Siguranta
EuroNCAP a testat E-Klasse sedan în 2010 şi i-a acordat cinci stele de siguranţă. Modelul a fost încă de pe atunci lăudat pentru sistemele de siguranţă Pre-Safe şi Pre-Safe Brake. Primul dintre ele pregăteşte sistemul de frânare, centurile de siguranţă şi chiar scaunele (prin reglare pentru siguranţă maximă în caz de impact) de un impact atunci când senzorii detectează o asemenea acţiune iminentă. Sistemul Pre-Safe merge atât de departe încât închide trapa şi geamurile laterale în cazul unui impact pentru a evita potenţialele leziuni cauzate de obiectele care ar putea intra în habitaclu.
Versiunea Coupe a lui E-Klasse primeşte, la fel ca fraţii săi sedan, cinci stele de siguranţă. Pentru protecţia pietonilor, modelul este echipat cu o capotă activă, oferită gratuit (după cum ne arată fişa tehnică a maşinii), care este ridicată pirotehnic din balamale cu câţiva milimetri în cazul impactului cu un pieton pentru a-i reduce acestuia leziunile cauzate de lovirea dură a capotei.
-
Emanuel, marţi, 10.12.2013 11:46
Imi pare rau, dar incadrarea masinii este facuta gresit... Seria 6 sau XK nu vor concura niciodata cu acest E-Klasse Coupe. Seria 6 este cu 20cm mai lung si cu 10 mai lat, ca sa nu mai aduc aminte de platforma folosita de E Coupe (fiind de fapt un C cu design de E)... Si ce sa mai spun de pret? Pot spune ca Mercedes are practic doua oferte in acelasi segment (concurand cu Seria 4 si A5 Coupe), doar interpretarea in materie de design fiind diferita. Totusi, E are acces si la o gama de motorizari mai performante, C-ul avand rezervate motorizarile "entry-level" (exceptie variantele AMG)...
-
Sebastian, marţi, 10.12.2013 12:12
@Emanuel Diferenţa de lungime dintre E-Klasse Coupe şi Seria 6 este cauzată de platforma de C-Klasse, după cum poţi observa dacă vei compara ampatamentul unui C-Klasse Coupe cu cel al modelului care face subiectul acestui test. Trecând peste diferenţa în materie de dimensiuni, modelul este încadrat în segmentul E, cunoscut şi sub numele de ”clasa mare”, în timp ce modelul C-Klasse Coupe şi echivalentul său din gama BMW, Seria 4 Coupe, sunt încadrate în segmentul D, cunoscut şi drept ”clasa medie”. Această încadrare contează mai mult decât dimensiunea, cu toate că şi cea din urmă contează. Da, sunt parţial de acord cu tine la partea cu oferta, dar e o chestie temporară, până la apariţia următoarei generaţii E Coupe, de la care ne putem aştepta să fie mai mare şi să aibă plaformă de W213, nu de W205.
-
Scorpionul.negru, marţi, 10.12.2013 12:32
@Dinu Ai si tu dreptate. Dar uite cum arata versiunea coupe si cum arata sedanul !! E infinit mai frumos ca berlina. Mercedes a stiut mereu sa fabrice coupe-uri frumoase si luxoase. BMW in schimb se pricepe la berline. Nici S class nu l-as cumpara limuzina ci coupe (cand o sa apara o sa fie cel mai elegant GT de pe piata) asa cum CL a fost si inca este o masina dupa care intorci capul si il admiri chiar daca are niste ani de la aparitie. Dupa un S din perioada aia nu prea te mai uiti ! Pt. mine Mercedes inseamna COUPE. Totusi 70 si ceva de mii mi se pare cam mult. Cu 50 de mii cred ca se poate configura unul suficient de bine dotat.
-
Emanuel, marţi, 10.12.2013 12:34
@Sebastian Incadrarea in segmentul E o face doar denumirea... ampatamentul este absolut identic cu cel de pe Seria 3 Coupe dar si cu cel al C Coupe (2760mm), Seria 4 Coupe oferind ceva in plus la acest capitol (2810mm)... Inclusiv platforma, asa cum singur afirmi, se bazeaza pe cea a clasei C... Ca o parere personala, cred ca Mercedes a considerat ca designul de atunci al clasei C nu este cea mai fericita (in conditiile in care Audi prezenta un A5 superb...), astfel ca liniile E-ului au fost o solutie de compromis, chiar cu riscul de a crea confuzie... Pana la aparitia viitoarei clase E Coupe, discutam despre prezenta asociere comparativa... Imi mentin parerea: clientii de Mercedes Coupe in segmentul mediu se impart dupa gusturi in materie de design, poate cu un plus in materie de finisaje pentru E... Dar nu mai mult de atat.
-
Sebastian, marţi, 10.12.2013 12:54
@Emanuel De acord cu tine, dar pe lângă denumire are în plus o serie de dotări, o gamă de motorizări situată în paleta superioară a constructorului şi finisaje la un alt nivel. Dacă mă întrebi pe mine, se califică la segmentul E. Îmi pare rău că nu pot să-ţi dau link cu felul în care se simţea pielea de pe bord şi cum se simţeau la atingere materialele de la interior.
-
Emanuel, marţi, 10.12.2013 13:11
@Sebastian Poti sta linistit cu link-ul, am testat un E500 Coupe acum vreo 2-3 ani, si intr-adevar finisajele sunt la un nivel superior. Dar nu suficient sa il incadreze in segmentul E... si aici ma refer la gabarit, nu la posibilitatea de a-l accesoriza.
-
Flaviu C, marţi, 10.12.2013 13:36
a5 nu are ce cauta in comparatie cu seria 6. chiar daca E poate fi incadrat ca ambele. E-ul coupe este mai lat decat C-ul coupe, sta mai bine pe drum, si este mult mai confortabil . un E coupe ce-ar impartii aceeasi platforma cu E-ul limuzina ar fi prea mare...s-ar baga peste CL un pic mai mult decat e cazul .
-
yo, marţi, 10.12.2013 13:38
modelultestat=10logane
-
fane, marţi, 10.12.2013 13:51
@yo ai gresit !! Un Logan =70.000 Euro. Cate au cumparat cei de la Politie?
-
dan_grc, marţi, 10.12.2013 17:55
Daca E coupe poate fi considerat la limita in segmentul E, adica la clasa mare, cu toate ca se bazeaza pe platforma de clasa C, dar are ampatament marit, interior preluat de la E, Audi A5 chiar nu are ce cauta la clasa mare, este varianta coupe a lui Audi A4, Audi nu are concurent pt aceasta clasa, asta daca nu cumva A4 concureaza cu seria 5 dupa aceleasi criterii, deci concurent pt A5 este fara indoiala seria 4, sau fosta serie 3 coupe. Asadar la coupe clasa mare, singurul model care se inscrie 100% in aceasta clasa, dintre cele enumerate, este seria 6 si de la Mercedes este SL, un adevarat coupe de clasa mare, chiar daca este oferit doar in varianta coupe cabrio, E coupe este la limita, un model mai mare pe baza altuia de clasa medie.
-
-escu, marţi, 10.12.2013 21:22
masina de manelist
-
unckle, marţi, 10.12.2013 22:52
@escu - îi pornește dizelu' de bulgărica la -5grade lu' taicăt-o?
-
Ghionea, miercuri, 11.12.2013 02:06
Baieti, sa nu o mai lungim. Eu zic ca nu se compara cu un seshar dizel si trapa si xdraiv.
-
solo, miercuri, 11.12.2013 10:08
Competitorul pentru seria 6 va veni la anul, si va fi o versiune coupe a S class-ului.
-
unckle, miercuri, 11.12.2013 17:31
@solo - tu te referi la urmasul lui CL ... iar CL nu are concurent (chiar daca am putea incadra si alte masini, judecand dimensiunile).
-
Scorpionul.negru, miercuri, 11.12.2013 19:03
@unckle CL se compara cu Bentley Continental GT....deci avea si are un concurent pe masura. Seria 6 nu se ridica la nivelul lui. Acum eu zic ca e suficient de bun si 6 ca sa se poata 'duela' cu viitorul S class coupe / cabrio chiar daca nu o sa castige lupta !
-
dan_grc, miercuri, 11.12.2013 19:44
Bmw nu are coupe in clasa de lux, asa comparatii intre modele din clase diferite se pot face la nesfarsit, seria 6 nu concureaza cu CL sau cu viitorul S coupe, de fapt Bmw are cea mai clara delimitare a coupe-urilor, care sunt in prezent trei mari si late: noul seria 2- clasa compacta, seria 4-clasa medie, seria 6-clasa mare, este foarte simplu, acolo unde exista modele situate intre clase inteleg sa se forteze anumite comparatii, dar unde sunt lucrurile clare, adica A5 este la clasa medie si concureaza de dimineata pana seara cu seria 4, chiar si noaptea, haideti sa nu inventam concurenti pt unii sau pt altii, asta e valabil si pt domnul Sebastian Toma.
-
Vlad08, joi, 12.12.2013 17:45
E classe coupe nu are rivali directi dupa parerea mea,cel putin nu la bmw sau audi,numai in cazul in care bmw ar avea varianta de seria 5 coupe sau audi varianta de a6 coupe. Seria 6 e cu mult mai sus de E class coupe iar A5 mult mai jos.Concurenta inseamna ca modelele sa porneasca in varianta de baza,cam de la acelasi pret cu diferente de 2000-3000 de euro ori cele trei modele amintite,respectiv E coupe,A5 si seria 6 au preturi total diferite care se adreseaza unui public total diferit. Mercedes vrea sa fie diferit in ceea ce priveste coupe-urile sale.Dupa parerea mea,nici CL-ul nu a avut concurenti directi,numai in varianta AMG ajungea la acelasi pret cu un Bentley Continental GT,sa zicem.S-ar putea sa sara un pas cu noul S coupe,dar cred ca va avea in continuare o clasa doar a sa.
O masina interesanta, dar care nu mi-as cumpara-o. Ce rost are un E klasse coupe? E klasse e o masina din clasa mare, creata special pentru comfortul pasagerilor, pentru manageri, pentru oameni cu statut. Mie versiunea coupe nu-mi inspira nimic, nu-i nici cal nici magar. De obicei un coupe se asociaza cu o masina cu un caracter mai sportiv, dar masina asta nu prea are legatura cu acea zona a sportivelor. Dupa parerea mea, clasa C coupe era de ajuns.