Motor / Transmisie
Turbo MIVEC. Asta scrie pe capacul motorului lui Colt Ralliart. Ce înseamnă asta pentru noi? Vorbim de un motor de 1.468 centimetri cubi supraalimentat cu o turbină care dezvoltă 150 CP la 6.000 rpm şi 210 Nm la 3.500 rpm. E suficient să vă pună sângele în mişcare, chiar dacă vorbim de o transmisie manuală cu doar cinci trepte – lucru care sună ciudat la prima vedere. Pe de o parte, Colt Ralliart este unul dintre puţinele modele de performanţă din segment cu transmisie manuală cu cinci trepte, deoarece rivalii oferă fie o cutie manuală cu şase trepte, fie una DSG cu şapte rapoarte. Cei de la Suzuki vin cu aceeaşi filozofie, oferind o transmisie cu cinci trepte pentru Swift Sport GTI. Pe de altă parte, nici versiunea cu transmisie manuală a lui Lancer Ralliart sau chiar Lancer Evolution nu beneficiază de o transmisie manuală cu şase rapoarte, semn că inginerii Mitsubishi ştiu ceva ce nu ştiu şi ceilalţi. Cum se comportă perechea motor-transmisie? Impresionant de bine ar fi răspunsul scurt. Mai pe larg, cutia de viteze este suficient de lungă încât să nu fim deranjaţi de sunetul motorului la un drum lung şi să nu ne obosim prea mult cu schimbatul treptelor în traficul urban, dar nu este atât de lungă încât să perturbe acceleraţia de la 0 la 100 km/h. Am fi preferat o timonerie ceva mai precisă şi ceva îmbunătăţiri care să permită schimbări de trepte într-o manieră sportivă. Ne referim aici la faptul că transmisia tinde să agaţe, în special la treapta a doua, iar marşarierul nu este protejat cu un sistem care să prevină cuplarea accidentală în cazul unei retrogradări eşuate din treapta cinci în treapta patru. Pedala de ambreiaj este prea dură şi oboseşte şoferul în traficul urban, deşi struneşte cum trebuie cei 210 Nm ai lui Colt Ralliart. Reprizele sunt bune spre foarte bune, motorul accelerând ca o unitate aspirată de 2.0 litri începând cu 2.500 rpm şi într-un mod exploziv începând cu 3.500 rpm. Am fi dorit şi câteva indicatoare analog care să ne arate temperatura de ulei, temperatura apei, presiunea uleiului şi presiunea furnizată de turbină, dar Mitsubishi a renunţat în dotarea lui Colt Ralliart până şi la computerul de bord, iar temperatura scăzută a apei este semnalizată doar de un martor de culoare albastră în bord.
deci acest model Ralliart se numara printre ultimile dupa disparitia diviziei sport de la Mitsubshi? ar trebui sa ma grabesc sa cumpar una doar va fii piesa de colectie mai tarziu