Mazda CX-7

2.2 CD Emotion

Motor / Transmisie

4.0
Debutul romanesc al faceliftului operat pe CX-7 a presupus, cum era si normal, testarea versiunii diesel, principala noutate a modelului revizuit. Am avut ocazia de a simti capacitatile unei unitati MZR-CD de 2.2 litri, capabila sa ofere o putere totala de 173 de cai, disponibili relativ devreme, de la 3500 de rotatii. Desi bagajul de putere nu este unul impresionant, modelul de 1800 de kilograme se bazeaza pe un cuplu motor de 400 Nm pentru a deveni dinamic si pentru a crea impresia de forta. Plaja de turatii pe care se simte momentul motor incepe undeva la 2000 de rotatii si continua destul de bine, pe masura ce acul turometrului urmeaza impulsurile acceleratiei. Resursele sunt suficiente pentru a face din CX-7 un model dinamic, gata sa iti ofere acel impuls vital cand te afli intr-o depasire riscanta. Chiar daca uneori dieselul nu este foarte fidel in raspuns pedalei de aceleratie, o acomodare prealabila poate estompa aceasta caracteristica, pentru ca in fond vorbim de reactiile unui diesel. Cei 173 de cai sunt exploatati foarte bine prin intermediul unei cutii manuale cu sase rapoarte, specifica modelelor Mazda. Spunem specifica pentru ca japonezii au fost apreciati intotdeauna cand a venit vorba de aceasta transmisie. Cu una dintre cele mai precise curse, cu rapoarte scurte pentru a favoriza acceleratia si o etajare relativ buna, cutia manuala este tot ce ti-ai putea dori atunci cand esti adeptul unui condus sportiv. Chiar daca uneori schimbarea se face mai brusc, iar retrogradarea nu este atat de gentila pe cat si-ar dori unii, CX-7 da impresia de forta chiar daca de multe ori zgomotul frumos al motorului nu se materializeaza. Vorbind insa in termeni generali, chiar daca motorul este unul decent, transmisia face ca nota acestuia sa creasca, multumita preciziei.
  • Stanila Petru, vineri, 06.11.2009 20:04

    Mai bine faceti si voi un test la un Ferrari ca destea mass-market ne-am saturat!

  • Marian, vineri, 06.11.2009 20:39
    cx 7 diesel

    Comparatiile cu celelalte modele este un pic trasa de par in privinta preturilor.... Mai toate modelele (Outlander....X-trail...C-crosser...samd) beneficiaza in aceasta perioada de reduceri mai mult decat atractive....vezi cazul X-trail care poate fii achizitionat in jurul a 20.000 euro.....sau Outlander cu 21.000-23.000 euro fara tva( modelul echipat cu navi).... Promotiile nu pot fi ignorate chiar daca sant pentru modele care au aparut de ceva timp si urmeaza a fii inlocuite cu facelift-ul lor.... Pentru cineva care intentioneaza sa-si cumpere o masina(in majoritatea cazurilor urmand sa faca un credit bancar) va garantez ca fiecare euro conteaza.....Dar poate ca in perioada sarbatorilor Mazda Romania va face unele promotii pentru ca intradevar acest model sa devina interesant......ma gandesc la ceva in jurul a 5.000 euro....Atunci poate rivaliza cu modelele enumerate(in privinta preturilor).Sa nu uitam ca celelalte modele sant un frate mai mic de 4x4 al modelelor Pathfinder,Pajero si fac fata unui teren off road cu usurinta... Dar fiind un model nou(dpdv al motorizarii)nu prea cred sa avem noi noroc de reduceri semnificative....In orice caz la banii pe care ii cer pe masina (34.000 cu tva ) poti gasii si altceva mai interesant(un Pajero de ex....acum este 25.000 fara tva cel mai ieftin model {taxa de inmatriculare gratuita} si nu se compara...sau o Toyota Rav4.....) Nu neg faptul ca imi place masina....dar va fii intradevar interesanta cand va aparea la adevaratul ei pret pe piata...si il vad undeva in jurul a 21.000-22.000 euro cu tva pentru modelul de baza..... PACE

  • Claus-Claudel, vineri, 06.11.2009 20:46
    ........

    varza frate....mai bn prezentati Aro

  • mihai2001, sâmbătă, 07.11.2009 10:15
    O masina aproape perfecta

    O masina aproape perfecta deoarece beneficiaza de fiabilitatea japoneza. Este totusi o masina de nisa asa ca nu ma astept la vanzari fulminante. Nu cred ca exista comparatie cu Outlander si celelalte, e o masina mult mai sportiva si frumoasa. Oricum e o masina care intoarce priviri, ca mai toate modelele MAZDA, si pt design merita toti banii. P.S. Apropo de promotii. Ele o sa se termine in curand, de aceea nu mi se pare relevanta discutia, si de cele mai multe ori se aplica doar la masinile care stau pe stoc de ceva vreme.

  • v, luni, 09.11.2009 14:21
    taxa de poluare

    fratilor la motorizarea asta de 2.2 platesti 3000 euroi taxa de poluare. la nissan nu, e motor sub 2000 cmc....

  • dd, luni, 09.11.2009 14:48
    taxa

    Nu platesti taxa, motorizarile noi sunt Euro 5

  • Sorin, vineri, 21.10.2011 18:59
    Nu stiu ce sa spun...

    Conduc acest model de la inceputul lui 2011. Este intr-adevar mai lenesa decat alte masini pe care le-am condus anterior, insa are un interior business si o tinuta de drum buna. I-as acorda putin mai mult decat a obtinut pe acest site :)