MINI Cooper

1.6 Cooper S

Consum

4.0
Timp de un weekend, am pus la incercare sistemul Start&Stop al acestui model pentru a afla exact ce consum de carburant vom reusi sa inregistram cu ajutorul acestuia. Dupa cum stiti, acest sistem opreste motorul in mod automat in momentul in care opriti la semafor si il reporneste in momentul in care actionati ambreiajul si cuplati o treapta de viteza. Rezultatele inregistrate au fost mai mult decat interesante in oras, reusind sa scadem consumul de la 12.3 litri la 100 kilometri la o valoare de numai 10.3 litri. Desigur, pe langa sistemul Start&Stop, am aplicat un stil de condus temperat, cu schimbari de trepte la turatii joase si o apasare extrem de delicata a pedalei din dreapta. Pentru protectia acestui propulsor, cei de la BMW au instalat o pompa de apa electrica si o pompa de ulei care functioneaza chiar si cand propulsorul este oprit de sistemul Start&Stop. De remarcat ar fi faptul ca in weekend-ul de test ne-am dat seama ca acest tip de sistem nu este unul conceput pentru un oras exagerat de aglomerat, cum este Bucurestiul. Si nu din cauze tehnice. Start&Stop este extrem de potrivit in conditii de trafic mai putin aglomerat, cand sunteti printre primii amplasati la semafor. In cazul in care asteptati intr-o coloana de masini, sistemul poate deveni enervant direct proportional cu nervii pe care ii primesti in mod normal in aglomeratie. La rularea extraurbana, Mini Cooper S Mayfair obtine un consum de carburant extrem de scazut gratie etajarii treptelor de viteza 5 si 6. La rularea pe autostrada cu o viteza constanta de 120 km/h, modelul testat a inregistrat un consum de 6.5 litri la 100 kilometri, iar acesta a crescut la 7.3-7.8 in conditiile in care am trecut de cateva ori peste 130 km/h pentru a efectua cateva depasiri in forta si am pastrat apoi o viteza constanta de 130 km/h. In cazul rularii pe un drum national, Mini Cooper S consuma, in medie, 7 litri la 100 kilometri, diferenta fiind facuta de aglomeratie, viteza medie si de cat de tare apasati pedala de acceleratie. Puteti obtine un consum de carburant mult mai scazut daca nu depasiti 90 km/h, valoarea obtinuta in acest caz fiind de 6 litri la 100 kilometri. Pentru asistarea soferului, modelul este echipat si cu un indicator de schimbare al treptelor de viteza, dar acesta este extrem de mic, afisajul fiind amplasat intr-un colt al turometrului.
  • Adimo, marţi, 13.04.2010 22:30
    Cat tupeu

    Au furat culoarea de la Duster. Masina e bestiala oricum.

  • Maria, marţi, 13.04.2010 22:31

    Lancia Ypsilon este mai tare!

  • coco, marţi, 13.04.2010 23:09

    Fotografiile sunt foarte reusite,insa cu banii pe care i-as da pe masina asta mi-as putea cumpara ceva MULT MAI... , desigur ca pentru fanii este CEA MAI...,oricum nu mi-as dori sa ma intalnesc la semafor cu asa ceva,nu de alta dar nu prea am ce sa-i fac :))

  • alex, miercuri, 14.04.2010 00:49
    motor nou

    Am vazut ca in occident acum mini cooper S are un motor nou de 184 CP. la noi cind apare cu noul motor?

  • gtrazvan, miercuri, 14.04.2010 00:49
    @Sebastian Toma

    Apreciez munca pe care o faci dar nu inteleg cum sa te ocupi de asta si de ceva timp si tot sa gresiti si sa aveti atata lipsa de cunostinte in domeniu. Citez: "Spre exemplu, ruland in cea de-a sasea treapta, Mini Cooper S atinge viteza de 120 km/h la 3.000 rpm, in timp ce la 3.200 rpm modelul are 130 km/h iar putin mai sus, la 3.500 rpm, are 140 km/h." Asa ceva nu exista la o transmisie manuala - mecanica fixa, in aceeasi treapta de viteza viteza are un raport fix cu turatia motorului adica este imposibil tehnic si practic ca la 120 sa ai 3000, la 130 - 3200 si al 140-3500 :))))))) Daca primele 2 sunt valabile la 140 are 3400 de rotatii si al 3500 de rotatii are fic 145 km/h. In aceeasi treapta de viteza daca pentru 10 de k la ora ai o diferenta de 200 rot/min aceasta se pastreaza indiferent de viteza. In rest un articol bun si destul de corect.

  • baronu_albastru, miercuri, 14.04.2010 12:37
    masina?

    Asta-i motor cu volan nu masina....si inca unul scump

  • ............., miercuri, 14.04.2010 16:12
    ...........

    foarte tare masina asta....

  • Adi, joi, 15.04.2010 12:26
    10/10 Design

    Stiu ca e o vorba "gusturile nu se discuta", dar chiar 10 la design ???

  • catalin, miercuri, 28.04.2010 14:55
    Mini si senzatiile

    Desi daca detii un Mini, oamenii au tendinta sa spuna ca esti un pic infantil si nu cauti deloc sa ai o masina practica, multi nu inteleg ca aceasta masina ofera ceea ce muritorii de rand numesc senzatie. Senzatiile in viata sunt foarte mult iar cele la volan sunt deosebite. Am condus multe masini dar niciodata un Mini, in el am fsot doar pasager si desi nu era varianta cu compresor sau turbina, ci motorul de 1.6 si 110 cai, mi-a lasat o impresie placuta si m-a facut doar sa imi imaginez cum ar fi motoarele cu 178 respectiv 186 cai. Sper sa continue cu fabricarea acestor masini deoarece e nevoie de o pata de culoare in lumea auto.