Mazda 2

Calitate / Pret

3.5
Mazda2 se vinde în România cu un preţ de pornire de 12.090 de euro cu TVA, în versiunea 1.3i de 75 de cai putere. Versiunea testată de noi, cea de 84 de cai putere şi nivel de echipare intermediar TE, pleacă de la 13.090 de euro cu TVA, un preţ abordabil de cei care îşi doresc o maşină diferită de cele din marea masă. Ceilalţi rivali au un preţ de pornire mai mic, dar oferă motoare cu o putere mai mică şi un nivel de echipare inferior. Începem cu Polo, o referinţă în segment, care pleacă de la 11.202 euro, însă ajunge la 13.527 de euro în versiunea 1.4 MPI de 85 de cai şi nivel de echipare Comfortline, apropiat celui TE de la Mazda. Trecem apoi la Mitsubishi Colt, care costă 12.896 de euro în versiunea 1.3 de 95 cai putere şi nivel de echipare superior, Intense&Safety. Toyota Yaris vine cu un motor de 1.3 litri şi 101 cai putere, care ajunge să coste 13.945 de euro cu TVA atunci când este asociat nivelului de echipare intermediar, Luna. Văzut ca un best-seller european al segmentului, Ford Fiesta are un preţ de 13.750 de euro în versiunea cu motor de 1.25 litri şi nivel de echipare Titanium. Opel Corsa poate fi considerat o soluţie mult mai ieftină decât japoneza noastră, unitatea Twinport de 1.2 litri şi 85 de cai putere, în varianta Enjoy, fiind evaluată la doar 12.175 de euro. Renault Clio rămâne însă chilipirul segmentului, chiar dacă oferă cu 10 cai putere în minus. Unitatea de 1.2 litri 16 valve, cu cel mai înalt nivel de echipare, ajunge să coste doar 11.800 de euro. Aşadar, Mazda 2 poate părea o opţiune piperată la prima vedere, însă dacă ne uităm la motorizările intermediare şi la echiparea sa ajungem la un echilibru bun în segment.
  • odo1946, joi, 28.04.2011 16:51
    mazda 2/test drive

    De ce sunt uitate,mereu,in comparatii,Honda Jazz si Subaru Trezia????Ele nu fac parte din aceeasi categorie???!!!

  • Praf in ochi, vineri, 29.04.2011 09:18
    Mazda

    Ori Fiat Punto ? Pomeniti de Corsa , dar ptr voi Punto nu exista ? Chit ca pe Corsa exista motorizari Fiat ? Coleg de-al meu a dus un Punto 2 pana la 190 000 km fara nici o problema majora....In plus , acel consum de diesel de 5,3 % nu este mare lucru daca se merge pe o sosea in palier cu viteze legale . Personal , in aceste conditii am scos un consum de 5,7 cu un Fiat Stilo 1,8 16V (130000 km la bord) . Ptr o masina din clasa mica , cel mai important cred ca este consumul urban , deoarece este mediul ptr care a fost conceputa a fi utilizata in mod curent . Am condus o mazda2 din 2009 si pot spune ca la viteze mari ( >130kmh ) masina nu prea are vlaga la depasiri , in plus stabilitatea este discutabila. Nu as recomanda-o decat ptr utilizari urbane .

  • m2, vineri, 29.04.2011 15:31
    pt praf in ochi

    Am o Mazda 2 din 2008, cu care am mers destul de mult in afara orasului (inclusiv 2 drumuri Bucuresti-Arad). Destul de comfortabila, si foarte placuta la drum lung. Dupa cum ai citit si in test, motorul incepe sa prinda viata dupa 3000 de ture, caracteristica a motoarelor aspirate. Am depasit fara probleme de fiecare data, motorul "trage" mai mult decat decent la turatii mari. Nu stiu de unde ai tras concluzia cu stabilitatea, nu are absolut nicio problema si nu am avut niciodata sentimentul de nesiguranta, nici macar la 170 km/h.

  • Praf in ochi, vineri, 29.04.2011 23:38
    Mazda

    @m2.....depinde cu ce o compari. Eu am mers doar ocazional si am comparat-o cu un Fiat GP/1,4 aspirat si cu un Polo 1,2 TSI (105CP) Am o anumita curba in afara orasului pe care "testez" orice masina imi pica in mana....äcea curba am atacat-o cu Polo 1,2 avand o viteza cu peste 20 kmh comparativ cu Mazda2 . Nu sta prea bine pe curbe la viteza . Trebuie sa reduci destul de mult viteza de intrare ! Pe linie dreapta si Olcitul avea stabilitate . De asemenea , ma refer la depasiri efectuate din scurt si in rampa , unde cuplu mic nu o prea ajuta nici daca sari de 5000 de rpm. Nu am vazut diagrama de cuplu si putere ale acestui motor , dar mai mult ca sigur ca acea putere de 86 CP atinsa undeva la capatul maxim de turatie ( si pe o plaja scurta) a fost realizata in detrimentul plajei de cuplu care astfel a fost scurtata . In plus , cutia a fost etajata scurt la primele trei trepte (logic , datorita clasei din care face parte ) , astfel ca a IV a si a V a au fost lungite prea mult . Ori , nu depasesti cu un astfel de motoras la peste 120 kmh in treapta a treia ! Raman la parerea mea ca acest model face toti banii , dar in regim urban. Oricum , s-o stapanesti sanatos fiind o masina buna si fiabila ! Cu respect ....

  • costel, marţi, 21.06.2016 23:57

    Eu caut (si nu gasesc) ceva care sa merite pretul de peste 13000 euro. Ma face sa cred ca Loganul e super, la banii pe care-i cere (sub 10000 euro). Pai, dai 13000 euro ca sa ce? Sa mergi in rucsacii astia pe care i-ati enumerat voi si in care incap niste pusti de 50 de kg per bucata? Care pusti nu-si iau cu ei decat ghiozdanele de la scoala (fara sandvisuri) si telefoanele mobile? Spatiu, nu. Pret, la mare nesimtire. Performanta, de Matiz. Siguranta, cam la noroc! Cineva tot spune, din cand in cand... i-ati, nene, o masina de 8000 euro SH de marca si mergi cu ea de te saturi. Probabil ca eu tot cautand masini care sa merite banii astia, tot o sa caut pana ne aduc ET niste carucioare zburatoare, la jumatate de pret fata de Mazda asta 2. Ca sa bagi atatia bani intr-o masina noua, cu tehnologie modesta, cu siguranta precara, fara confort la drum, trebuie sa fii nebun! Se stie ca orice tinichea isi pierde din pret in comparatie cu alt bun caruia-i creste valoare, precum vinului vechi. Ori, ai dat 13000 euro, la anul costa 11000, iar peste 5 ani o dai cu 4000, ca sa scapi de ea. Unde-i afacerea? "Chilipirul" asta l-ai face daca a-i inchiria-o atunci cand ai nevoie sa pleci in excursie. Presupunand ca nu-ti permiti sa "poluezi" cu 7 la suta in oras, deci sa dai la pompa cam 2800-3000 euro anual, mai bine mergi cu abonament pe toate liniile in oras plus metrou si te costa 320 euro anual. Ca sa iesi in tara inchiriezi o masina pentru o saptamana sau doua de 5 ori pe an si-ti faci treaba cu max 1500 euro in decurs de 35 zile, in total cat timp colinzi tara (am socotit de 5 ori cate o saptamana, cu benzina cu tot, dupa o medie de 10000 km anual, in afara orasului). In plus, nu mai ai grija ei deloc, nevand parcari, emotii ca ti-o sparge sau ca ti-o fura, accidente mai dese etc. Economic, la jumatate de pret! Inseamna ca se face profit de catre dealeri sau de catre firme, la greu. De ce? Doar ca sa zic ca am masina de fita? Ma', da' ne cam luati de prosti, nu?!