Motor / Transmisie
La fel ca in cazul versiunii Cooper S Cabrio testate de noi in luna mai a anului trecut, Mini 50 Mayfair este echipat cu un motor 1.6 turbo de 175 CP si 240 Nm. Puterea maxima este livrata la 5.500 rpm, in timp ce cuplul motor maxim este furnizat intre 1.600 rpm si 5.000 rpm. Intre 1.700 rotatii pe minut si 4.500 rpm, propulsorul acestui model furnizeaza 260 Nm deoarece este activata functia de overboost. Gratie plajei de cuplu extrem de generoase si a amplasarii puterii maxime la doar 500 rpm peste nivelul superior al plajei de cuplu maxim, modelul prezinta un comportament dinamic foarte bun, fiind capabil de acceleratii impresionante in orice treapta. Reprizele oferite sunt foarte bune, iar cutia de viteze este etajata astfel incat sa ofere un echilibru intre un consum scazut de carburant si performante bune. Spre exemplu, ruland in cea de-a sasea treapta, Mini Cooper S atinge viteza de 120 km/h la 3.000 rpm, in timp ce la 3.200 rpm modelul are 130 km/h iar putin mai sus, la 3.400 rpm, are 140 km/h. Elasticitatea motorului este impresionanta, deoarece acest model poate sa ruleze cu usurinta prin oras in cea de-a sasea treapta cu doar 50-60 km/h, fara niciun fel de trepidatii. La fel ca in cazul exemplarului testat in mai 2009, Mini Cooper S Mayfair este echipat cu un sistem Start&Stop preluat de la BMW, pe care l-am testat pe durata unui weekend. Despre acest sistem vom vorbi insa la rubrica Consum, unde ii vom dezvalui capacitatile si reactiile in detaliu. Sunetul motorului este placut la toate turatiile, iar daca schimbati treaptele de viteza intr-un regim de turatii joase, veti fi impresionat de silentiozitatea de care da dovada acest propulsor – in principal gratie insonorizarii speciale. Timoneria precisa a acestui model este de laudat, dar cei de la Mini nu au facut nimic in ceea ce priveste amplasarea marsarierului, care poate fi cuplat din greseala daca veti actiona levierul schimbatorului de viteze in graba in incercarea de a cupla treapta 1. "Nervozitatea" acestui propulsor este remarcabila chiar si acum, iar tendinta de a smulge volanul din mainile soferului este la fel de prezenta ca si la intalnirea precedenta pe care am avut-o cu aceasta configuratie motor/transmisie. Daca doriti un plus de senzatii tari, va puteti folosi de butonul sport montat de cei de la Mini, care imbunateste raspunsul la acceleratie si schimba subtil sunetul evacuarii.
Au furat culoarea de la Duster. Masina e bestiala oricum.