MINI Cooper 3 uși

Motor / Transmisie

4.5

Prima versiune din gama noului Mini pe care am avut ocazia să îl testăm este şi cea mai puternic. Avem în faţă noul Cooper S, animat de un propulsor ce produce 192 CP la 4.700 rpm şi 300 Nm la 1.250 rpm. Ceea ce este însă mai ciudat este faptul că Mini a decis să renunţe la soluţia folosită până acum pentru motorizarea lui Cooper S şi să treacă la un motor de cilindree mai mare. Să detaliem. Până la generaţia anterioară, Mini a folosit un propulsor de 1.6 litri supraalimentat prin sistem turbo. Acel motor dezvolta 184 CP la 5.500 rpm. Pentru a mări puterea pentru noua generaţie, Mini a preferat să treacă la un motor de 2.0 litri turbo, o soluţie un pic ciudată în epoca în care toată lumea preferă curentul downsize şi produce motoare de capacităţi cilindrice din ce în ce mai mici. 

Lăsând la o parte latura fiscală, motorul de doi litri este poate cel mai matur propulsor pus vreodată pe un Mini. Dă senzaţia că are resurse suficiente pentru orice, dar poate fi operat şi la viteze de oraş fără ca consumul să te sperie prea tare. Datorită faptului că avem cuplu motor mare încă din partea de jos a turometrului, acest lucru îi dă suficient zvâc şi la turaţii mici.

Exemplarul testat de noi a venit echipat şi cu o cutie de viteze automată cu şase trepte similară cu cele de pe modelele BMW. Treptele pot fi schimbate automat în mod Normal sau Sport, iar pentru cei care preferă puţină acţiune există şi mod manual comandat prin intermediul levierului sau al clapetelor de pe volan. Rapoartele se schimbă fulgerător mai ales în modul Sport, iar cutia este recomandată mai ales dacă avem de gând să folosim maşina mai mult în traficul urban.

Interesant este că Mini a reuşit să transforme modelul Cooper S. Nu mai este o maşinărie extremă dedicată doar celor care doreau senzaţii tari. Datorită sistemului Mini Driving Modes, Cooper S are acum trei personalităţi: Green, Mid şi Sport. Avem de ales astfel între un Cooper S anemic şi ecologic, unul relativ normal şi unul nebun, care urlă şi trosneşte cu acceleraţia la fund.

  • razvanis, miercuri, 26.03.2014 14:05

    Minunatia aia de reclama video ford, aterizeaza perfect peste poze, minunat, felicitari, galeria voastra nu poate fi vizualizata civilizat.

  • Bloodrave, miercuri, 26.03.2014 14:10

    CooperS la pret de Golf 7 R si Audi S3. Superb pretul. Sa nu mai mentionam ca este la 10k distanta de un GTR sh. Si mai e si clasa mini.

  • mircea, miercuri, 26.03.2014 15:17

    @razvanis Am sesizat şi noi problema. Oricât de ciudat ar părea, nu e vina noastră. Dar insistăm să se rezolve foarte repede. Ne cerem scuze.

  • arhitect, miercuri, 26.03.2014 16:44

    un design superb pt spate ( a touch of Bentley ?) spre deosebire de prototipul viitorului Mini Clubman, prezentat la Geneva luna aceasta, ce are un design "nefericit" al posteriorului

  • gtrazvan, miercuri, 26.03.2014 19:39

    @Bloodrave, srie in articol!: "În ceea ce priveşte performantul Cooper S, acesta are un preţ de pornire de 25.400 euro. Însă lista de opţionale care poate fi bifată este extrem de lungă. În cazul exemplarului testat de noi, aceasta se întinde pe o coală şi jumătate, iar la final preţul total este foarte ridicat: 42.675 euro." Golful R pleaca de la 36.522, adica peste 11k de EURO in plus, iar full dotat trece de 48k euro. Audi S1 full configurat ajunge putin peste 45k euro! Deasemenea Audi S3 PLEACA de la 36.522 euro, ajungand full la peste 68k euro.

  • Gelu, vineri, 28.03.2014 12:19

    O fi masina asta full, dar sa dai 42.000 de euro pe o masina diesel din clasa aceasta, mi se pare ridicol.

  • Gelu, sâmbătă, 29.03.2014 13:29

    *pe o masina din clasa aceasta

  • un oarecare, vineri, 04.04.2014 17:13

    42 000?nu stiu daca sa plang sau sa rad

  • tare, miercuri, 21.05.2014 20:50

    ba eu nu stiu ce sa zic,dar nu prea imi place parerea mea.... nu va suparati..ok? :)