Consum
Într-un segment destul de disputat al SUV-urilor compacte, sunt destul de puţine cele care oferă o motorizare pe benzină de 1.6 litri. Iar motorizarea de pe ASX dovedeşte că mai are ascuns un as în mânecă. Este cea mai economică motorizare pe benzină din acest segment. Cifrele oficiale sunt: 7.5 l/100 km (urban), 4.9 l/100 km (extraurban) şi 6.0 l/100 km (mixt).
În viaţa reală, ASX 1.6 benzină se dovedeşte într-adevar a fi extrem de economic la drum lung. Pe un traseu extraurban între Moeciu şi Bucureşti, ASX 1.6 benzină a înregistrat un consum de 5.5 l/100 km. Iar în trafic urban, consumul a crescut la 8.2-8.5 l/100 km. Este adevărat că acest model se poate achiziţiona doar cu tracţiune faţă şi acest lucru ajută consumul de carburant. Însă pentru un SUV compact cu motor pe benzină, cifrele sunt mai mult decât excelente. Ca simplă comparaţie, o Dacia Duster 1.6 105 CP consumă în regim urban 9.7 l/100 km şi 6.4 l/100 km în regim extraurban. Iar acestea sunt cifrele oficiale. Singurul motor concurent care se apropie de cifrele lui ASX este propulsorul 1.2 TSI de 105 CP instalat pe modelul Skoda Yeti. Constructorul spune că Yeti consumă 7.6 l/100 km în oraş dar bea 5.9 l/100 km în afara aglomerărilor urbane.
"Singurul motor concurent care se apropie de cifrele lui ASX la consum este Yeti 1.2 TSI" ?!! Eu n-as fi asa sigur... Yeti 1.2 TSI are 6.4% mixt, iar Nissan Qashqai 1.6 117 CP vine cu 6.2%. Si la pret de achizitie, Qashqai ar fi fost o comparatie mai buna, decat Duster. Qashqai vine in continuarea ofertei la Duster. Dupa cum ai scris si tu: Duster are un public diferit. Qashqai este insa comparabil la calitate cu ASX si are un pret ceva mai mic. Qashqai e cel mai popular crossover compact din Europa, ma mir ca nu l-ai luat in considerare.