Motor / Transmisie
Piaţa compactelor cu motoare diesel de 1.6 litri este destul de aglomerată. Fie că vorbim de Ford, Renault, Volkswagen, Fiat, Hyundai, Kia, Peugeot sau Citroen, toţi constructorii au început downsizing-ul motoarelor diesel. Fiindcă acestea erau deja supraalimentate, aplicarea unei alte turbine nu era o soluţie, aşa că inginerii au găsit diferite metode de "ecologizare" a propulsoarelor diesel de cilindree mică.
Să trecem la agregatul lui Mazda3: 1.560 centimetri cubi, 116 CP la 3.600 rpm şi un cuplu motor maxim de 270 Nm atins încă de la 1.750 rpm. În ceea ce priveşte nivelul de putere, rivalii de la Fiat au un propulsor mai puternic, în timp ce Ford are un propulsor aproape identic în specificaţii, amintind de parteneriatul îndelungat dintre cei doi constructori.
Unitatea este cuplată unei transmisii manuale cu şase trepte şi angrenează roţile din faţă. Cutia de viteze are o timonerie foarte precisă, iar cursa levierului este destul de scurtă. Încă de la acest aspect, Mazda3 te încurajează să conduci sportiv. Reprizele motorului sunt bune având în vedere nivelul de putere oferit, deşi diesel-ul de pe Focus se descurcă mai bine la acest capitol, iar cel de pe Golf este şi mai elastic. În plus, nemţii de la Volkswagen au reuşit să etajeze cutia de viteze mai bine decât japonezii de la Mazda, permiţând conducerea doar pe plaja de cuplu maxim fără prea mult efort. Cu toate acestea, cutia celor de la Mazda nu este etajată aiurea, comportamentul său fiind mai mult decât potrivit pentru ceea ce se vrea de la această compactă. Spre exemplu, în cea de-a şasea treaptă, turometrul afişează 2.250 de rotaţii pe minut la rularea cu o viteză de 120 km/h. Turaţia este suficient de mică pentru a oferi un nivel rezonabil al consumului de carburant, dar suficient de ridicată pentru a permite răspunsul rapid la apăsarea pedalei de acceleraţie atunci când este cazul.
Pentru reprizele 80-120 km/h, vă puteţi folosi cu brio de treapta a cincea, deşi treapta a patra este cea mai bună pentru rezultate rapide. Pe scurt, motorul CD116 "stă" bine la dinamică. Iar specificaţiile tehnice şi practica ne-au arătat că este destul de economic. În schimb, există un aspect tulburător la acest propulsor. Problema nu este nouă în industrie, fiind o caracteristică a diesel-urilor, dar asta nu înseamnă că nu se poate remedia. Trebuie să vrei. Vorbim de vibraţii şi de zgomot. Dacă nivelul de decibeli emis de această unitate nu este mai mare decât la un TDI Pompe Duze, spre exemplu, vibraţiile surclasează generaţia precedentă de TDI-uri şi multe alte motoare diesel actuale. La ralanti, dacă lăsaţi o sticlă de apă plată în suportul de pahar de la interior, veţi observa cum se mişcă apa din recipient de parcă ar fi în timpul unui cutremur. Vibraţiile respective ar fi fost tolerate dacă modelul avea un preţ mai mic, dar având în vedere nivelul la care ţinteşte Mazda cu acest preţ, deja vorbim de un dezavataj.
Cum spunea un comentariu la fotografiile facute cu BMW 650i Cabrio, am inteles ca aveti fotograf si stie sa se joace cu photoshopul. Dar ar trebui sa va limitati imaginatia la lucruri le de bun simt. Incercarile de a face arta dintr-o fotografie cu o masina e un pic prea mult. Dramatizare, peisaj cu incarcare emotionala, sunt teme care nu se cauta pe un site auto. La fel cum nu folosesti un WordArt intr-un document decent, la fel asteptam mai multa seriozitate din pozele voastre. Multumim...