Calitate / Pret
Faceliftul operat de Mazda pe CX-7 nu va scoate mai multi bani din buzunarul romanilor; ba dimpotriva, dieselul vine cu un pret ceva mai scazut. Pentru inceput, nivelul de echipare de baza al dieselului testat de noi porneste de la 28.290 de euro si vine cu o gama larga de dotari standard, incluzand aici un sistem de control al stabilitatii si climatizare automata. Celelalte trei echipari superioare, Challenge, Revolution si Revolution Top costa pe rand 29.490 de euro, 32.490 de euro si 34.090 de euro, preturi cu TVA. Comparand pretul dieselului de 173 de cai putere cu cel al rivalilor din segment observam ca CX-7 sta foarte bine la acest capitol. Un Nissan X-Trail echipat cu o unitate diesel similara, tot de 173 de cai putere, ajunge sa coste undeva la 34.412 euro, pentru cei care se gandesc la varianta de baza. Daca optati pentru o echipare mai bogata, pretul urca pana la 39.391 de euro, cu mult peste ceea ce percepe Mazda CX-7 in versiunea sa cea mai scumpa. Un Mitsubishi Outlander echipat cu un motor de numai 156 de cai putere porneste de la 34.066 de euro,adica aproape de pretul pe care Mazda il percepe pentru versiunea de top a lui CX-7. Daca ne aruncam privirea la cea mai "bogata" versiune a Outlander-ului, observam ca aceasta atinge 37.074 de euro. Aceeasi motorizare de 156 de cai putere se regaseste si pe fratii francezi de platforma Citroen C-Crosser si Peugeot 4007, care dispun de aceleasi caracteristice tehnice cu Outlander. Reprezentantul "leului" porneste de la 30.143 de euro si ajunge pana la 33.986 de euro, usor mai ieftin decat CX-7-le de top, dar cu un motor mai slab. In schimb, C-Crosser pleaca de la 32.611 euro si ajunge la 35.841 de euro, cu nivelul de echipare Exclusive. Un contracandidat destul de puternic pentru CX-7 ar putea fi considerat Hyundai Santa Fe, care porneste de la 21.230 de euro cu TVA si o oferta speciala pentru versiunea diesel de 150 de cai putere. Nivelul de top al coreeanului ramane la o valoare cu cateva mii de euro mai mica decat cea a lui CX-7, chiar daca in materie de calitate lucrurile stau complet altfel. Daca la toate cele enumerate mai sus adaugam si faptul ca Mazda intentioneaza sa se pozitioneze pe un segment cu pretentii premium, trasaturile modelului dovedind in mare parte acest lucru, reiese ca noul CX-7 in varianta diesel se poate dovedi o adevarata afacere pentru cei care isi doresc un SUV.
Mai bine faceti si voi un test la un Ferrari ca destea mass-market ne-am saturat!