MINI Cooper

1.6 Cooper S

Motor / Transmisie

5.0
La fel ca in cazul versiunii Cooper S Cabrio testate de noi in luna mai a anului trecut, Mini 50 Mayfair este echipat cu un motor 1.6 turbo de 175 CP si 240 Nm. Puterea maxima este livrata la 5.500 rpm, in timp ce cuplul motor maxim este furnizat intre 1.600 rpm si 5.000 rpm. Intre 1.700 rotatii pe minut si 4.500 rpm, propulsorul acestui model furnizeaza 260 Nm deoarece este activata functia de overboost. Gratie plajei de cuplu extrem de generoase si a amplasarii puterii maxime la doar 500 rpm peste nivelul superior al plajei de cuplu maxim, modelul prezinta un comportament dinamic foarte bun, fiind capabil de acceleratii impresionante in orice treapta. Reprizele oferite sunt foarte bune, iar cutia de viteze este etajata astfel incat sa ofere un echilibru intre un consum scazut de carburant si performante bune. Spre exemplu, ruland in cea de-a sasea treapta, Mini Cooper S atinge viteza de 120 km/h la 3.000 rpm, in timp ce la 3.200 rpm modelul are 130 km/h iar putin mai sus, la 3.400 rpm, are 140 km/h. Elasticitatea motorului este impresionanta, deoarece acest model poate sa ruleze cu usurinta prin oras in cea de-a sasea treapta cu doar 50-60 km/h, fara niciun fel de trepidatii. La fel ca in cazul exemplarului testat in mai 2009, Mini Cooper S Mayfair este echipat cu un sistem Start&Stop preluat de la BMW, pe care l-am testat pe durata unui weekend. Despre acest sistem vom vorbi insa la rubrica Consum, unde ii vom dezvalui capacitatile si reactiile in detaliu. Sunetul motorului este placut la toate turatiile, iar daca schimbati treaptele de viteza intr-un regim de turatii joase, veti fi impresionat de silentiozitatea de care da dovada acest propulsor – in principal gratie insonorizarii speciale. Timoneria precisa a acestui model este de laudat, dar cei de la Mini nu au facut nimic in ceea ce priveste amplasarea marsarierului, care poate fi cuplat din greseala daca veti actiona levierul schimbatorului de viteze in graba in incercarea de a cupla treapta 1. "Nervozitatea" acestui propulsor este remarcabila chiar si acum, iar tendinta de a smulge volanul din mainile soferului este la fel de prezenta ca si la intalnirea precedenta pe care am avut-o cu aceasta configuratie motor/transmisie. Daca doriti un plus de senzatii tari, va puteti folosi de butonul sport montat de cei de la Mini, care imbunateste raspunsul la acceleratie si schimba subtil sunetul evacuarii.
  • Adimo, marţi, 13.04.2010 22:30
    Cat tupeu

    Au furat culoarea de la Duster. Masina e bestiala oricum.

  • Maria, marţi, 13.04.2010 22:31

    Lancia Ypsilon este mai tare!

  • coco, marţi, 13.04.2010 23:09

    Fotografiile sunt foarte reusite,insa cu banii pe care i-as da pe masina asta mi-as putea cumpara ceva MULT MAI... , desigur ca pentru fanii este CEA MAI...,oricum nu mi-as dori sa ma intalnesc la semafor cu asa ceva,nu de alta dar nu prea am ce sa-i fac :))

  • alex, miercuri, 14.04.2010 00:49
    motor nou

    Am vazut ca in occident acum mini cooper S are un motor nou de 184 CP. la noi cind apare cu noul motor?

  • gtrazvan, miercuri, 14.04.2010 00:49
    @Sebastian Toma

    Apreciez munca pe care o faci dar nu inteleg cum sa te ocupi de asta si de ceva timp si tot sa gresiti si sa aveti atata lipsa de cunostinte in domeniu. Citez: "Spre exemplu, ruland in cea de-a sasea treapta, Mini Cooper S atinge viteza de 120 km/h la 3.000 rpm, in timp ce la 3.200 rpm modelul are 130 km/h iar putin mai sus, la 3.500 rpm, are 140 km/h." Asa ceva nu exista la o transmisie manuala - mecanica fixa, in aceeasi treapta de viteza viteza are un raport fix cu turatia motorului adica este imposibil tehnic si practic ca la 120 sa ai 3000, la 130 - 3200 si al 140-3500 :))))))) Daca primele 2 sunt valabile la 140 are 3400 de rotatii si al 3500 de rotatii are fic 145 km/h. In aceeasi treapta de viteza daca pentru 10 de k la ora ai o diferenta de 200 rot/min aceasta se pastreaza indiferent de viteza. In rest un articol bun si destul de corect.

  • baronu_albastru, miercuri, 14.04.2010 12:37
    masina?

    Asta-i motor cu volan nu masina....si inca unul scump

  • ............., miercuri, 14.04.2010 16:12
    ...........

    foarte tare masina asta....

  • Adi, joi, 15.04.2010 12:26
    10/10 Design

    Stiu ca e o vorba "gusturile nu se discuta", dar chiar 10 la design ???

  • catalin, miercuri, 28.04.2010 14:55
    Mini si senzatiile

    Desi daca detii un Mini, oamenii au tendinta sa spuna ca esti un pic infantil si nu cauti deloc sa ai o masina practica, multi nu inteleg ca aceasta masina ofera ceea ce muritorii de rand numesc senzatie. Senzatiile in viata sunt foarte mult iar cele la volan sunt deosebite. Am condus multe masini dar niciodata un Mini, in el am fsot doar pasager si desi nu era varianta cu compresor sau turbina, ci motorul de 1.6 si 110 cai, mi-a lasat o impresie placuta si m-a facut doar sa imi imaginez cum ar fi motoarele cu 178 respectiv 186 cai. Sper sa continue cu fabricarea acestor masini deoarece e nevoie de o pata de culoare in lumea auto.