Consum
Principalul motiv pentru care romanii prefera dieselul este consumul. Principalul motiv pentru care japonezii au lansat si o varianta diesel este acelasi, consumul. Valorile astronomice ale versiunii pe benzina, au facut ca multi sa isi doreasca o autonomie ceva mai mare de 400 de kilometri pentru CX-7-le lor. Asa a luat nastere versiunea diesel, care promite in ciclu combinat un consum de 7.5 litri/100 de kilometri. Noi am avut ocazia de a testa faceliftul doar in mediul extraurban si putem spune ca japonezii sunt intr-adevar cinstiti, cel putin in proportie de 50%. Mai exact, consumul oficial de 6.6 litri/100 de kilometri s-a confirmat pe drumurile autohtone, mai exact pe un DN1 destul de aglomerat, unde valorile reale au urcat pana la maxim 6.9 litri/100 km. Nu am apucat sa ne convingem de acel optimist 9.1 l/100 km anuntat pentru mediul urban, dar ne asteptam ca valorile reale sa nu depaseasca cu mai mult de un litru ceea ce Mazda promite in cartea tehnica. Tot la acest capitol trebuie sa vorbim si despre inovatia gandita de Mazda pentru a reduce emisile de gaze. Sistemul se numeste Sigle Catalytic Reduction si functioneaza cu ajutorul unei substante botezata AdBlue, pe baza de uree, care determina un proces chimic. In urma acestuia, 40% din emisiile de CO2 sunt transformate in azot, iar valoarea totala inscrisa in cartea tehnica este de numai 199 g/km.
Mai bine faceti si voi un test la un Ferrari ca destea mass-market ne-am saturat!