetat niste patente care vor sta la baza generatiilor viitoare de tractiuni integrale, si spun asta referindu-ma la tractiunea asigurata de motoare electrice independente pe fiecare punte, in practica asta inseamna cuplu maxim pe toate rotile incepand de la 0, ideal pt. off road. Sunt convins ca acest phev poate aborda suprafete mult mai dificile decat suvurile obisnuite.

  • Andrius, vineri, 22.08.2014 14:35

    E destul de clar ca nu este un model creat pentru Romania ci pentru vestul Europei. Tari ca Danemarca care au taxa de inmatriculare de cateva ori pretul masini dar ofera reduceri foarte mari la automabilele hybride/electrice. In Olanda in toate parcarile firmelor exista prize si mereu gasesti un Tesla sau PHEV la incarcat. De asemnea ei ofera reduceri mari la inmatricularea unei masini hybride si taxeaza motoarele conventionale!

  • goe, joi, 05.02.2015 10:02

    cam uratica, oare asta e pretul pe care tre' sa-l platim pentru hibrizi? culmea e ca are si versiune doar pe benzina