Motor / Transmisie
Prima versiune din gama noului Mini pe care am avut ocazia să îl testăm este şi cea mai puternic. Avem în faţă noul Cooper S, animat de un propulsor ce produce 192 CP la 4.700 rpm şi 300 Nm la 1.250 rpm. Ceea ce este însă mai ciudat este faptul că Mini a decis să renunţe la soluţia folosită până acum pentru motorizarea lui Cooper S şi să treacă la un motor de cilindree mai mare. Să detaliem. Până la generaţia anterioară, Mini a folosit un propulsor de 1.6 litri supraalimentat prin sistem turbo. Acel motor dezvolta 184 CP la 5.500 rpm. Pentru a mări puterea pentru noua generaţie, Mini a preferat să treacă la un motor de 2.0 litri turbo, o soluţie un pic ciudată în epoca în care toată lumea preferă curentul downsize şi produce motoare de capacităţi cilindrice din ce în ce mai mici.
Lăsând la o parte latura fiscală, motorul de doi litri este poate cel mai matur propulsor pus vreodată pe un Mini. Dă senzaţia că are resurse suficiente pentru orice, dar poate fi operat şi la viteze de oraş fără ca consumul să te sperie prea tare. Datorită faptului că avem cuplu motor mare încă din partea de jos a turometrului, acest lucru îi dă suficient zvâc şi la turaţii mici.
Exemplarul testat de noi a venit echipat şi cu o cutie de viteze automată cu şase trepte similară cu cele de pe modelele BMW. Treptele pot fi schimbate automat în mod Normal sau Sport, iar pentru cei care preferă puţină acţiune există şi mod manual comandat prin intermediul levierului sau al clapetelor de pe volan. Rapoartele se schimbă fulgerător mai ales în modul Sport, iar cutia este recomandată mai ales dacă avem de gând să folosim maşina mai mult în traficul urban.
Interesant este că Mini a reuşit să transforme modelul Cooper S. Nu mai este o maşinărie extremă dedicată doar celor care doreau senzaţii tari. Datorită sistemului Mini Driving Modes, Cooper S are acum trei personalităţi: Green, Mid şi Sport. Avem de ales astfel între un Cooper S anemic şi ecologic, unul relativ normal şi unul nebun, care urlă şi trosneşte cu acceleraţia la fund.
Minunatia aia de reclama video ford, aterizeaza perfect peste poze, minunat, felicitari, galeria voastra nu poate fi vizualizata civilizat.