Mazda 3

Motor / Transmisie

3.5
Piaţa compactelor cu motoare diesel de 1.6 litri este destul de aglomerată. Fie că vorbim de Ford, Renault, Volkswagen, Fiat, Hyundai, Kia, Peugeot sau Citroen, toţi constructorii au început downsizing-ul motoarelor diesel. Fiindcă acestea erau deja supraalimentate, aplicarea unei alte turbine nu era o soluţie, aşa că inginerii au găsit diferite metode de "ecologizare" a propulsoarelor diesel de cilindree mică. Să trecem la agregatul lui Mazda3: 1.560 centimetri cubi, 116 CP la 3.600 rpm şi un cuplu motor maxim de 270 Nm atins încă de la 1.750 rpm. În ceea ce priveşte nivelul de putere, rivalii de la Fiat au un propulsor mai puternic, în timp ce Ford are un propulsor aproape identic în specificaţii, amintind de parteneriatul îndelungat dintre cei doi constructori. Unitatea este cuplată unei transmisii manuale cu şase trepte şi angrenează roţile din faţă. Cutia de viteze are o timonerie foarte precisă, iar cursa levierului este destul de scurtă. Încă de la acest aspect, Mazda3 te încurajează să conduci sportiv. Reprizele motorului sunt bune având în vedere nivelul de putere oferit, deşi diesel-ul de pe Focus se descurcă mai bine la acest capitol, iar cel de pe Golf este şi mai elastic. În plus, nemţii de la Volkswagen au reuşit să etajeze cutia de viteze mai bine decât japonezii de la Mazda, permiţând conducerea doar pe plaja de cuplu maxim fără prea mult efort. Cu toate acestea, cutia celor de la Mazda nu este etajată aiurea, comportamentul său fiind mai mult decât potrivit pentru ceea ce se vrea de la această compactă. Spre exemplu, în cea de-a şasea treaptă, turometrul afişează 2.250 de rotaţii pe minut la rularea cu o viteză de 120 km/h. Turaţia este suficient de mică pentru a oferi un nivel rezonabil al consumului de carburant, dar suficient de ridicată pentru a permite răspunsul rapid la apăsarea pedalei de acceleraţie atunci când este cazul. Pentru reprizele 80-120 km/h, vă puteţi folosi cu brio de treapta a cincea, deşi treapta a patra este cea mai bună pentru rezultate rapide. Pe scurt, motorul CD116 "stă" bine la dinamică. Iar specificaţiile tehnice şi practica ne-au arătat că este destul de economic. În schimb, există un aspect tulburător la acest propulsor. Problema nu este nouă în industrie, fiind o caracteristică a diesel-urilor, dar asta nu înseamnă că nu se poate remedia. Trebuie să vrei. Vorbim de vibraţii şi de zgomot. Dacă nivelul de decibeli emis de această unitate nu este mai mare decât la un TDI Pompe Duze, spre exemplu, vibraţiile surclasează generaţia precedentă de TDI-uri şi multe alte motoare diesel actuale. La ralanti, dacă lăsaţi o sticlă de apă plată în suportul de pahar de la interior, veţi observa cum se mişcă apa din recipient de parcă ar fi în timpul unui cutremur. Vibraţiile respective ar fi fost tolerate dacă modelul avea un preţ mai mic, dar având în vedere nivelul la care ţinteşte Mazda cu acest preţ, deja vorbim de un dezavataj.
  • Cristi, vineri, 15.04.2011 15:45
    @fotograf

    Cum spunea un comentariu la fotografiile facute cu BMW 650i Cabrio, am inteles ca aveti fotograf si stie sa se joace cu photoshopul. Dar ar trebui sa va limitati imaginatia la lucruri le de bun simt. Incercarile de a face arta dintr-o fotografie cu o masina e un pic prea mult. Dramatizare, peisaj cu incarcare emotionala, sunt teme care nu se cauta pe un site auto. La fel cum nu folosesti un WordArt intr-un document decent, la fel asteptam mai multa seriozitate din pozele voastre. Multumim...

  • andy, vineri, 15.04.2011 16:09
    mazda era foarte scumpe si consuma mare de benzina

    nemultumiri serviciul mazda...si asteptam vand !

  • Ciprian Mihai, vineri, 15.04.2011 16:25
    @Cristi

    Cristi inteleg ce vrei sa zici dar atunci am fi ca oricare alt site auto , cu niste poze simple , si atunci daca am fi toti la fel ar fi urat, asa ca arta este interpetabila din punct de vedere estetic personal . cat de stiut sa ma joc in photoshop nu cred ca ma joc - pozele astea sunt facute cu multe filtre pe aparat, deci nu photoshop

  • baboon, vineri, 15.04.2011 16:43
    @andy

    cum?

  • io, vineri, 15.04.2011 17:35
    @Ciprian Mihai

    Cerul cred ca se putea ceva mai albastu,nu mov,Cristi are dreptate.

  • Cristi, vineri, 15.04.2011 17:41
    @Ciprian Mihai

    Nu as vrea sa incep o polemica despre fotografie. Nu e locul potrivit. N-am zis de simplu. Spun ca unele lucruri sunt doar exagerate si ne la locul lor. Nu reinventarea fotografiei auto este solutia. Filtre si efecte le aplici cand vrei sa exprimi ceva artistic...si nu cand subiectul principal este masina. M-am referit doar la balanta intre ce simte artistul si cum arata masina defapt. In fine. Poate ca trebuia sa ma abtin si la setul acesta. Dar oricum apreciez calitatea pozelor si straduinta sedintei foto, fata de mizerile publicate cu sandero facelift facute cu un telefon.

  • adrian, vineri, 15.04.2011 17:45

    filtrul ala degrade nu strica deloc, iar compozitiile mi se par forte misto!

  • Cristi, vineri, 15.04.2011 17:46
    @Ciprian Mihai

    Referitor la diferentierea de alt siteuri auto. Sper din tot sufletul ca nu calitatea pozelor sa devanseze Automarket de restul siteurilor auto. Chestie veche cu forma si fondul... P.S.Imi cer scuze de spamul creat...

  • zarnesteanu, vineri, 15.04.2011 20:00
    Nimic schimbat

    Acelasi ranjet de broasca proasta. Sper s-o tina tot asa. De fiecare data cand vad cate una pe drum, e ca si cum proprietarul are o pata mare pe pantaloni drept in fata dar el paseste mandru pe strada crezandu-se cel mai bine imbracat.

  • willow, vineri, 15.04.2011 20:33
    Nu critica daca nu trebuie

    @Cristi, crezi ca celor de la Automarket nu le-ar fi fost mai simplu sa tranteasca niste foto uzuale? Eu cred ca da! Din fericire baietii de la Automarket nu numai ca pun niste poze foarte bune, dar mai scriu si bine ceea ce scriu (intotdeauna mi-a placut cum integreaza carcetrsticile uinui model in contextul celorlalte modele concurente aflate pe piata). Baieti faceti o treaba excelenta si tineti-o tot asa!

  • octav71, sâmbătă, 16.04.2011 00:06

    Nu imi dau cu parerea despre masina pentru ca as fi subiectiv. Am una si am facut drive-test cu versiunea aceasta. O singura precizare: suspensia pe spate este multi-link setat sport, de care se poate spune orice numai ca simpla nu este. Intr-un domeniu in care inca sunt producatori care folosesc brate trase cu bare de torsiune. Pretul este mare intr-adevar, dar este produsa la Hiroshima nu prin Europa.

  • taz, sâmbătă, 16.04.2011 07:33

    "Facelift-ul lui Mazda3 nu a venit cu foarte multe modificări estetice, dar modelul nipon arăta oricum destul de bine..." Modificarile sunt atat de subtile pentru ca nu exista. Nu este vorba de nici un facelift, ci doar de modificari la motor. Mazda 3 facelift a fost prezentata in februarie la Toronto si va fi lansata pe piata in toamna, odata cu primul motor Skyactiv. In rest articolul e bun.

  • adi, sâmbătă, 16.04.2011 09:59
    Despre Poze

    Tind sa-i dau mai multa dreptate lui @Cristi decat lui @Ciprian Mihai, in trecut au mai fost folosite astfel de fotografii pentru prezentarea masinilor si de atunci si pana astazi nu am mai avut comentarii legate de poze. Astazi insa am revenit :) Ciprian, eu apreciez atat munca, cat si calitatea fotografiilor, Phototshop sau nu, Filtre sau nu, asa cum am mai spus-o si in trecut, a imbina acest tip de fotografie cu astfel de subiecte nu este cel mai potrivit armistitiu. Nu te critic deloc, numai ca eu ca si cititor de site, prefer sa vad masina in formele sale reale, sa imi pot aduce aminte din pozele facute de tine de aceasta masina si ce mi-a placut la ea. Daca stau bine sa imi aduc aminte...au mai fost fotografii cu acest gen de efect/filtru si sincer sa fiu stii ce imi aduc aminte din acele poze? Ca era niste poze "pe mov/galben...etc" sau o alta culoare. Masina si formele ei nu mi le mai aduc aminte. Pana la urma Automarket este un site auto iar calitatea fotografiilor depinde de fotograf, este foarte corect! Dar daca si fotograful si-ar limita creativitatea la linia subiectului si la scopul fotografiei, ar iesi un lucru mult mai bun! parerea mea. Cum se va diferentia Automarket de alte site-uri auto prin poze? SIMPLU! Fa poze asa cum stii tu sa faci si totul va fi bine! Recomandarea mea: pastreaza calitatea, mergi pe simplism, imbina emotionalul si creativitatea cu astfel de subiecti in limitele de jos. Pe aceasta cale iti recomand un album audio care sigur iti va placea atunci cand tragi poze in studio, "Keb Mo' - Keep it simple" bafta baieti

  • adi, sâmbătă, 16.04.2011 10:02
    am mancat un "u" :)

    autocorectie: "Ca erau niste poze"

  • Semtex, sâmbătă, 16.04.2011 12:38
    @zarnasteanu

    "Masinile nemtesti este viata mea... alceva nu se egziste la mine" - parca asta spune zarnasteanu pe care orice masina japoneza il calca pe nervi...calmeaza-te zarnastene...

  • stresss, vineri, 26.08.2011 19:06
    mazda 3 2011

    salut tuturor..in iunie mi-am luat o mazda 3 berlina 1.6 diesel 116 cai..imi poate spune cineva ce companie monteaza motoare pe mazda in europa?la R.A.R mi sa spus ca are motor peugeot...pe un site din italia(tara de unde am cumparat-o) am gasit comm ca are acelasi motor care il are minicooper...

  • CRISTI L., vineri, 27.01.2012 23:45
    MAZDA 3 TX SPORT benzina 1,6 l

    Vorbiti aiurea toti. Am aceasta mazda de 1 an. 25.000 km Masina e beton la toate capitolele : demaraj, stabilitate, eleganta, materiale , are tot ce vrei. Consumul la e de 4,5 la drum intins la 2500 turatii si 7 la 140 km/ora ce mai vrei ? Incearca sa iei un golf sau alte masini cu aceleasi dotari si vezi pretul. pe putin ajungi la 35- 40.000 euro.Spu asta pt ca am cautat destul sa pot face aceasta comparatie . masina merita toti banii ! 25.000 euro ..Asa spune vulpea cand nu ajunge la struguri

  • stefan, miercuri, 01.02.2012 09:58
    mazda 3 facelift 2l, i-stop, TX Plus

    Salutare tuturor, imi puteti furniza mai mult informatii despre mazda 3 facelift insa cu motorul pe benzina cel de 2l? (are 150 cp) - cum e consumul de combustibil raportat la performatele masinii si la pretul ei?Oare mai merita in ziua de azi sa iei diesel, inconditiile in care dai mai mult la achizitie, la service si pretul pe litru e mai mare la diesel? (pe an eu fac undeva pe la 15.000km).Multumesc!