Consum
Timp de un weekend, am pus la incercare sistemul Start&Stop al acestui model pentru a afla exact ce consum de carburant vom reusi sa inregistram cu ajutorul acestuia. Dupa cum stiti, acest sistem opreste motorul in mod automat in momentul in care opriti la semafor si il reporneste in momentul in care actionati ambreiajul si cuplati o treapta de viteza. Rezultatele inregistrate au fost mai mult decat interesante in oras, reusind sa scadem consumul de la 12.3 litri la 100 kilometri la o valoare de numai 10.3 litri. Desigur, pe langa sistemul Start&Stop, am aplicat un stil de condus temperat, cu schimbari de trepte la turatii joase si o apasare extrem de delicata a pedalei din dreapta. Pentru protectia acestui propulsor, cei de la BMW au instalat o pompa de apa electrica si o pompa de ulei care functioneaza chiar si cand propulsorul este oprit de sistemul Start&Stop. De remarcat ar fi faptul ca in weekend-ul de test ne-am dat seama ca acest tip de sistem nu este unul conceput pentru un oras exagerat de aglomerat, cum este Bucurestiul. Si nu din cauze tehnice. Start&Stop este extrem de potrivit in conditii de trafic mai putin aglomerat, cand sunteti printre primii amplasati la semafor. In cazul in care asteptati intr-o coloana de masini, sistemul poate deveni enervant direct proportional cu nervii pe care ii primesti in mod normal in aglomeratie. La rularea extraurbana, Mini Cooper S Mayfair obtine un consum de carburant extrem de scazut gratie etajarii treptelor de viteza 5 si 6. La rularea pe autostrada cu o viteza constanta de 120 km/h, modelul testat a inregistrat un consum de 6.5 litri la 100 kilometri, iar acesta a crescut la 7.3-7.8 in conditiile in care am trecut de cateva ori peste 130 km/h pentru a efectua cateva depasiri in forta si am pastrat apoi o viteza constanta de 130 km/h. In cazul rularii pe un drum national, Mini Cooper S consuma, in medie, 7 litri la 100 kilometri, diferenta fiind facuta de aglomeratie, viteza medie si de cat de tare apasati pedala de acceleratie. Puteti obtine un consum de carburant mult mai scazut daca nu depasiti 90 km/h, valoarea obtinuta in acest caz fiind de 6 litri la 100 kilometri. Pentru asistarea soferului, modelul este echipat si cu un indicator de schimbare al treptelor de viteza, dar acesta este extrem de mic, afisajul fiind amplasat intr-un colt al turometrului.
Au furat culoarea de la Duster. Masina e bestiala oricum.