Mazda 2

Interior

3.5
Dacă la nivel exterior Mazda a reuşit să mulţumească întotdeauna clientul aflat în căutarea unui design special, la interior, japonezii au fost ceva mai conservatori. Habitaclul păstrează un aer simplist, departe de cel jucăuş pe care îl afişează cel mai popular model al momentului, Fiesta. Pe lângă aerul monoton, materialele folosite de constructorul nipon te fac să ridici uşor din sprânceană. Plasticul este destul de tare şi neprietenos la atingere, cu o textură pe care nu vei zăbovi prea mult. Din fericire, finisajele şi pielea care îmbracă volanul şi mânerul schimbătorului salvează aparenţele şi contribuie la insuflarea unei senzaţii de calitate. Sobrietatea interiorului este tulburată de ornamentele din plastic gri ale prizelor de ventilaţie, ale volanului, ale portierelor şi ale schimbătorului, dar şi de instrumentele de bord, redesenate cu ocazia faceliftului. Din fericire pentru unii mai comozi, bordul este foarte simplu şi intuitiv, comenzile fiind uşor de accesat, fără a fi ascunse într-un amalgam de butoane. Scaunele, care au primit tapiţerie nouă, oferă o poziţie mai joasă la volan, pentru a crea senzaţia de sportivitate, însă nu fac compromisuri la nivelul confort, călătoriile pe distanţţe lungi fiind destul de plăcute. Spaţiul interior pare generos la prima vedere, însă trei pasageri se vor descurca destul de greu pe locurile din spate, atunci când vorbim de călătorii pe distanţe lungi. În portbagaj vor încăpea fără probleme bagajele a maxim trei persoane, capacitatea acestuia, de 250 de litri, fiind printre cele mai mici din segment, dar foarte aproape de valorile rivalilor. Doar Colt este departe de plutonul fruntaş.
  • odo1946, joi, 28.04.2011 16:51
    mazda 2/test drive

    De ce sunt uitate,mereu,in comparatii,Honda Jazz si Subaru Trezia????Ele nu fac parte din aceeasi categorie???!!!

  • Praf in ochi, vineri, 29.04.2011 09:18
    Mazda

    Ori Fiat Punto ? Pomeniti de Corsa , dar ptr voi Punto nu exista ? Chit ca pe Corsa exista motorizari Fiat ? Coleg de-al meu a dus un Punto 2 pana la 190 000 km fara nici o problema majora....In plus , acel consum de diesel de 5,3 % nu este mare lucru daca se merge pe o sosea in palier cu viteze legale . Personal , in aceste conditii am scos un consum de 5,7 cu un Fiat Stilo 1,8 16V (130000 km la bord) . Ptr o masina din clasa mica , cel mai important cred ca este consumul urban , deoarece este mediul ptr care a fost conceputa a fi utilizata in mod curent . Am condus o mazda2 din 2009 si pot spune ca la viteze mari ( >130kmh ) masina nu prea are vlaga la depasiri , in plus stabilitatea este discutabila. Nu as recomanda-o decat ptr utilizari urbane .

  • m2, vineri, 29.04.2011 15:31
    pt praf in ochi

    Am o Mazda 2 din 2008, cu care am mers destul de mult in afara orasului (inclusiv 2 drumuri Bucuresti-Arad). Destul de comfortabila, si foarte placuta la drum lung. Dupa cum ai citit si in test, motorul incepe sa prinda viata dupa 3000 de ture, caracteristica a motoarelor aspirate. Am depasit fara probleme de fiecare data, motorul "trage" mai mult decat decent la turatii mari. Nu stiu de unde ai tras concluzia cu stabilitatea, nu are absolut nicio problema si nu am avut niciodata sentimentul de nesiguranta, nici macar la 170 km/h.

  • Praf in ochi, vineri, 29.04.2011 23:38
    Mazda

    @m2.....depinde cu ce o compari. Eu am mers doar ocazional si am comparat-o cu un Fiat GP/1,4 aspirat si cu un Polo 1,2 TSI (105CP) Am o anumita curba in afara orasului pe care "testez" orice masina imi pica in mana....äcea curba am atacat-o cu Polo 1,2 avand o viteza cu peste 20 kmh comparativ cu Mazda2 . Nu sta prea bine pe curbe la viteza . Trebuie sa reduci destul de mult viteza de intrare ! Pe linie dreapta si Olcitul avea stabilitate . De asemenea , ma refer la depasiri efectuate din scurt si in rampa , unde cuplu mic nu o prea ajuta nici daca sari de 5000 de rpm. Nu am vazut diagrama de cuplu si putere ale acestui motor , dar mai mult ca sigur ca acea putere de 86 CP atinsa undeva la capatul maxim de turatie ( si pe o plaja scurta) a fost realizata in detrimentul plajei de cuplu care astfel a fost scurtata . In plus , cutia a fost etajata scurt la primele trei trepte (logic , datorita clasei din care face parte ) , astfel ca a IV a si a V a au fost lungite prea mult . Ori , nu depasesti cu un astfel de motoras la peste 120 kmh in treapta a treia ! Raman la parerea mea ca acest model face toti banii , dar in regim urban. Oricum , s-o stapanesti sanatos fiind o masina buna si fiabila ! Cu respect ....

  • costel, marţi, 21.06.2016 23:57

    Eu caut (si nu gasesc) ceva care sa merite pretul de peste 13000 euro. Ma face sa cred ca Loganul e super, la banii pe care-i cere (sub 10000 euro). Pai, dai 13000 euro ca sa ce? Sa mergi in rucsacii astia pe care i-ati enumerat voi si in care incap niste pusti de 50 de kg per bucata? Care pusti nu-si iau cu ei decat ghiozdanele de la scoala (fara sandvisuri) si telefoanele mobile? Spatiu, nu. Pret, la mare nesimtire. Performanta, de Matiz. Siguranta, cam la noroc! Cineva tot spune, din cand in cand... i-ati, nene, o masina de 8000 euro SH de marca si mergi cu ea de te saturi. Probabil ca eu tot cautand masini care sa merite banii astia, tot o sa caut pana ne aduc ET niste carucioare zburatoare, la jumatate de pret fata de Mazda asta 2. Ca sa bagi atatia bani intr-o masina noua, cu tehnologie modesta, cu siguranta precara, fara confort la drum, trebuie sa fii nebun! Se stie ca orice tinichea isi pierde din pret in comparatie cu alt bun caruia-i creste valoare, precum vinului vechi. Ori, ai dat 13000 euro, la anul costa 11000, iar peste 5 ani o dai cu 4000, ca sa scapi de ea. Unde-i afacerea? "Chilipirul" asta l-ai face daca a-i inchiria-o atunci cand ai nevoie sa pleci in excursie. Presupunand ca nu-ti permiti sa "poluezi" cu 7 la suta in oras, deci sa dai la pompa cam 2800-3000 euro anual, mai bine mergi cu abonament pe toate liniile in oras plus metrou si te costa 320 euro anual. Ca sa iesi in tara inchiriezi o masina pentru o saptamana sau doua de 5 ori pe an si-ti faci treaba cu max 1500 euro in decurs de 35 zile, in total cat timp colinzi tara (am socotit de 5 ori cate o saptamana, cu benzina cu tot, dupa o medie de 10000 km anual, in afara orasului). In plus, nu mai ai grija ei deloc, nevand parcari, emotii ca ti-o sparge sau ca ti-o fura, accidente mai dese etc. Economic, la jumatate de pret! Inseamna ca se face profit de catre dealeri sau de catre firme, la greu. De ce? Doar ca sa zic ca am masina de fita? Ma', da' ne cam luati de prosti, nu?!