Interior
Cel mai important lucru cu care am rămas după testul cu Mercedes-Benz ML este faptul că modelului german dă dovadă de o atenţie remarcabilă la detalii. Finisajele sunt de top, iar confortul pasagerilor este pe primul loc. Pielea e piele, aluminiul este aluminiu, iar lemnul este lemn.
Senzaţia de spaţiu este prezentă indiferent de locul pe care-l alegi la bordul lui ML, existând suficient loc pentru capetele, umerii şi genunchii celor cinci pasageri.
Locurile din faţă sunt confortabile şi oferă un suport reglabil al susţinerii laterale. Pe deasupra, modelul testat de noi beneficia de răcire şi încălzire în scaune, alături de un sistem de masaj cu patru moduri diferite de funcţionare. Acesta a fost vârul elementelor care care m-au făcut să mă simt răsfăţat la bordul lui ML, în plus faţă de lucrurile cu care m-am obişnuit de la celelalte modele premium, cum ar fi pielea de pe bord şi celelalte elemente care arată atenţia constructorilor pentru clienţi.
Această atenţie la detalii m-a fascinat în cazul lui ML. Avem materiale moi peste tot, inclusiv în torpedou, cotieră şi chiar în portbagaj. Vedeţi voi, fotografia portbagajului prezintă o mochetă neagră pufoasă, plăcută la atingere, dar care este la fel de uşor de murdărit şi stricat dacă nu sunteţi atenţi. Volumul portbagajului este de 690 de litri, al doilea din segment după Audi Q7.
Însă nu toate lucrurile de la bordul lui Mercedes-Benz ML m-au cucerit, unele detalii de pe maşina testată fiind gândite uşor strâmb. Sunt, însă, elemente de personalizare la care puteţi să reunţaţi uşor.
De exemplu, nu mi-a placut faptul că maşina avea covoraşe din material textil, care se vor murdări de fiecare dată când vei coborî în noroi, zăpadă şi mai ales în minunatul amestec al celor două elemente. De asemenea, nu mi-a plăcut amestecul de piele şi lemn lucios de pe volan. Din două motive. În primul rând, aderenţa mâinilor pe coroana volanului e complet diferită la manevrele de virare, ceea ce ar putea duce la momente în care volanul alunecă şi scapă din control în anumite situaţii. Apoi, pentru că cele două zone aveau întotdeauna temperaturi diferite, ceea ce însemna o senzaţie de disconfort la fiecare bracare a volanului, a cărei valoare creşte exponenţial în funcţie de cât de ”extremă” este temperatura exterioară.
As mai adauga la "nu ne-a placut" si lipsa unui motor diesel de peste 300 de cai. Eu cunosc personal pe cineva care vroia noul ML, dar si-a luat X5 4.0d, tocmai din cauza motorului.