Motor / Transmisie
Debutul romanesc al faceliftului operat pe CX-7 a presupus, cum era si normal, testarea versiunii diesel, principala noutate a modelului revizuit. Am avut ocazia de a simti capacitatile unei unitati MZR-CD de 2.2 litri, capabila sa ofere o putere totala de 173 de cai, disponibili relativ devreme, de la 3500 de rotatii. Desi bagajul de putere nu este unul impresionant, modelul de 1800 de kilograme se bazeaza pe un cuplu motor de 400 Nm pentru a deveni dinamic si pentru a crea impresia de forta. Plaja de turatii pe care se simte momentul motor incepe undeva la 2000 de rotatii si continua destul de bine, pe masura ce acul turometrului urmeaza impulsurile acceleratiei. Resursele sunt suficiente pentru a face din CX-7 un model dinamic, gata sa iti ofere acel impuls vital cand te afli intr-o depasire riscanta. Chiar daca uneori dieselul nu este foarte fidel in raspuns pedalei de aceleratie, o acomodare prealabila poate estompa aceasta caracteristica, pentru ca in fond vorbim de reactiile unui diesel. Cei 173 de cai sunt exploatati foarte bine prin intermediul unei cutii manuale cu sase rapoarte, specifica modelelor Mazda. Spunem specifica pentru ca japonezii au fost apreciati intotdeauna cand a venit vorba de aceasta transmisie. Cu una dintre cele mai precise curse, cu rapoarte scurte pentru a favoriza acceleratia si o etajare relativ buna, cutia manuala este tot ce ti-ai putea dori atunci cand esti adeptul unui condus sportiv. Chiar daca uneori schimbarea se face mai brusc, iar retrogradarea nu este atat de gentila pe cat si-ar dori unii, CX-7 da impresia de forta chiar daca de multe ori zgomotul frumos al motorului nu se materializeaza. Vorbind insa in termeni generali, chiar daca motorul este unul decent, transmisia face ca nota acestuia sa creasca, multumita preciziei.
Mai bine faceti si voi un test la un Ferrari ca destea mass-market ne-am saturat!