Motor / Transmisie
Toată lumea a fost încântată de motorul diesel de 1.8 litri şi 150 CP diesel produs de Mitsubishi şi instalat iniţial pe modelul ASX. Urma să fie motorul bestseller pentru acest model. Şi, într-un fel, acest lucru e normal. Nu mulţi clienţi vor alege un SUV, chiar şi unul foarte compact, dotat cu motor pe benzină. Dar am putut să conduc un ASX 1.6 benzină pe distanţă suficient de lungă pentru a îmi schimba părerea. În cadrul Mitsubishi ASX Adventure Raid a fost prezent şi un ASX 1.6 benzină 2WD. Toată lumea fugea de el, aşa că l-am ales eu pentru a mă întoarce acasă. Iar motorul pe benzină de 1.6 şi 115 CP m-a impresionat. Este silenţios la ture mici, dar devine destul de guraliv atunci când urcă în turaţii. Însă este extrem de elastic şi plăcut la utilizare. ASX-ul nu este deloc submotorizat cu acest motor şi se dovedeşte aproape la fel de sprinten ca şi versiunile cu motor diesel. Cuplul maxim dezvoltat de propulsorul de 1.6 litri este de 152 Nm la 4.000 rpm. Cutia de viteze are, în schimb, doar cinci trepte şi nu există opţiunea unei cutii de viteze automate. Acest lucru rămâne cel mai mare minus pentru ASX. În acest segment, o cutie de viteze automată era obligatorie.
"Singurul motor concurent care se apropie de cifrele lui ASX la consum este Yeti 1.2 TSI" ?!! Eu n-as fi asa sigur... Yeti 1.2 TSI are 6.4% mixt, iar Nissan Qashqai 1.6 117 CP vine cu 6.2%. Si la pret de achizitie, Qashqai ar fi fost o comparatie mai buna, decat Duster. Qashqai vine in continuarea ofertei la Duster. Dupa cum ai scris si tu: Duster are un public diferit. Qashqai este insa comparabil la calitate cu ASX si are un pret ceva mai mic. Qashqai e cel mai popular crossover compact din Europa, ma mir ca nu l-ai luat in considerare.