Tinuta de drum
Clişeul iubitorilor de maşini premium spune că Mercedes-Benz produce automobile orientate spre confort, iar E-Klasse Coupe nu face decât să întărească această idee. Modelul prezintă un comportament rutier corect şi matur, cu o uşoară tentă supraviratoare în situaţiile cu aderenţă scăzută. Această tendinţă este însă corectată rapid de sistemul de control al stabilităţii, care se dovedeşte a fi mai atent decât un părinte panicos cu un nou-născut.
Spre deosebire de alte modele din segment, cum ar fi cele ale producătorului din Munchen, comutatorul de pe consola centrală care ne permite să schimbăm între diferite potenţiale moduri ale suspensiei şi direcţiei lipseşte în cazul modelului Mercedes-Benz. Aşadar, avem o singură setare pentru suspensie şi direcţie, valabilă tot timpul.
În compensaţie, exemplarul testat beneficia de pachetul sport AMG, care include suspensia sport Agility Control şi direcţia parametrică de la Mercedes-Benz. Iar sistemul de direcţie este ireproşabil, oferind o demultiplicare variabilă după necesităţi, combinată cu o manevrare fără efort, dar cu un nivel corect al informaţiilor directe oferite celui de la volan. Suspensia sport se comportă bine, ruliul caroseriei fiind aproape insesizabil, chit că termanul "sport" este uşor exagerat când vorbim de Mercedes-Benz. E mai degrabă un "Confort Plus" spre "Sport", ceea ce nu e neapărat rău în condiţiile asfaltului de pe şoselele româneşti.
Secretul suspensiei este un mix de amortizoare şi arcuri tradiţionale cărora li s-a adăugat un sistem de diminuare a şocurilor în funcţie de cursă. Practic, modulul funcţional al sistemului de amortizare selectivă este capabil să reducă nivelul amortizării în trepte de +/- 10 mm.
O masina interesanta, dar care nu mi-as cumpara-o. Ce rost are un E klasse coupe? E klasse e o masina din clasa mare, creata special pentru comfortul pasagerilor, pentru manageri, pentru oameni cu statut. Mie versiunea coupe nu-mi inspira nimic, nu-i nici cal nici magar. De obicei un coupe se asociaza cu o masina cu un caracter mai sportiv, dar masina asta nu prea are legatura cu acea zona a sportivelor. Dupa parerea mea, clasa C coupe era de ajuns.